Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 96
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ja, normaal bouw ik alles zelf. Nu na de verhuizing geen fatsoenlijke werkruimte. (Huurhuis, tijdelijk, klein propvol schuurtje). We zijn wel rustig aan op zoek naar wat anders maar de keus is wat beperkt, dus we wachten geduldig af.

    De kit is volgens mij al zo goed als af, krijg hem van iemand die hem niet gebruikt, dus alleen nog de hardware erbij zoeken en afbouwen volgens mij. (Mogelijk schade repareren en opnieuw lakken).

    Kwam toevallig ter sprake toen we het over Gibsons hadden en ik er in de toekomst wel eentje zou willen. Heb in die 41 jaar wel humbucker gitaren gehad, maar nog nooit een les Paul (Explorer, tele met humbuckers, een superstrat, gewone strat met hsh en had opstelling, maar nog nooit een 24.75 inch, 2 humbuckers, 4 pots gitaar.
    Laatste anderhalf jaar hoofdzakelijk op een junior gespeeld, nu weer meer op een strat, ben echt benieuwd hoe een lp zou bevallen
    Ik heb ook niet echt voorbeelden met een lp (ben meer van Hendrix, srv, Popa Chubby, Clapton (heeft wel af en toe op een lp gespeeld), Hiram Bullock, John Mayer.

    Ik gok erop dat je met een lp mogelijk ook wat anders gaat proberen te spelen .

    gepost met Tapatrut.
    Ben benieuwd hoe het is vs LEs Paul Junior, vraag ik me ook al jaren af maar dan andersom!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buxtra Bekijk bericht
    Ben benieuwd hoe het is vs LEs Paul Junior, vraag ik me ook al jaren af maar dan andersom!
    Vraag ik me ook af met 2x lp junior sc en 1x lp junior dc in huis


    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ach eigenlijk is er niets veranderd met beide in huis, ik merkte wel toen ik een strat kreeg ik veel meer in mijn kracht ging staan en ook veel dichter bij mijzelf kwam maar met LP's heb je dat eigenlijk helemaal niet

    (sorry het ging een beetje op Libelle praat lijken )
    life sucks and then you die

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Oh, je kent de Libelle. Leuk, neem ik binnenkort ff een paar Margrieten voor je mee.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Vandaag kon MrsFingers zich niet meer bedwingen, en gingen we eens kijken wat er op bepaalde plekken onder de gouden laag zat.

    Veel putten en deuken, maar ook wel een flamed maple top (LIJKT massief, ofwel een behoorlijk dikke fineer). Met restanten van een burst.


    (de lichte plek aan het opgevulde gat voor de schakelaar zat er al, blijkbaar iemand wat te enthousiast aan het schuren geweest).
    De gehele top is trouwens voorzien van een enorm dikke transparante sealer, bijna een epoxy-achtige pel. En daar is ook behoorlijk in gehamerd geweest.

    Dus... Schuren gaat waarschijnlijk de top beschadigen, dus dan toch afbijt proberen, en uit de buurt van de binding proberen blijven?

    En de prut uit de holte voor de schakelaar

    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 20 november 2017 om 22:14
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #26

    Standaard

    Die prut doet mij denken aan een isolerende gel dat elektriciens gebruiken voor aftakdoosjes op te vullen Enzo. Zodat de schakeling beschermt is tegen water. Raar dat dat in een gitaar zit.

    Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk
    the noenes at myspace:
    the noenes

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Een vorige eigenaar zal dat gebruikt hebben om de volledige cavity op te vullen (want het zat volledig tot de rand). Smeerlapperij tot en met, maar het is er al bij al nog wel vlot uitgekomen. Uurtje of vier krabben en wrikken.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    de sealer laag krijg je er zeer waarschijnlijk niet af met afbijt (of je moet de industriele versie hebben maar dan smelt de rest van je gitaar ook weg )
    het is heel irritant maar schuren is hier toch het beste, je kunt proberen (als het een fineer laag is ) om hem proberen te behouden maar je zult zien dat de sealer behoorlijk ver intrekt en waar de sealer zit zal een eventuele stain niet pakken
    life sucks and then you die

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ja, ik had me eens ingelezen over soorten verfafbijt, en dan vooral de versies met methyleenchloride. Fijn spul voor tussen de boterham

    Hetgene ik "sealer" noem is misschien niet echt sealer. Het is echt een dikke pel van een bijna glas-achtig materiaal, misschien een dikke polyurethaan-laag? De butsen en deuken die in de gitaar geslagen zijn zitten allemaal in die dikke laag, het hout eronder is vrijwel onbeschadigd. Zou een verfbrander op lage temperatuur werken?
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Ik denk dat je met een föhn een eind komt. Begin bij een schroefgaatje oid, vaak laat het daar makkelijker los en kan je mogelijk gaan pellen als een sinaasappel.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top