Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 65
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Iedereen gaat met zijn tijd mee, of je wil of niet.
    Waar Hendrix naar toe wilde gaan, daar heeft Eddie Kramer wel een idee over, iig was het absorberen van tijdsgeesten een onderdeel van het proces.
    Maar zelfs Hank Marvin is niet blijven steken gezien zijn avonturen, die haakte toch maar mooi aan met een dd3!
    Hendrix had geen bijzonder spectaculaire toon en inderdaad, een tuner (voor zijn gitaar) had niet misstaan. Ik wed dat ie graag zijn collectie fuzz faces had ingeruild voor die Korg tuner toen die verscheen.
    Het is ook wel een beetje treurig voor Jimi, iedereen zit zich blind te staren op zijn pickups, speakers en pedaaltjes en dan is er geen tijd meer voor zijn techniek.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de SD-1 als soort van gekleurde booster te gebruiken, zoals de halve metalwereld met tubescreamers doet (drive dicht, volume open)?

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Je kan het truukje met elke midhup drive uithalen. Dat iedereen daar de ts voor gebruikt is de srv link, meer is het toch niet?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Geen idee of de tubescreamer daar daarom zo veel voor gebruikt wordt; ik was vooralsnog niet in de veronderstelling dat de gemiddelde cradle of filth fan helemaal idolaat is van SRV, maar ik kan me vergissen.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Nee, srv is daar los van gaan staan, de meeste zullen niet eens weten waarom ze juist die ts gebruiken en waarom die en die chip dan nou zo gewenst is.
    Ergens, eind tachtig, vertelde srv dat hij die tubescreamers helemaal niet voor zijn drive gebruikte, enkel om meer gain uit zijn buizen te persen. Daarmee was het kwaad geschied.
    Het werkte in zijn geval, scooped Fender/Dumble amps die mogen blazen.
    Dat het een beetje onzin is voor multi channel master amps is totaal verloren gegaan, men doet elkaar gewoon na zonder aanziens des persoon. En waarom niet, tis rock'n roll, geen Beethoven.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Het is een andere discussie maar ik vraag me bij dit soort statements altijd af, als Jimi nog zou leven, zou hij dan ook nog steeds met die ouwe doffe meuk spelen? Vast niet.
    Nee natuurlijk niet :-) Er was destijds van alles en nog wat op al die spullen aan te merken, die gitarist van Jethro Tull ergerde zich bijvoorbeeld bont en blauw aan die treble boosters die als maar radiosignalen oppikten. Maar waar het mij om ging: er is een groot verschil tussen "beter" in de zin van betere kwaliteit spullen en "beter" in de zin van smaak. Als je iets mooi vindt klinken of als het goed werkt voor je (kan dus ook een goedkope Boss SD zijn) waarom zou je het dan veranderen? Als jij het geluid van een ouderwets krulsnoer mooi vindt waarom dan een "beter" snoer pakken?

  7. #47

    Standaard

    Ik heb de Boss SD-1W (waza) even gehad en ik vond de nieuwe setting gaver klinken dan de standaard setting. Uiteindelijk toch teruggestuurd daar het niet mijn smaak en stijl complementeerde. De kwaliteit van de Boss Waza pedalen is overigens erg goed en voor TS misschien toch wel het beste alternatief als hij de standaard SD-1 niet goed genoeg vind. Verder, smaak, smaak en nog eens smaken verschillen :-)

  8. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Die pedalenbouwer waar Hendrix nauw mee samenwerkte is er van overtuigd dat hij met zijn tijd mee was gegaan. Roger Mayer is dat.
    Jep..

    En als er iemand in jaren-70 technologie is blijven hangen is het Roger Mayer wel. Je zou bijna zeggen dat hij moeite doet om niet met z'n tijd mee te hoeven gaan.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Jep..

    En als er iemand in jaren-70 technologie is blijven hangen is het Roger Mayer wel. Je zou bijna zeggen dat hij moeite doet om niet met z'n tijd mee te hoeven gaan.
    Ik heb een paar jaar een Roger Mayer Voodoo Vibe Jr. op mijn pedalboard gehad en dat was/is imo toch wel de lekkerste Univibe die ik gehad heb. Naast true bypass- tevens een aparte input met een top buffer, niet zoals die crappy Boss buffers uit de jaren 80. Daarnaast diverse extra uitgangen. Echt wel een doordacht en oerdegelijk design waar weinig op aan te merken is. Als iets goed is waarom het wiel opnieuw willen uitvinden. Daarvoor hebben we Strymon toch ;-)

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Als iets goed is waarom het wiel opnieuw willen uitvinden. Daarvoor hebben we Strymon toch ;-)
    Haha, je had een hele hoop companies kunnen opnoemen wat wat betreft wiel opnieuw uitvinden maar Strymon dan weer juist niet.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top