Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Taylors te koop

  1. #1

    Standaard Taylors te koop

    het valt me op dat er alweer een aantal gebruikte taylor gitaren worden aangeboden.
    zouden die nou echt zo slecht zijn dat men er weer vanaf wil?
    ze zijn niet echt goedkoop, maar kennelijk ook niet echt goed......

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    (Erg) goede gitaren hoor, en erg consistent qua kwaliteit... Maar ze hebben nogal een eigen, moderne, smoel (zowel qua geluid als qua bouw & looks). Kan goed zijn dat dat na verloop van tijd behoorlijk gaat tegensteken, en men liever een meer klassieke vibe wil.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Ik lees hier op het forum nog weleens dat men klankmatig niet echt te spreken is over het eigen pickup-systeem van Taylor. Nu kun je daar natuurlijk zelf wat anders van maken, maar je kunt ook op een andere gitaar met een schone lei beginnen. Als het dus podiumgitaren zijn ligt het mogelijk hieraan.

    Verder zie je wel trends in merken, in de jaren 90 was Takamine het gitaarmerk op het podium, ook netjes gebouwd en nette klank maar (akoestisch) qua dynamiek levenloos (ik spreek uit eigen ervaring).
    Daarna zag je iedereen met Crafter en nu ook niemand meer.

    Mogelijk is Taylor nu het merk waar men vanaf stapt.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4

    Standaard

    Ach, ik zie zo'n pickup op een akoestische gitaar meer als een extraatje. Ook met een goed pickup systeem klinkt het toch weer anders dan puur hout en snaren. Maar goed, ik hoef er dan ook niet mee op te treden.

    Het was trouwens vooral de oude magnetische ES pickup van Taylor die slecht bekend staat. Met de ES2 zijn ze gezwicht voor het gemopper dat het klonk als een elektrische gitaar en overgestapt op de gebruikelijke piezo. Maar dan wel weer op hun eigen manier door de piezo niet direct onder het zadel te monteren.

    De tweedehands gitaren zullen meestal nog zo'n oude ES pickup hebben dus dat is wel even iets om op te letten.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #5

    Standaard

    ik zou nooit zo,n gitaar meer kopen, ze zijn gebruikt haast niks meer waard, ze worden overal te koop gezet.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    En er zijn ook Chaylor (Chinese Taylor) gitaren in omloop.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ik heb 2 Taylors gehad maar niet mijn ding. Ze hebben inderdaad een eigen geluid maar dat begon mij snel te vervelen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Volgens mij zijn ze gewoon erg populair, dus nieuw veel verkocht en dan ook iets meer 2de hands te koop. Kijk eens naar het aantal elektrische fenders en gibsons die te koop staan :-)

    (zegt een erg tevreen 314ce bezitter :-) )

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Er zijn inderdaad veel Taylor gitaren verkocht en er zal best veel te koop staan op MP. Ze zijn goed tot zeer goed gebouwd en betrouwbaar op podia. Neutraal van klank met een neiging naar helder. Grote schare fans , dus terecht dat er veel over geschreven wordt. Gelukkig is het niet ieders smaak en is er veel keus bij andere bouwers. Soms is het beter iets gehad te hebben dan spijt te hebben dat je het nooit gekocht hebt........ Zelf vind ik het systeem van ColeClark beter in live uitvoeringen.( heb er twee in gebruik).
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    En er zijn ook Chaylor (Chinese Taylor) gitaren in omloop.

    Wat denken de experts hiervan?

    Taylor 812Chttp://link.marktplaats.nl/m1134272005?utm_source=ios_social&utm_medium=socia l&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios Ad

    De verkoper biedt hem aam als 812C, geeft aan dat deze 812 van origine een CE was, maar dat het element is verwijderd zonder enig spoor. Bij mijn weten (maar ik ben absoluut geen expert) zaten de oude Fishman pre-amps in de bovenkant van de klankkast, en de nieuwere ES met drie draaiknoppen op de klankkast voor volume/bass/treble. Zoals ik het zie, zou je bij een originele CE altijd sporen moeten aantreffen van de oude pre-amp. Iemand hier een mening over?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top