Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
Volgens mij zit er veel verschil in hoe hard preamps bij bepaalde ontwerpen uitsturen of zo.
Mijn Soldano Decatone gaat eigenlijk helemaal niet zo hard (relatief dan). Mijn Mesa Roadster gaat een stuk harder.
M'n H&K Triamp mk2 ging echt takkehard, en de Brunetti customwork mercury van een kennis gaat nóg harder. Allemaal 100W, en allemaal beluisterd (nou ja...soort van dan) over hetzelfde cabinet.
Ik heb een Frankenmarshall top: 2 stuks 1959 plexi eindtrappen in één top, made by Tedje Oberg (Ernst weet er van, vraag maar ) Die gaat loeihard en is gemeten op iets van 115 watt per kant. Logischerwijze ga je die niet over de zeik helpen vanwege je gemoedsrust en blijft hij binnen het betamelijke clean, dik clean dat wel. De andere versterkers.... Steelphon Polaris '69 4 x EL84, Kitty Hawk '81 2 x EL34, Fender Showman '62 4 x 6L6, Fender Blues Deville 2 x 6L6 gaan allemaal op hun eigen manier over hun nek en daar moet je van houden. Als je op zoek bent naar één specifieke sound dan is dat (vreemd genoeg) vaak een lange zoektocht. Weet je te waarderen wat een bepaalde versterker te bieden heeft, dan kun je over mee uit de voeten.