Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 96
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard Het tegenvallend trage Mrs.Fingers' Les Paul Kit restauratiehersteldinggedoe-topic

    Ik heb dus een LP-kitje op de kop getikt, en het is de schuld van MrsFingers, want die had zin in een knutselproject. Ik kwam vanmorgen een LP-kitje tegen, louter gebruikt als oefenbasis voor het leren spuiten & vullen van gaten. Gewicht droog aan de haak: 2.79 kg.

    De toestand nu:



    The good:
    - degelijk hout. Mahonie body, 1-piece mahonie hals, volgens de verkoper een maple top.
    - rechte hals, geen schade aan het fretwerk
    - geen breuken, scheuren of kieren.
    - hals zit er recht en onder de juiste hoek in.

    The bad:
    - er zijn twee gaten gevuld in de top, daar waar de studs voor het staartstuk zijn verplaatst. Scheelt toch een 4 mm. Dat maakt een burst misschien minder geschikt. Maar ik sta niet afzijdig tegen een goldtop.
    - er zijn wat gaten opgevuld met plastieken stoppen. Dus die moet ik terug uitboren.
    - de cavity voor de schakelaar is tot de rand opgevuld met een epoxy-achtige gel. Taai en stug. Ik hoop maar dat die niet is doorgelopen in het kanaal voor de bedrading van/naar de control cavity.

    The ugly:
    - lelijke gouden laklkaag. Degelijk aangebracht, daar niet van, maar niet echt goed afgewerkt aan de binding. En te goud, het is alsof BA Baraccus overgegeven heeft op de gitaar. En overal goud: top, back, achterkant hals, zijkanten,...
    - Een cheesy "Lesty" headstock logo. Dat gaat dus ook verdwijnen.

    Stap 1: inlezen op fora hoe ik dit het beste tot een goed einde kan laten komen
    Stap 2: advies inwinnen van Fred Dons
    Stap 3: zien dat ik het gouden goedje eraf krijg, zonder het onderliggende hout te beschadigen/verkleuren.


    Termijn: ik ben er bijna 30... Als mevrouw 'm tegen de midlifecrisis afkrijgt, dan is dat in orde!
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 19 november 2017 om 21:06
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Cool! Ik ga binnenkort ook met een lp kitje aan de slag. Zal dit topic volgen.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ah mooi. Ben gek op Les Pauls maar niet op goldtops. Goed bezig, Mr. & Mrs. Fingers!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Goldtop is de enige LP die mij kan bekoren, maar dit goud is fout ja. lijkt wat op montgomery ward gold dat ik gebruik voor mijn H44's. Die lak ga je er volgens mij gemakkelijk afkrijgen. half uurtje schuren schat ik.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    ... makker toch, de vrouw wil knutselen en gij kunt lak beginnen schuren. Nuja, al een geluk da ge een vrouwtje hebt want na al dat schuren is uwe rechterarm waarschijnlijk te lam voor andere bezigheden..

    Stap 1: ik denk dat jij al aardig wat hebt gelezen op fora
    Stap 2: altijd een goed idee
    Stap 3: is het geen mogelijkheid de boel op te schuren en er over te lakken? Of moet het “zo dun mogelijk zijn want anders klinkt het niet” voor the misses?

    Termijn: ge zijt al 10 jaar te laat begonnen met bouwen dus spoei u maar

    Veel succes en plezier W.

    Grtz


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Àls het een goldtop wordt, gaat het eerder "shoreline gold" zijn, een wat grauwere variant.

    Ben al op het eerste probleem gestoten, de cavity voor de switch in de bovenste "hoorn" is volledig opgevuld met een soort van epoxy-gel. Helemaal tot aan de rand.

    @Robot: ja, ik loop al 15 jaar te orakelen dat ik nooit of te nimmer aan de Les Paul wil, en dan nu dit... Volgende stap: actieve electronica!

    Stap 1: correct, maar niet echt over de LP, of Gibsonoïdes in het algemeen.
    Stap 2: dat dacht ik ook, maar ter zijner tijd.
    Stap 3: Die hele gouden achterkant staat me al lelijk tegen. En eronder zou mooi effen mahonie zitten. Dus beitsen naar roodbruin. En als de top het toestaat, wil ik me aan een burst wagen (met beitsen). Opschuren had gekund, maar ik weet niet welke lak er nu opzit, en dat kàn wel eens faliekant aflopen als je twee niet-compatibele lakken mengt.
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 19 november 2017 om 21:21
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  7. #7

    Standaard

    Je weet hoe groot mijn bewondering voor jou is.
    En die is onverminderd.

    Je zult er denk ik begrip voor hebben, dat ik verrast was dat je de freule van dit project de schuld geeft.
    Moet ik er een bak smilies bij plakken? Nee hè.

    Veel plezier met jullie blingblingding.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Je zult er denk ik begrip voor hebben, dat ik verrast was dat je de freule van dit project de schuld geeft.
    De freule speelt zelf (verdienstelijk) gitaar . Het is dus voornamelijk haar instrument, ik hou me toch vooral op in het lagere octaaf.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kun je die cavity niet uitboren met een gatenzaag.... nahja uitzagen dan dus?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Het is sanitaire kit, dus flexibel en taai. Een boor bijt zich vast en loopt vol met prut. Het is los steken met een mes, en wegscheuren met een tang.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top