Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard WGS en/of andere alternatieven.

    Ik ben me een beetje aan het oriënteren om twee van m'n V30's te vervangen in m'n cab. Ik hou wel van het midhoog van de V30's, maar in combi met m'n Splawn Pro Mod is het vaak net even te scherp, zelfs naar mijn smaak. De versterker is waanzinnig tof, maar de combi met V30's een beetje too much. Ik wil dus wel enigszins het karakter van de V30's behouden, maar dan in combi met twee warmere speakers. Na flink wat inlezen kwam ik o.a. uit bij Warehouse Guitar Speakers. Ondanks dat ze zonder meer goedkoper zijn dan Celestions, worden ze vaak wel erg goed aangeschreven. Heeft iemand ervaring met dit merk speakers?

    Waar ik aan zit te denken zijn twee WGS ET65's, wat feitelijk G12-65's zijn en die in x-pattern met de V30's te combineren. Ik denk een beetje best of both worlds (hoop ik). Ook de Green Berets (Greenbacks uiteraard) heb ik aan zitten denken. Zijn er mensen met ervaringen met dergelijke combi's? Werkt dit bijv. goed in een slanted cabinet?

    Andere alternatieven sta ik ook zeer zeker voor open, maar wel enigszins betaalbaar. Echte ouwe Greenbacks of G12-65's zijn erg leuk, maar voor mijn portemonnee iets minder. Eminence en Jensen heb ik uiteraard ook naar zitten kijken en ook Mojotone heeft de revue gepasseerd.

  2. #2

    Standaard

    Wgs zijn fantastische speakers. Algemeen (heel algemeen) genomen zijn ze gevoelig dan de celestion. ( Dit heeft een grote invloed op de sound) De v30 heeft een mid hoog die vrij uniek is. De et65 is meer mid laag, maar heeft wel meer hoog dan de g12 65. Best wel een andere speaker hoor dan de v30.

    De veteran 30 heeft dan veel meer het karakter van de v30 en gaat minder schreeuwen icm overdrive.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dankjewel voor je antwoord. Als de ET65 meer hoog heeft dan een G12-65 vind ik dat alleen maar een plus eigenlijk. Mijn bandmaatje had een ouwe Marshall cab met vier G12-65's en die vond ik wel erg donker. Lag wellicht ook aan zijn versterker, die veel laag heeft. Hij is er ook geen vriendjes mee geworden en heeft 'm weggedaan.

    Dat ze heel anders klinken dan V30's is ook mijn bedoeling en juist het mid-laag en mid-hoog verhaal is het me om te doen. Het is nu icm de Splawn wel heel erg veel mid-hoog en ik wil ook een beetje het agressieve hoog van de V30's temmen. Het heldere van de Splawn en V30's is een beetje too much soms. WGS adviseert zelf de ET65's te combineren met Veteran30's, hun V30's dus. Schijnt goed te combineren, aldus WGS zelf. Ik heb er ook veel goeie dingen over gelezen van Splawn eigenaren, zowel de combi als vier ET65's.

    Ik heb me ook zitten inlezen in de Splawn Smallblocks, wat Eminence varianten zijn van Greenbacks. Maar daar lees ik hele verschillende dingen over, zowel positief als negatief, dus durf ik niet goed aan.

    Een andere eventuele kandidaat is die Green Berret van WGS. Schijnen smoother in het hoog te zijn dan moderne Greenbacks en ook minder flubby in het laag met meer gain. Die zou ik dan eventueel ook willen combineren met twee V30's in X pattern. Ken je deze speakers, Rick?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb een Veteran 30 en een Hook (ET90, wat een aangepaste ET65 is) in een Hook 2x12 closed cab. Resultaat: vol en rond en de ideale match voor een versterker die veel hoog en midhoog heeft. De Veteran 30 vind ik niet een op een vergelijkbaar met een V30. Ik denk dat de WGS Retro 30 qua voicing meer in de buurt van de V30 komt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik dacht dat het allebei een variant op V30's zijn. De één een wat afgezwakt mid-hoog en de ander wat helderder en meer laag. Maar ik heb het alleen van lezen hoor. Zelf echt totaal geen ervaring met WGS speakers.

    De ET65 is wel de meest logische keuze denk ik, maar ik twijfel nog wel over de Green Beret...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    ik zit er nu sterk aan te denken om twee Greenbacks aan te schaffen. Twee V30's onder en twee Greenbacks boven, zoals de Friedman en sommige Bogner cabs. Lijkt me een hele toffe combinatie met de Splawn. Maar ik heb er wel een vraagje over. Ik twijfel tussen de G12M's en de G12H's. De eerste is 25 watt, de tweede 20 watt. Is 2x20 watt boven nog wel genoeg om de onderste twee V30's (2x60 watt) qua volume bij te benen, of kan ik beter voor de 25 watt versie gaan?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het wattage zegt niets over hoe luid ze zijn. Vergelijk de spl maar.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Daarom ook mijn vraag. Ik weet niet hoe je de efficiëntie kan zien aan de hand van de specs. V30's zijn, voor zover ik weet, nogal brulboeien. Ik weet niet in hoeverre dat die 20 watters kunnen opboksen tegen de V30's. Als ik bij de specs kijk, zie ik 96 decibel om 100 decibel sensitivity staan. Kijk ik dan naar het goeie en ligt het toch redelijk dicht bij elkaar?

    Kleine verbetering van mij vorige post. Ik had het over de G12H's, maar bij nader inzien zijn dat de 30 watters. Ik bedoel de G12M uit de Heritage serie, die is wel 20 watt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Ik heb geen zak verstand van de verschillen, dus daarmee kan ik niet helpen, maar ik heb hier nog een cab thuis staan met greenbacks. Ik denk 25W greenbacks.
    Op zich wil ik ze er best uit schroeven zodat je ze kunt proberen, mocht je dat willen (alhoewel breda-oss een stukkie rijden is, maar toch, kijk maar).

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Tof aanbod! Ben bang dat Oss-Breda voor mij wel een wat moeilijk verhaal wordt, ivm geen auto, maar misschien krijg ik een maat van me nog wel zo gek. Een ruildealtje met wat inleg van mijn kant een optie?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top