Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 96
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Nu nog de top (zucht), zijkanten (dubbelzucht) en de kop.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ach joh, tis lekker weer om achter in de tuin te zitten met een schuurpapiertje

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Ik kan niet zoveel bijdragen over de lak Mr. Fingers, ik kan wel beamen dat het tot nu toe tegenvallend traag gaat. Dus qua titelkeuze alvast +1.

    verder: eigenlijk nog wel een mooi stuk hout dat er vanachter op zit.
    good luck!

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Kwaliteit laat zich niet (echt) haasten. *ahum*

    Het is een écht "tussen de soep en de patatten"-soort van project hoor. Ik ben wel erg benieuwd naar hoe het allemaal gaat uitdraaien, maar aangezien een LP vrij laag op de GAS-lijst staat, is die benieuwdheid niet van die aard die me doet nopen tot snel(ler) werken. En met 10 gitaren hier ten huize is er speelgoed genoeg om me mee bezig te houden.

    En mijn familiariteit met LP-oides is zo goed als onbestaande, en door de gelijmde hals, de bindings, de halshoek, de carved top,... is er toch een behoorlijke dosis inleeswerk en "oogje steel" van échte bouwers nodig om te zien hoe ik vooruit kan geraken zonder brokken te maken. Het ontlakken van de top is iets wat me al een goede week milde hoofdbrekens doet bezorgen (wegens de carve, maar ook de taaie & dikke laklaag, dat laatste iets dat niet echt in het voordeel van handschuren pleit.

    Inderdaad wel een fraaie plak hout. Hals is ook mooi.

    Als alle lak eraf gehaald is, en de ondergrond mooi geprepareerd, ga ik normaalgezien Stijnkenens eens met een bezoekje verblijden. Hij heeft een meubelpers, wat interessant kan zijn voor de fineer.

    Als het nu allemaal vierkant draait, maak ik er gewoon een 1960 Blackburst van.
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 4 december 2017 om 15:47
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    wat betreft fineerpersen heb ik het plan voor een volgend project (hollowbody met laminated top/back) om het eens met onderstaande te proberen. 's wel manueel vacuum te trekken maar als het voor skateboarden lukt (toch min of meer dezelfde mate van curve als een top) dan zou het wel moeten lukken. en op zich niet zó kostelijk.

    http://www.roarockit.com/skateboard-.../#.WiVmwFXiZ9M

    grtz

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die zakken ben ik ook al tegengekomen, en die grijze "stop" is de exacte stop die je in de Colruyt kunt kopen voor wijnflessen mee vacuum te trekken, dewelke ik al een tijd gebruik. Heb ook een bijhorende pomp erbij. Als stop houdt het zijn vacuum erg goed (gisteren een fles Chateau Migraine die al 5 weken in de koelkast stond met zo'n stop terug geopend, en die was nog mooi vacuüm getrokken. In principe kun je met vinylcement en folie van de bouwmarkt zo iets ook wel zelf maken.

    Ik overweeg om eens met twee teststukjes esdoorn fineer te testen of ik de fineer top eerst kan krommen door er een "veneer softener" op aan te brengen (dan kun je het zelfs gewoon oprollen blijkbaar), dan in te spannen tussen de gitaartop en een zandzak, en dan aanduwen met een metsersschoor die ik tussen de zandzak en het plafond van de (betonnen) garage klem. Daarmee zou ik de top al voor een groot deel kunnen voorvormen, en zou de spanning in het fineer wat minder zijn bij de eigenlijke verlijming...
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Er zijn ook kledingzakken in de handel die je semi-vacuum kunt zuigen met een handpompje of zelfs met de stofzuiger. Wellicht is dat wat?

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die had ik inderdaad ook al gezien. Probleem daarbij is het vinden van een zak die groot genoeg is. Voor een body alleen is dat geen probleem, maar bij mij hangt er nog een hals aan ook.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  9. #69

    Standaard

    Kan je niet beter gewoon klemmen? De gitaar tussen twee platen piepschuim die wat groter zijn dan de body (die bij de top zo'n 10 cm dik, die eronder mag dunner), dan onder en boven een stuk stevig multiplex en dan alle lijmklemmen die je kunt vinden erop. Het piepschuim wordt dan helemaal geplet en volgt de vorm van de body. Ik heb op deze manier iemand een plaat formica op een massieve vioolbas zien plakken, ging perfect.

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RUIS Bekijk bericht
    Kan je niet beter gewoon klemmen? De gitaar tussen twee platen piepschuim die wat groter zijn dan de body (die bij de top zo'n 10 cm dik, die eronder mag dunner), dan onder en boven een stuk stevig multiplex en dan alle lijmklemmen die je kunt vinden erop. Het piepschuim wordt dan helemaal geplet en volgt de vorm van de body. Ik heb op deze manier iemand een plaat formica op een massieve vioolbas zien plakken, ging perfect.
    Ik geloof dat fingers niet van plan is de hals los te maken. in dat geval is het geen kattenpis om de top te voorzien van fineer, moet namelijk ook strak tegen de toets aanzitten. Denk dat je dan best gaat voor methode waarbij je ziet wat er gebeurt tijdens het klemmen/vacuumzuigen. Dus, Fingers, toch maar hals losmaken? gedoe maar weer een ervaring rijker ofzo ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top