Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard Goede versterker voor gedeelde oefenruimte.

    Hoi,

    Met m'n coverband huren we een gedeelde oefenruimte, waar 1 gitaarversterker (prima Fender) staat. Maar we hebben 2 gitaristen..
    Dus ik moet altijd m'n combo meezeulen.. (Tech 21 Power Engine)

    Had ik net een mailtje van de verhuurder, we willen een versterker d'r bij kopen, is dit wat en plakt hij er een plaatje bij van een Marshall valvestate full stack met 2 kasten.. Beetje overkill zou ik zeggen. Dus hij vroeg me wat zou jij aanraden als 2e versterker? Ik zat te denken aan een degelijke peavey or Roland Jazz of zo. Iemand hier goeie raad?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Eerder underkill zo'n valvestate en een full stack vergroot de ellende alleen maar. Ik zou zeggen een leuk combo van Fender, Peavey, Laney, Blackstar, etc.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Eerder underkill zo'n valvestate en een full stack vergroot de ellende alleen maar. Ik zou zeggen een leuk combo van Fender, Peavey, Laney, Blackstar, etc.
    Helemaal mee eens. Zoiets wou ik adviseren. Maar ik zoek iets wat zowel goed klinkt in mijn geval (line 6 HD500x, en dan in effect return inprikken of zo) maar ook voor iemand die zonder komt dus twee kanalen en een galmpje, maar ook voor iemand die een berg boetiek pedalen wil inprikken tussen gitaar en versterker. Allemansvriendje.

    Engl Thunder? https://link.marktplaats.nl/m1219579869
    Crate? https://link.marktplaats.nl/m1221705832 (doet 't prima met een modeling pedaal in de effect return weet ik uit ervaring..)
    Blackstar? https://link.marktplaats.nl/m1222280977

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind die Blackstar al afvallen vanwege de vele knoppen, de Crate is een tranny en die Engl heeft alles volgens mij. Ik heb verder geen ervaring met dit model van Engl. Die dus dan

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Als het gewoon een simpele buizenamp moet zijn zou ik die Engl ook nemen. Alle eq knoppen op 12 uur incl de gain, master en leadvolume op 10 uur, je fx in de loop en kanalen schakelen met de z4 en klaar... plug & play. Zo gebruik ik hem al bijna 10 jaar😉
    Wij van WC eend adviseren wc eend zeg maar...😂

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Die Engl is een aanrader. De Blackstar is een zeer goede tweede optie. De hoeveelheid knoppen valt wel mee hoor Erik, dit is een vrij simpele versterker met een erg goede klank. Mijn voorkeur gaat uit naar de Blackstar maar de Engl is zeer gebruiksvriendelijk.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Die Engl is een aanrader. De Blackstar is een zeer goede tweede optie. De hoeveelheid knoppen valt wel mee hoor Erik, dit is een vrij simpele versterker met een erg goede klank. Mijn voorkeur gaat uit naar de Blackstar maar de Engl is zeer gebruiksvriendelijk.
    Nahja ik had het omgekeerde een paar jaar terug. Stond een Engl Whatever in de oefenruimte en ik pakte steeds een Fender tweed ding vanwege de hoeveelheid knoppen op die Engl. Het is niet alleen de sound van een versterker maar ook de hoeveelheid knoppen en iedereen weet hoe verkeerd die kunnen staan

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nahja ik had het omgekeerde een paar jaar terug. Stond een Engl Whatever in de oefenruimte en ik pakte steeds een Fender tweed ding vanwege de hoeveelheid knoppen op die Engl. Het is niet alleen de sound van een versterker maar ook de hoeveelheid knoppen en iedereen weet hoe verkeerd die kunnen staan
    Was misschien de Engl souvereign? Die hebben best veel knoppen..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Was misschien de Engl souvereign? Die hebben best veel knoppen..
    Geen idee..... 2 rijen knoppen boven elkaar en een paar staven ergens. Ik ben er niet eens aan begonnen en pakte een Twin of een Fender tweed combo met 4 x10 (de Twin klonk beter).

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Da’s de Souvereign inderdaad.
    Het mooie van engl is de strakke mid focused sound en de ronde lead sound. Wat ook een te gekke amp is is de Engl Artist, zowel in 50 als 100 watt verkrijgbaar. Weinig knoppen en staat ooit nog op mn verlanglijstje.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top