Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26

Discussie: Welke monitormixer?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik zou voor de Behringer X-Air XR18 mixrack gaan.
    Dit werkt ook prima en met een losse wirelessrouter prima te bedienen. Wel even kijken of je alle kanalen kwijt kan qua inputs.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    Ik zou even doorsparen voor een x32 of vergelijkbaar spul zoals yamaha tf of midas m32 (eventueel rack versie) en alles in 1 rack bouwen. Paar oefeningen proef draaien en tweaken. Dan heb je altijd dezelfde monitor mix en iedereen kan on the spot bijstellen
    Midas M32: € 2799,-

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    'Even' doorsparen. We zijn niet allemaal beroeps!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    'Even' doorsparen. We zijn niet allemaal beroeps!
    Al zou ik het bij elkaar krijgen, dan nog mag ik een maand op de bank slapen(in de winter, in de zomer mogelijk nog langer)

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    Ik zou even doorsparen voor een x32 of vergelijkbaar spul zoals yamaha tf of midas m32 (eventueel rack versie) en alles in 1 rack bouwen. Paar oefeningen proef draaien en tweaken. Dan heb je altijd dezelfde monitor mix en iedereen kan on the spot bijstellen
    sowiso heb je die functionaliteit al bij een soundcraft of behringer minimixertje.
    Ik koos voor de XR18 omdat de uitbereidingsmogelijkheden groter en goedkoper zijn.
    Je kan voor een relatief laag bedrag een P16 ding bij een drummer of toetsenist zetten. Dat kost je bij andere merken het dubbele. ALS ze die dingen al ondersteunen.

    En het ding draait vrijwel alle externe apparaten linux, windows, apple, android enz
    Goed ondersteund met freeware die goed werkt.

    Dat scheelt behoorlijk veel geld. Met andere merken moet misschien de halve band een andere smartphone aanschaffen....
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Ok ok... Die midas was misschien een beetje over the top lol.

  7. #17

    Standaard

    Ondertussen zijn er wat punten van twijfel gerezen.

    Bij een aanschaf van X16 is blijkbaar ook hoofdtelefoonversterking nodig. Hoewel Bax Shop beweert dat dit niet nodig is, is volgens een geluidstechnicus dit niet toereikend bij een live optreden.

    Ik heb een berekening gemaakt dat na aanschaf van de X16, allerlei kabels, drummics, hoofdtelefoonversterking en ik kom uit op een bedrag net onder de 1000,- euro.

    Diezelfde geluidstechnicus is enthousiast over de mogelijkheden van de X16 maar stelt ook de vraag "waarom"?.

    En daar wringt de schoen: wij hebben geen vaste eigen geluidsman en eigen PA. Meestal zijn er bij de optredens die we hebben voldoende faciliteiten of wij huren op kosten van de organisator een PA-bedrijf in die goed is voorzien. In die situaties moeten we kunnen vertrouwen op de in-ear mix die we aangeleverd krijgen.
    In die situaties lijkt me de X16 overbodig. Voor het repeteren hoeven we het niet te doen. Daar hebben we een Jamhub voor.

    Maar het gaat net om die 1 tot 3 optredens per jaar waar men niet zo goed voorzien. Binnenkort zijn alle (gegoten zachte) inear setjes binnen en laat het nu net zo zijn dat het eerstvolgende optreden is in een gelegenheid waar ze een powered mixer (Samson TXM 16) hebben met 3 aux sends, terwijl we er 4 nodig hebben. En soms zijn er situaties dat er maar 12 kanaals mixertjes staan met 2 aux sends, gekoppeld aan een actieve PA set bijvoorbeeld.

    Misschien is het ook een idee om de monitormixen uit de mixer (stel dat het er 2 of 3 zijn) met 2, 3 of 4 XLR kabels naar de Jamhub te laten lopen en de Jamhub als monitormixer te gebruiken? Dan zou je evt. de gitaar, basgitaar e.a. ook nog apart de Jamhub in laten lopen zodat ik toch nog on stage iets aan kan passen.

    Ik neem aan dat met een signaal uit een passieve mixer naar een Jamhub toe geen probleem zal zijn. Maar hoe zit dat met een powered mixer die voorzien is om een powered signaal naar passieve wedges te sturen?
    Of kan dat op een of andere manier wel?

    Wat is wijsheid??

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou voor die paar optredens huren.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik zou voor die paar optredens huren.
    Huren is niet de eerste keus.

  10. #20

    Standaard

    je hebt ALTIJD bij in-ears hoofdtelefoonversterking nodig.
    Dus de mixer maakt niet uit.
    De goedkoopste goede oplossing:
    https://www.thomann.de/nl/millenium_hpa_in_ear.htm

    wij gebruiken er drie voor de blazers.
    draadgebonden. full stereo. Prima geluid en goedkoop.
    Behriger P1 kan ook als je het aan je broeksband wil hangen...
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top