Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 38 van 38
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Wel godverd*mme. Ik heb er flink de balen in. Na een paar speeluren voelde het alsof de hoge E snaar wat raar geplaatst was. En jawel... K*tzooi. De hele brug blijkt te ver naar rechts te zijn gemonteerd. Alle snaren lopen dus ietsje scheef naar beneden. Foto's:


    Is dit het waard om hem terug te sturen of kan een afstelbeurt waarbij de snaren wat anders door de brug loopt wellicht het mankement goed verhelpen? De complete brug is volgens mij 2 a 2,5 mm te ver naar rechts geplaatst. Dit zou dus bij de brug gecompenseerd moeten worden door alle snaren 2 a 2,5 mm naar links te laten lopen van de snarenpennen naar de brug.
    Laatst gewijzigd door Rogueny; 28 november 2017 om 11:40

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Lage snaren zwabberen veel meer en druk je sneller van de toets af. Vind het zelf wel ideaal, bij de bas iets meer ruimte. Zolang de intonatie maar goed is...

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Wat Tab zegt. Ik zal het vanavond even nakijken, maar ik denk dat alle akoestische gitaren hier ten huyze Vingers een beetje "assymetrische" snaren hebben, met iets meer ruimte aan de baskant. Afstelbeurtje kan trouwens nooit kwaad hoor.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Wel godverd*mme. Ik heb er flink de balen in. Na een paar speeluren voelde het alsof de hoge E snaar wat raar geplaatst was. En jawel... K*tzooi. De hele brug blijkt te ver naar rechts te zijn gemonteerd. Alle snaren lopen dus ietsje scheef naar beneden. Foto's:


    Is dit het waard om hem terug te sturen of kan een afstelbeurt waarbij de snaren wat anders door de brug loopt wellicht het mankement goed verhelpen? De complete brug is volgens mij 2 a 2,5 mm te ver naar rechts geplaatst. Dit zou dus bij de brug gecompenseerd moeten worden door alle snaren 2 a 2,5 mm naar links te laten lopen van de snarenpennen naar de brug.
    Is die 2 a 2.5 niet eigenlijk 1 a 1.2 mm en is het niet te compenseren/aan te passen met een nieuw stukje plastic/been zodat de snaar afstand overal gelijke afstand heeft want daar lijkt nu verschil in te zitten op de foto. maar dan kan natuurlijk komen door vertekening op de foto. meten is weten.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Tab zegt. Ik zal het vanavond even nakijken, maar ik denk dat alle akoestische gitaren hier ten huyze Vingers een beetje "assymetrische" snaren hebben, met iets meer ruimte aan de baskant. Afstelbeurtje kan trouwens nooit kwaad hoor.
    Dit vond ik wel een interessante stelling, niet geheel vrij van logica. Dus net even gechecked bij mijn Furch Folk 61CM, is toch een deels handgemaakt instrument, met een waanzinnig goede kwaliteits controle.
    Heeft inderdaad ook iets meer ruimte bij de lage E dan bij de hoge E.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 28 november 2017 om 12:04
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Is die 2 a 2.5 niet eigenlijk 1 a 1.2 mm en is het niet te compenseren/aan te passen met een nieuw stukje plastic/been zodat de snaar afstand overal gelijke afstand heeft want daar lijkt nu verschil in te zitten op de foto. maar dan kan natuurlijk komen door vertekening op de foto. meten is weten.
    Nee t is wel 2 a 2,5. Het verschil tussen het papier dat ik er langs heb gelegd en de bolletjes verschilt 4 a 5 mm. Dus deel dat door twee en je komt op 2 a 2,5 mm uit. Voor mijn autistische oog ziet het er wat gek uit, maar de gitaar is verder wel gewoon prima. Ik denk dus dat ik m maar laat afstellen en de brugkam laat vervangen. Vermoed dat dat al wel een redelijk verschil kan brengen. Ga morgen denk ik ff naar de Gitaartech. Die zal me wel een degelijk advies kunnen geven.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Van wat ik op de foto's zie verschiet ik niet zo. De snaren mogen wat gelijkmatiger en meer recht over het brugzadel liggen (kun je zelf wat corrigeren), de hoge E-snaar loopt niet heel dicht langs de toetsrand.

    Zo zit bij een western van mij het klankgat niet helemaal precies midden onder de snaren. Ik kwam daar pas achter toen ik er een keer een klankgatelement in stak en de polepieces niet exact onder de snaren zaten. Zo met een meetlat lijkt het gat wel goed in het midden van het bovenblad te zitten en de snaren lopen goed over de toets, dus waarschijnlijk zit de hele hals een fractie schuin en is de brug daarop aangepast. Het zal allemaal marginaal zijn, want als je het niet weet zie je het niet en voelen doe ik het al helemaal niet.

    'Voordeel' is dat de negatieve berichtgeving (grote klankverschillen tussen exemplaren, scheve montage) mijn GAS al flink tempert Ik moet op mijn hoede zijn. Hoe is dat element trouwens, heb je dat al beluisterd?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Van wat ik op de foto's zie verschiet ik niet zo. De snaren mogen wat gelijkmatiger en meer recht over het brugzadel liggen (kun je zelf wat corrigeren), de hoge E-snaar loopt niet heel dicht langs de toetsrand.

    Zo zit bij een western van mij het klankgat niet helemaal precies midden onder de snaren. Ik kwam daar pas achter toen ik er een keer een klankgatelement in stak en de polepieces niet exact onder de snaren zaten. Zo met een meetlat lijkt het gat wel goed in het midden van het bovenblad te zitten en de snaren lopen goed over de toets, dus waarschijnlijk zit de hele hals een fractie schuin en is de brug daarop aangepast. Het zal allemaal marginaal zijn, want als je het niet weet zie je het niet en voelen doe ik het al helemaal niet.

    'Voordeel' is dat de negatieve berichtgeving (grote klankverschillen tussen exemplaren, scheve montage) mijn GAS al flink tempert Ik moet op mijn hoede zijn. Hoe is dat element trouwens, heb je dat al beluisterd?
    Mijn eerste reactie vanochtend was: Ik stuur hem terug. Echter twijfel ik nu toch wel aan die reactie. Ja, de gitaar vertoond wat eigenaardigheidjes. Toch wat dingetjes waaraan je kunt zien dat het in China gemaakt is (Inlays liggen te ver naar links, brug te ver naar rechts gemonteerd) Maar wat jij zegt klopt wel, het verschiet niet heel erg. Ik heb vanmiddag simpelweg alle snaren bij de brug even uit hun slot geduwd, naar links. Er is nauwelijks of niet in de brugkam geveild. De snaren blijven gewoon liggen op de plek daar links. Nu ik dit gedaan heb, ziet het er direct al een stuk rechter uit en speelt het al een stuk beter. Een deel van het probleem zit hem tevens niet in de brugkam, maar in de topkam. Die is net bij de hoge E een fractie te ver naar rechts uit gevijld. Dát zorgt voor meer problemen dan de iets wat scheve brug vermoed ik. Aan de bovenkant ligt de hoge E daardoor heel dicht op de rand. Wellicht zou er bij de topkam simpelweg een nieuwe slot er naast in geveild kunnen worden. Anyway, dat verhelpt waarschijnlijk feitelijk alle problemen. Oftewel, een kleine afstelbeurt. En verder moet ik bekennen wel heel tevreden te zijn over de rest van de gitaar. De bindingen zijn flawless, hij heeft een prachtige flame, hij resoneert als een malle en heeft een super bass response. Ik ga er nog even een nachtje over slapen, maar het kan dus goed wezen dat ik hem gewoon hou, ondanks de brug en ietwat scheve inlays. Voor hetzelfde geld krijg ik een gitaar teruggestuurd die gewoon minder mooi klinkt of op andere punten minder goed is afgewerkt. Ik wil je in ieder geval zeker aanraden om deze serie niet te bestellen, maar eerst te bespelen. Element klinkt trouwens dikke prima! Even kort getest daar. Heb zelf geen versterker, speel alleen (nog) akoestisch. Maar daar moet je het in ieder geval niet voor laten. En het kan ook goed wezen dat die andere gitaar in kleurtje sunburst gewoon een nogal oude set snaren had waardoor de klank minder was. Die lagen er volgens mij al wel even op namelijk. Die goedkopere variant klonk anders, maar wel erg mooi. Kiezen tussen het geluid van mijn gitaar en die goedkopere variant was een kwestie van smaak, niet van kwaliteit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top