Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 65
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    Welk merk dikkere snaren is het beste? En hoeveel dikker moeten ze zijn? Welke invloed heeft de metaalkeuze op het geluid? Is het verstandig om per snaar de ideale dikte en metaalsoort te tunen?
    En verandert dan het karakter, de geluidskwaliteit of allebei....?

  2. #22

    Standaard

    Anders spelen, een andere amp, een andere gitaar geven ook een ander geluid. Heck, zelfs een ander plectrum.

    Ik wil geen andere klank, ik heb een basisklank uit de SD-1 die ik goed vind, maar wil eens kijken of er iemand iets aan verbeterd heeft. Een SD-1 blijft een pedaaltje van 60 euro, met een schema van bijna 40 jaar oud. Best mogelijk dat daar nog dingen aan te verbeteren zijn.

    En daarom wil eens kijken naar SD-1 clones.

    Of dit nu boutique of Behringer is, kan me geen hol schelen.

    Maar je zou er grofweg van kunnen uitgaan dat als je wil testen, je beter eerst de duurdere pedalen beluistert, voor naar de Behringers te grijpen. Kans is bij de eerste groter dat er een verbetering is.

    Al weet ik ook dat dit geen garantie is.

    Dat ik door mijn vraag blijkbaar het afgeragde mantra "boutique is hype" over me heen krijg zal ik er maar bij nemen.

    Gelukkig zijn er ook mensen die zinvolle antwoorden hebben. Waarvoor dank.
    Laatst gewijzigd door dejohan; 9 november 2017 om 09:27

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Maar wat mis je dan aan die SD-1? Waar doet dat ding (of juist niet) dat je op zoek bent?

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Een stapje dikkere snaren heeft veel meer effect op je klank dan any vorm van "verboetieken" van je SD1.
    en dan lees ik net vanmorgen een interview met Billy Gibbons die juist zijn 'tone' haalt met .007 setje ;-)
    https://www.gitarrebass.de/stories/b...-von-zz-top/2/

  5. #25

    Standaard

    Is natuurlijk moeilijk uit te leggen. Ik test het liever. Alleen weet ik dus niet welke pedalen SD-01 clones zijn.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
    Anders spelen, een andere amp, een andere gitaar geven ook een ander geluid. Heck, zelfs een ander plectrum.
    en vergeet je oren niet, leeftijd, gehoorverlies spelen ook mee in de geluidsbeleving van iedereen die met muziek bezig is en daarmee ook de meningen over apparatuur en hun 'sound'
    het blijft een zoektocht voor iedereen

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
    Ik wil geen andere klank, ik heb een basisklank uit de SD-1 die ik goed vind, maar wil eens kijken of er iemand iets aan verbeterd heeft. Een SD-1 blijft een pedaaltje van 60 euro, met een schema van bijna 40 jaar oud. Best mogelijk dat daar nog dingen aan te verbeteren zijn.
    Aan de ene kant ben ik geneigd je gelijk te geven. De ontwikkeling van pedalen heeft niet stil gestaan, dat betekent dat er betere kwaliteit gebouwd wordt met betere onderdelen dan 30 jaar terug (en dat er tegenwoordig ook juist goedkopere kwaliteit wordt gebouwd met budget onderdelen). Aan de andere kant: volgens mij is het een misverstand dat een goedkoop ding niet zou kunnen klinken. Als het ding doet wat ie moet doen dan is het goed en heeft het geen zin om er een super dure versie van te bouwen (economen noemen dat "goldplating"). Een schroevendraaier of een hamer hoeft ook geen boutique te zijn.

    Welke pedalen er allemaal kopieen zijn van de SD weet ik niet (ben zelf niet zo heel erg goed thuis in de pedalen).
    Laatst gewijzigd door NLF; 9 november 2017 om 11:19

  8. #28
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Maar wat is beter? Een een combinatie van onderdelen klinkt zoals het klinkt. En een combinatie van goedkope onderdelen kan mooier klinken dan van dure onderdelen. Zit dat betere niet meer in minder ruis en true bypass bijvoorbeeld?

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
    Is natuurlijk moeilijk uit te leggen. Ik test het liever. Alleen weet ik dus niet welke pedalen SD-01 clones zijn.
    Post #15 t/m 17 geven enkele 'clones' of 'gebaseerd op' de SD1 pedalen aan! Er valt dus genoeg uit te proberen...

  10. #30

    Standaard

    Ja, heb ik gezien, waarvoor dank aan de posters.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top