Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Juist! Neem dan een b-keus allparts body en neck van the string als je het echt goed wil doen.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frederiek Bekijk bericht
    de mijne had een paar hele nasty trucjes om op goedkope manieren zonder quality control geen last van fretbuzz enzo te krijgen ongeacht het nogal beroerde fretwerk.
    Wat voor trucjes?

    Tegen de TS: Als je een kit wilt maken, gewoon doen! Men heeft het hier over voldoening, maar een body voor een bolt on gitaar uit een body blank frezen met een standaard gekochte mal is nou ook niet het toppunt van voldoening.
    Een hals zelf maken wel! Voor mij dan, ieder zijn ding he

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frederiek Bekijk bericht
    ... de Harley Benton kit die ik zelf heb gebruikt...
    Ik geloof mijn ogen niet! Uitgerekend jij met je skills hebt een Harley Benton kit gekocht
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #14

    Standaard

    Een sterk naar voren gekantelde hals, brugzadels die niet omlaag kunnen, dat soort dingen.

    Als je iets zoekt om een beetje met verf op te kliederen is zo'n kit best leuk hoor

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Wat voor trucjes?

    Tegen de TS: Als je een kit wilt maken, gewoon doen! Men heeft het hier over voldoening, maar een body voor een bolt on gitaar uit een body blank frezen met een standaard gekochte mal is nou ook niet het toppunt van voldoening.
    Een hals zelf maken wel! Voor mij dan, ieder zijn ding he
    Hals schrikt meer af maar een strakke body maken is eigenlijk lastiger dan een hals: grotere vlakken, meer kops hout en zeker qua lakken veel moeilijker.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Qua lakken/afwerking wel, maar dat lakken/afwerken moet/kun je met een kit ook.

  7. #17

    Standaard

    Ik vind de hals een stuk lastiger, vanwege hoe precies alles moet. Halspen, radius in de toets, fretwerk (zagen, erin zetten, vlakken, kronen, polijsten...), al dan niet een verlijmde kop, profiel van de hals achter, topkam... Veel lastiger dan een body, dat is toch vooral een kwestie van netjes frezen, boren en schuren.

    Het maken van een body is ontzettend leuk om te doen! En met een gekochte hals toch snel resultaat. Met kant-en-klare freesmallen zou er voor mij een hoop lol af zijn, maar voor de halspocket is het zeker een aanrader.

    On topic, het doel was leren afstellen a.d.h.v. een kit, en dan zou ik die Chinese rotzooi vergeten en Allparts onderdelen bestellen. Goedkope kits zijn namelijk simpelweg niet fatsoenlijk af te stellen. Waarvan akte!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    En hals wordt na een paar keer bouwen wel ineens een heel stuk makkelijker. Op een gegeven moment ken je de belangrijkste trucjes wel.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frederiek Bekijk bericht
    ... Veel lastiger dan een body, dat is toch vooral een kwestie van netjes frezen, boren en schuren.
    Ervan uitgaande dat die Thomann Harley Benton kitjes machinaal worden geboord en niet uit de losse pols, vind ik de foto op de website boekdelen spreken. Let op het rijtje van 6 gaten voor de trembrug:



    en nog eentje van een willekeurige koper die ermee aan de slag is gegaan:



    Kennelijk is het toch best moeilijk
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ervan uitgaande dat een chinees over het algemeen nog steeds (veel) goedkoper is dan een cnc machine, kan het zomaar toch handwerk zijn. Boormalletje misschien (versleten boorbusjes?), maar ik zou mijn handen niet in het vuur willen steken voor de aanwezigheid van numeriek gestuurde machines.
    Niet dat die er niet zijn in china, maar dan heb je vaak ook wel een ander segment te pakken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top