Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 65 van 65
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Je leest gewoon te veel Brum.
    Mijn hele verhaal vertel ik vanuit het principe waarin SRV de ts gebruikte. Dat had ik nog expres duidelijk ingeleid dacht ik.
    Blijkbaar niet duidelijk genoeg.
    Laat onverlet dat je DAARNAAST je ts ook voor andere doeleinden kan gebruiken.
    Als stand alone overdrive bijvoorbeeld, waar Ibanez hem voor bedacht had.
    Maar ook als boekensteun en onderzetter.
    Heel veel mogelijkheden, daar heb je helemaal gelijk in.
    (grapje he!)
    Laatst gewijzigd door Pepe; 11 november 2017 om 22:38
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Met de gain van een OD boost je je voorversterker, waardoor de eindversterker eerder gaat vervormen. Gooi je er de vervorming van het pedaaltje in, dan kun je op lager volume vervormen, doe je dit bij een hogere gain dan wordt het meestal smeriger en minder strak. Prik je 'm voor een preamp met gain stages..... dan kun je zelf wel uitrekenen wat er gebeurt. Niks moeilijks aan toch?

    Maxon.... was dat niet de fabrikant van de IBZ TS?

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Maxon was de fabrikant van de Ibanez tubescreamers inderdaad. Wil je een vintage correcte 808, neem dan een Maxon. Then again, ik denk niet dat je immense verschillen gaat horen.

    @Pepe: We praten nu een beetje langs elkaar heen geloof ik.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Als je iets mooi vindt klinken of als het goed werkt voor je (kan dus ook een goedkope Boss SD zijn) waarom zou je het dan veranderen? Als jij het geluid van een ouderwets krulsnoer mooi vindt waarom dan een "beter" snoer pakken?
    Helemaal prima als het op smaak gebaseerd is. Maar velen onder u gebruiken het argument "Want Jimi gebruikte het ook".
    O ja, natuurlijk is die smaak met name bij gitaristen beïnvloed door gitaar"goden" uit een ver, grijs en stoffig verleden, zoals ene Jimi. M.a.w. het circeltje is rond, we zijn weer terug bij af.
    Gitaristen? Het zijn net amateur wielrenners die zondagochtend in groepjes de fietspaden onveilig maken, met allemaal een Rabobank tenue aan. Vraag ze maar eens waarom ze een Rabobank shirt dragen

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Helemaal prima als het op smaak gebaseerd is. Maar velen onder u gebruiken het argument "Want Jimi gebruikte het ook".
    O ja, natuurlijk is die smaak met name bij gitaristen beïnvloed door gitaar"goden" uit een ver, grijs en stoffig verleden, zoals ene Jimi. M.a.w. het circeltje is rond, we zijn weer terug bij af.
    Gitaristen? Het zijn net amateur wielrenners die zondagochtend in groepjes de fietspaden onveilig maken, met allemaal een Rabobank tenue aan. Vraag ze maar eens waarom ze een Rabobank shirt dragen
    Ik ben zelf niet zo'n heel erg groot Hendrix fan (behalve de eerste plaat, die vind ik echt heel erg goed). Wat betreft grijs en stoffig verleden: tsja, ik hoor de afgelopen 20 a 30 jaar eigenlijk niet veel gebeuren waar ik ook maar enigszins warm of koud van wordt dus dan draaien we de oude platen maar. De meeste leuke dingen werden gedaan in de tijd dat de electrische gitaar nog jong was, zoals nu de electronische dance muziek springlevend is.
    Laatst gewijzigd door NLF; 12 november 2017 om 12:23

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top