Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard Sticker verwijderen die er al 10 jaar zit

    Heb gezocht en kon een evt relevant topic niet zo snel vinden... Vandaar. Ik heb een Ibanez RG3120F-ANT en daar zit achter op de hals, vlak onder de stemapparatrn , een stickertje van de verkopende winkel. Als ik n eraf probeer te pulken blijft t meeste zitten. Hoe haal ik n er veilig en volledig af? Het is een maple/walnut hals en er zit lak op

  2. #2

    Standaard

    Doorgaans is dat thermoplaste lijm. Lijm dus die zacht wordt onder invloed van de temperatuur.
    Een föhn er op en dan kun je m meestal erg makkelijk eraf halen. Misschien nog een pluisvrijdoekje met een beetje benzine om van het laatste restje lijm af te komen.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Als de sticker er al af is en het betreft lijmresten en je wilt niet met chemicaliën aan de slag, kun je het proberen met Sellotape / plakband. Steeds een nieuw stukje er op drukken en weer lostrekken, de lijm komt dan mee met de tape.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4

    Standaard

    Piens sticket zeker?
    Piens blijkt dus jaren na TERECHT falliet te zijn gegaan nog steeds muzikanten irriteren .


    Zoek eens forum op Piens en sticker, deze vraag is vaker voorbij gekomen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Dank heren!! Hier kan ik wat mee. Ik zoek nog even op Piens, en besluit daarna wat te doen, hetzij wat specifiek voor Piens nodig is, föhn, tape etc. Dank!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
    Piens sticket zeker?
    Piens blijkt dus jaren na TERECHT falliet te zijn gegaan nog steeds muzikanten irriteren .


    Zoek eens forum op Piens en sticker, deze vraag is vaker voorbij gekomen.
    Gevonden. Dacht dat t een type sticker was maar blijkt een winkel te zijn. Nee geen Piens sticker gekocht bij Dirk Witte. Ik ga met de natte vinger, plectrum, föhn en plakband aan de slag. De wasbenzine hou ik liever als laatste redmieel achter de hand

  7. #7

    Standaard

    heb laatst met massage olie een body stickervrij gemaakt
    een multiplex strat body
    die niet is niet geheel schadevrij uit de strijd gekomen
    dus tips die olie aanbevelen in deze...............

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.053

    Standaard

    Lampenolie. Is vettig, bjjt niet, veeg je het zo mee af. Maar je zult ws wel kleurverschil zien door leeftijd. UV etc.

    Geen fohn en zeker geen wasbenzine!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Maar je zult ws wel kleurverschil zien door leeftijd. UV etc.
    Die kans heb je wel. Dan is het kiezen tussen 2 kwaden: de sticker of zien dat er een heeft gezeten.

    Zelf vind ik het nooit zo'n probleem. Ik heb een paar 2dehands gitaren en zo'n sticker is dan toch een stukje historie. Zo heb ik een gitaar in Nederland gekocht maar volgens de sticker is ze uit Exeter hierheen gekomen, ik heb er ook eentje uit Bern gehad.

    Van die uit Exeter is het dan wel grappig dat het een Japanse Washburn betreft en men wél dat kleine 'Made in Japan' stickertje eraf wou hebben (de lijm zit er overigens nog) maar niet de grote winkelsticker.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mooiste vind ik nog wel de oude met spijkertjes bevestigde koperen plaatjes, zoals van deze legendarische Haagse winkel:


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top