Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26

Discussie: Welke monitormixer?

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    je hebt ALTIJD bij in-ears hoofdtelefoonversterking nodig.
    Dus de mixer maakt niet uit.
    De goedkoopste goede oplossing:
    https://www.thomann.de/nl/millenium_hpa_in_ear.htm

    wij gebruiken er drie voor de blazers.
    draadgebonden. full stereo. Prima geluid en goedkoop.
    Behriger P1 kan ook als je het aan je broeksband wil hangen...
    Ik neem dat in beide gevallen ik vanuit mijn Boss GT-100 headphones line out een signaal kan invoegen op input 1 en de monitormix van de geluidsman op input 2 en vervolgens naar behoefte balanceren?
    Geen probleem als dit beide stereo signalen zijn?

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    Ik neem dat in beide gevallen ik vanuit mijn Boss GT-100 headphones line out een signaal kan invoegen op input 1 en de monitormix van de geluidsman op input 2 en vervolgens naar behoefte balanceren?
    Geen probleem als dit beide stereo signalen zijn?
    De monitor mixer is gekozen. Maar i.v.m. dit komt er een meer specifieke vraag, waarvoor ik een nieuwe topic zal openen.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Wat is het uiteindelijk geworden?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Wat is het uiteindelijk geworden?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Als koptelefoonversterker heb ik een Boss Xenyx mini mixer. Voor het eerste optreden (met primitieve powermixer van de zaak) doen we de monitormix met de Jamhub. Daarna komen er een zes tot zeven optredens waar we moeten kunnen vertrouwen op de PA-bedrijven.
    Op de langere termijn kijken we uit naar een tweedehandse Allen & Heath WZ3 12M, of anders komt er een digitale mixer met losse splitters. Maar eerst maar even kijken hoe het uitpakt.

    Gisteren voor het eerst met Jamhub i.c.m. in-ears gerepeteerd en dat ging best lekker. Eerste dagen thuis was even wennen aan de in-ears, maar ik denk als je eenmaal gewend bent, dat je dan niet anders meer wilt.
    Wordt wel even wennen om de buizenbak thuis te gaan laten. Mijn rug en mijn oren zijn er blij mee.....

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Oke, die tafel ken ik niet zo goed. Zoals gezegd werken wij met een Mackie DL1608, de X16 equivalent van Mackie. Dat gaat tot nu toe echt top. Ik vind het een groot voordeel aan dat ding dat die digitaal is en daardoor geen fysieke knoppen heeft én dat iedereen via z'n ipad een eigen mix kan maken. We hebben dat ding ingebouwd in een 19" rack met de zenders voor IEM monitoring erin. Dus het is een kwestie van in mijn geval Kemper inpluggen en spelen. In kleine zaaltjes waarin backline de zaalversterker is en zang via een zangsetje gaat laten we de zang terug komen (bij voorkeur in losse lijntjes) en dan speel je hetzelfde als in de repetitieruimte. Voor spreiding kunnen we daar zelf een beetje gitaar mee laten lopen over de foh.

    In grotere tenten hebben we nog niet gespeeld sinds we deze opstelling hebben. Plan is de bas splitten via DI naar Mackie en FOH, mijn Kemper heeft tig uitgangen dus die kan sowieso naar beide en de rest willen we afhankelijk van de mogelijkheden laten terugkomen.
    Bij voldoende lijnen alle zang (3) apart en een mix van de overheads van drums (is in de praktijk voldoende). Dan heeft nog steeds iedereen de mogelijkheid on the fly iets aan z'n mix aan te passen zonder steeds de geluidsman te moeten aanspreken.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Oke, die tafel ken ik niet zo goed. Zoals gezegd werken wij met een Mackie DL1608, de X16 equivalent van Mackie. Dat gaat tot nu toe echt top. Ik vind het een groot voordeel aan dat ding dat die digitaal is en daardoor geen fysieke knoppen heeft én dat iedereen via z'n ipad een eigen mix kan maken. We hebben dat ding ingebouwd in een 19" rack met de zenders voor IEM monitoring erin. Dus het is een kwestie van in mijn geval Kemper inpluggen en spelen. In kleine zaaltjes waarin backline de zaalversterker is en zang via een zangsetje gaat laten we de zang terug komen (bij voorkeur in losse lijntjes) en dan speel je hetzelfde als in de repetitieruimte. Voor spreiding kunnen we daar zelf een beetje gitaar mee laten lopen over de foh.

    In grotere tenten hebben we nog niet gespeeld sinds we deze opstelling hebben. Plan is de bas splitten via DI naar Mackie en FOH, mijn Kemper heeft tig uitgangen dus die kan sowieso naar beide en de rest willen we afhankelijk van de mogelijkheden laten terugkomen.
    Bij voldoende lijnen alle zang (3) apart en een mix van de overheads van drums (is in de praktijk voldoende). Dan heeft nog steeds iedereen de mogelijkheid on the fly iets aan z'n mix aan te passen zonder steeds de geluidsman te moeten aanspreken.
    Uiteindelijk denk ik dat er bij ons ook een digitale mixer komt, maar eerst maar eens kijken hoe het de eerstvolgende optredens gaat.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top