Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 65
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Ik ken ze niet maar zijn de "X" versies niet de next step van de OD-1 en SD-1?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Heren, heren, jullie kunnen wel alle andere Boss pedaaltjes opnoemen, al dan niet met een "boutique" mod, het blijven voor de TS budget pedalen, ben ik bang.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Heren, heren, jullie kunnen wel alle andere Boss pedaaltjes opnoemen, al dan niet met een "boutique" mod, het blijven voor de TS budget pedalen, ben ik bang.

    Waarschijnlijk wel ja, hier helpt alleen nog een godsgruwelijk dure WAZA CRAFT dinges.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard Boutique clones van de Boss SD-1 (buiten de Waza Craft dan)

    De originele OD-1 klinkt stukken beter dan de SD-1 en is volgens mij ook de voorloper van de SD-1. Ik hoor duidelijk het verschil, ik heb ze beiden naast elkaar getest.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #15

    Standaard

    Is de MXR ZW-44 van Zakk Wylde geen SD-1 'clone' of gebaseerd op drive pedaal? Geen boutique maar misschien wel beter ook daar boutique het niet persé mooier gaat maken ;-)

  6. #16

    Standaard

    Deze pedalen worden op het Gearpage forum ook vaak genoemd als SD-1 clones ter sprake komen.

    Fulltone Fulldrive
    CMATmods Signa Drive

    Ik ken ze zelf niet maar ik heb van CMATmods wel 2 andere pedaaltjes die altijd op mijn pedalboard staan.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Het 'probleem' is dat er zo ongelooflijk veel drives gebaseerd zijn op het TS808/SD-1 concept, dat een advies voor een betere SD-1 wel erg lastig wordt. Assymetrical clipping en een wat mindere mid-focus, (of beter wat minder laag-af) zijn opties die bij een heel scala aan TS-achtige pedalen (ook non-boutique) vaak schakelbaar zijn. Een short listing van mogelijke kandidaten wordt daarmee zo mogelijk nog moeilijker ...

    Ik gebruik zelf o.a. een Truetone VSXO, waarbij de eerste drive op dit concept gebaseerd is, maar waarbij je de clipping stage kunt aanpassen (symmetrie of asymmetrie), laag-af in 3 gradaties, alsmede een mix om de drive met het droge signaal te kunnen mixen. Hiermee kan ik feitelijk alle DS/TS geluidjes (en meer!) wel maken. Maar goed, zoals altijd, zijn de meningen over dit pedaal nogal 'verdeeld', maar je zou 'm een kans kunnen geven ...

    EDIT.: de Fulldrive is een (nagenoeg) 1:1 kopie van de TS, maar mist de in dit geval benodigde schakel opties.

  8. #18

    Standaard

    Een stapje dikkere snaren heeft veel meer effect op je klank dan any vorm van "verboetieken" van je SD1.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Een stapje dikkere snaren heeft veel meer effect op je klank dan any vorm van "verboetieken" van je SD1.
    Hier krijg ik zo'n dikke grijns van op m'n bakkes! Zo waar!

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Een stapje dikkere snaren heeft veel meer effect op je klank dan any vorm van "verboetieken" van je SD1.
    Welk merk dikkere snaren is het beste? En hoeveel dikker moeten ze zijn? Welke invloed heeft de metaalkeuze op het geluid? Is het verstandig om per snaar de ideale dikte en metaalsoort te tunen?
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top