Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 48
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Champ zou ik niet doen (digitale fx die je niet nodig hebt etc.). De blues jr en AC 10 zitten qua concept vrij dicht bij elkaar, ze verschillen natuurlijk wel en wat dan beter is is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur. Op zich zijn ze allebei prima als (eerste) buizenamp. Ik zou altijd proberen er eentje tweedehands te kopen dat scheelt aanzienlijk. Persoonlijk zou ik dan vermoedelijk de blues junior doen. Wel is het zo dat de meeste mensen qua volume thuis beperkt zijn. Zelf gebruik ik een jaren 70 silverface champ (wellicht ook nog een optie?), die is maar 5 of 6 watt en heeft een klein speakertje dus die maakt iets minder lawaai.

  2. #12

    Standaard

    iedereen bedankt voor de informatie...ik ga vanmiddag eens naar bax shop voor een eerste orientatie.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Test de Tubemeister-serie ook even. ;-)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Er was toch ook een Super Champ XD die naast het modelingkanaal ook een puur buizen kanaal heeft? (De Vibro Champ XD had/heeft alleen dat modeling kanaal icm buizen).

  5. #15

    Standaard

    Modeling in combinatie met buizen lijkt me zo gek nog niet voor thuis.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Een kleinere buizenbak met powerscaling/attenuator lijkt me heerlijk voor thuis. Maar eh, een modeling- of transistorversterker is voor de studeerkamer ook prima inzetbaar. Ik vogel al jaren nummers uit op een Orange Crush DLX 20. Er komen acceptabele sounds uit. Hij kan natuurlijk bij lange na niet tippen aan mijn Diezel Schmidt en Orange RV50, maar het combootje weegt niks en staat niet snel in de weg. Het is maar wat je zoekt en wat je eisen voor thuisgebruik zijn.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ja, meerdere amps is wel handig. Ik heb op zolder een buizen amp met cabinet voor als ik echt van de tone wil genieten, en een Vox Pathfinder 15R als ik even kort en snel wil oefenen (buizenamp moet opwarmen), en voor de woonkamer een Yamaha THR5 omdat deze zo klein is, daar heeft niemand last van. Voor oefenen en licks uitzoeken zijn de Vox en Yamaha goed genoeg.

  8. #18

    Standaard

    het is de Bugera 5 watt geworden, kleine buizenbak die ook op 5 watt, 1 watt en 0.1 watt kan draaien. Niet de meest exclusieve, is volgens mij ook een behringer product. Maar de vox ac10 en fender blues jr zijn te hard voor de slaapkamer zeg maar..die geven op 15 watt echt een behoorlijk geluid.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    15 watt gaat inderdaad best hard. veel plezier ermee.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    15 watt gaat inderdaad best hard. veel plezier ermee.
    Had 'ie dan beter een 15 watt kunnen kopen...?


    Maar ik neem aan dat het DEZE is geworden? Lijkt me een leuke versterker voor thuis, gefeliciteerd!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top