Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Euh...geen idee, niet over nagedacht eigenlijk
    Ik vind het wel interessant, heb er zelf al vaker over gedacht hoe die combi zou zijn, maar nooit geprobeerd.
    Ik zal eens kijken; volgens mij zijn mijn greenbacks 8 ohm, en heb ik in het oefenhok nog een cabinet met 8 ohm V30's; dus ik zou qua impedantie een goede match kunnen maken. Maar elk cabinet klinkt ook weer anders, dus dat is weer tricky.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Oh... Da's wel een lastige... Mijn V30's zijn 16 ohm...

    Bedenk me, ik heb een 2x12 cab met V30's. Misschien zijn die wel 8 ohm. Ga ik vandaag nog even checken.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ruil wordt dan sowieso niks

    Maar dan nog wil ik wel een keer een cabinet met 8 ohm V30's naar huis halen en dan twee V30's vervangen voor twee greenbacks zodat je het verschil kunt horen, mocht je dat interessant vinden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Tof aanbod! Ben bang dat Oss-Breda voor mij wel een wat moeilijk verhaal wordt, ivm geen auto, maar misschien krijg ik een maat van me nog wel zo gek. Een ruildealtje met wat inleg van mijn kant een optie?
    Ik dacht altijd dat een 4x12 en een auto onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ik dacht altijd dat een 4x12 en een auto onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn
    Cabje staat altijd gestald in de oefenruimte en onze zanger/gitarist heeft een Berlingo, waar heul veul in kan. Desondanks wil ik zo langzamerhand wel 's aan een rijbewijs gaan beginnen. Het wordt onderhand wel 's tijd op m'n bijna veertigste.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    @D3nnis: Ik heb zojuist even gecheckt in m'n 2x12, zijn helaas ook 16 ohm V30's.

    Ik heb zonet dan ook maar de stoute schoenen aangetrokken en twee Gleenbacks besteld. Men zegt dat de huidige Gleenbacks minder zijn dan de oudere Greenbacks. Ik ga het ondervinden. Ze moeten sowieso ingespeeld worden. Een repetitie of vijf en wat optredens en dan maar 's beoordelen denk ik. Er zullen ook een hoop hear-say bevindingen tussen zitten wat betreft de veel mindere Gleenbacks.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    In zijn algemeenheid zijn de WGS-speakers iets minder agressief dan Celestions.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb het internet 's afgestruind, na dat ik mijn pijlen meer richtte op Greenbacks en dan lees je toch wel her en der dat de Green Berets wel wat dunner klinken dan de Celestion Greenbacks. Ik kan dat totaal niet verifiëren natuurlijk, maar vandaar dat mijn zoektocht toch op Celestions uitkwam. Was ik wel voor de G12-65's gegaan, dan was ik zeker voor de WGS variant gegaan. Maar de Friedman en Bogner Helios cabinetten deden me voor de Greenbacks gaan, gezien die ook onder plexi-achtige versterkers staan. Ben benieuwd!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Zojuist de Greenbacks ontvangen. Gek, één Chinese en één Engelse. Moet ik de Chinese retour doen, of m'n handjes dicht knijpen met die ene Engelse Celestion?

    edit: Ik zie op de doos van de Engelse Greenback 15 ohm staan en op de Chinees 16 ohm. Op beide speakers staat wel 16 ohm. Kan 15 ohm in het ergste geval kwaad, of maakt dat weinig uit? Eigenlijk wil ik de Engelse Greenback even doormeten, maar ik heb geen idee hoe... Een multimeter heb ik dan weer wel.
    Laatst gewijzigd door Brum; 20 januari 2018 om 15:08

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Kan 15 ohm in het ergste geval kwaad, of maakt dat weinig uit?
    Celestion geeft geen impedance curves bij de frequency response grafieken dus maar een random Jensen graph als voorbeeld:

    Jensen Jet Falcon JC12-50F 16 Ohm:

    Het is een 16Ohm speaker maar zooals je kan zien (onderste grafiek en dan rechts naar de Ohm kijken die bij de frequenties hoort) is het enkel rond 80Hz, 150Hz en 2kHz effectief 16 Ohm en bij alle andere frequenties heb je een afwijking t.o.v die 16 Ohm dus 15 Ohm of 16 Ohm gaat niks uitmaken.

    Je kan het met je DMM ook niet meten want die meet DC weerstand en niet AC weerstand of de weerstand bij verschillende frequenties.

    De DC weerstand geeft je wel een idee wat voor speaker je hebt: 2 tot 3 Ohm betekent dat je een 4 Ohm speaker vast hebt, rond de 6 à 7 Ohm een 8 Ohm speaker en rond de 12 à 13? Ohm een 16 Ohm speaker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top