Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 96

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard Het tegenvallend trage Mrs.Fingers' Les Paul Kit restauratiehersteldinggedoe-topic

    Ik heb dus een LP-kitje op de kop getikt, en het is de schuld van MrsFingers, want die had zin in een knutselproject. Ik kwam vanmorgen een LP-kitje tegen, louter gebruikt als oefenbasis voor het leren spuiten & vullen van gaten. Gewicht droog aan de haak: 2.79 kg.

    De toestand nu:



    The good:
    - degelijk hout. Mahonie body, 1-piece mahonie hals, volgens de verkoper een maple top.
    - rechte hals, geen schade aan het fretwerk
    - geen breuken, scheuren of kieren.
    - hals zit er recht en onder de juiste hoek in.

    The bad:
    - er zijn twee gaten gevuld in de top, daar waar de studs voor het staartstuk zijn verplaatst. Scheelt toch een 4 mm. Dat maakt een burst misschien minder geschikt. Maar ik sta niet afzijdig tegen een goldtop.
    - er zijn wat gaten opgevuld met plastieken stoppen. Dus die moet ik terug uitboren.
    - de cavity voor de schakelaar is tot de rand opgevuld met een epoxy-achtige gel. Taai en stug. Ik hoop maar dat die niet is doorgelopen in het kanaal voor de bedrading van/naar de control cavity.

    The ugly:
    - lelijke gouden laklkaag. Degelijk aangebracht, daar niet van, maar niet echt goed afgewerkt aan de binding. En te goud, het is alsof BA Baraccus overgegeven heeft op de gitaar. En overal goud: top, back, achterkant hals, zijkanten,...
    - Een cheesy "Lesty" headstock logo. Dat gaat dus ook verdwijnen.

    Stap 1: inlezen op fora hoe ik dit het beste tot een goed einde kan laten komen
    Stap 2: advies inwinnen van Fred Dons
    Stap 3: zien dat ik het gouden goedje eraf krijg, zonder het onderliggende hout te beschadigen/verkleuren.


    Termijn: ik ben er bijna 30... Als mevrouw 'm tegen de midlifecrisis afkrijgt, dan is dat in orde!
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 19 november 2017 om 20:06
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top