Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 46 van 46
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Het is inderdaad het meest logisch de amp te kiezen die je goed vindt klinken / fijn vindt werken en je pedalen daarop af te stemmen (en niet omgekeerd).
    mijn pedalenboard is een stuk stabieler dan de amps die ik gebruik (als in; ik verwissel sneller van amp dan pedalen ) , er zijn versterkers die ik gebruik voor hun specifieke geluid maar meestal zoek ik toch een amp die 1) clean erg goed klinkt en 2) mijn gitaar en pedalen zo natuurgetrouw doorgeeft. met name bij lagere volumes is de crunch uit mijn mesa niet echt te doen en dan is het prettig dat een dergelijk geluid ook op een andere manier te bereiken is.
    life sucks and then you die

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Ik heb een 30 watt (JTM30) buizenamp die clean wel lekker klinkt, en buizen oversturing klinkt (als ik volume boost en gain op max zet) wel lekker, maar er zit geen goede lichte crunch in. Power attenuator gaf ook geen gewenst resultaat.

    Met een Bogner Blue pedaal over het cleane kanaal heb ik weer veel goed klinkende opties, op laag volume.

    Kijk dus ook even naar buizenamp die clean goed klinkt + een high-end overdrive pedaal zoals de Bogner, of de Catalinbread DLS.
    Thanks dit ga ik zeker proberen. Ik ga komend weekend wat test spelen en neem je advies mee👍🏻


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baker Bekijk bericht
    Heb ook een H&K statesman Combo. De 40W EL84 versie. Kan alleen maar zeggen dat dat een fijne versterker is, die het op lage volumes ook best goed doet. Ok ok, voor de slaapkamer gaat het net iets te hard. Maar op een (klein) podium gaat het prima.

    De nieuwere H&K buizencombo's wekken af en toe wel mijn nieuwsgierigheid. Als ik in de markt zou zijn voor een buizencombo zou ik zeker de Tubemeister 18 checken. En door de ingebouwde power attenuator doet deze het ook fijn op de slaapkamer.
    https://www.bax-shop.nl/gitaarverste...taarversterker

    Ok baker bedankt voor je advies, ik ben dan altijd wel benieuwd naar wat voor muziek je speelt/gitaar/pedalen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    mijn pedalenboard is een stuk stabieler dan de amps die ik gebruik (als in; ik verwissel sneller van amp dan pedalen ) , er zijn versterkers die ik gebruik voor hun specifieke geluid maar meestal zoek ik toch een amp die 1) clean erg goed klinkt en 2) mijn gitaar en pedalen zo natuurgetrouw doorgeeft. met name bij lagere volumes is de crunch uit mijn mesa niet echt te doen en dan is het prettig dat een dergelijk geluid ook op een andere manier te bereiken is.
    Tsja, iedereen heeft ook weer zo zijn eigen systeem en zijn eigen manier van werken voor specifieke situaties en/of muziekstijlen.

  5. #45

    Standaard

    Na een aantal rondjes Nederland en aardig wat testen ben ik uiteindelijk beland bij een Fender blues deville 410😀
    Ook voor het luide volume een leuke oplossing bedacht met een signal pad van ehx in de loop gezet 👍🏻


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #46

    Standaard

    Nice! Gefeliciteerd met je nieuwe amp!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top