Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Dumbleator clones

  1. #1

    Standaard Dumbleator clones

    Hallo allemaal,

    Heeft iemand hier ervaring met dumbleator clones? Zo ja, wat zijn goede modellen die wél voor een normale prijs te koop zijn?

    En... ik lees steeds dat ie gebruikt wordt als toevoeging van de effects loop in je amp wanneer deze niet door buizen wordt aangedreven, maar hoe weet je of de effects loop in je amp wel/niet door buizen worden aangedreven?

    Verder lees ik dat veel mensen m sowieso aansluiten, ook als ze geen effecten gebruiken of alles gewoon via de guitar imput van de amp doen, omdat het 'zoveel warmte toevoegt'.

    Kortom, is iemand bekend met het fenomeen en is het echt zo'n toevoeging als men zegt? En zo ja, wat zijn dan goede clones?

    Dank!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    In feite zet je een extra buisje (12AX7) met gain regelaars in de signaalketen een stel bright schakelaars. Hierna kun je het geluid wat oppeppen en (nog) sprankelender maken. Volgens mij niet zo'n heftig circuit dus eenvoudig na te maken. Bedrijven als Tubetown verkopen kitjes.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Maar die is niet door Alexander ingezegend.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Maar die is niet door Alexander ingezegend.
    Het zijn met name de klodders epoxy over bepaalde onherkenbare delen heen die de sound maken.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Maar die is niet door Alexander ingezegend.
    Hij wil graag Alex genoemd worden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Het zijn met name de klodders epoxy over bepaalde onherkenbare delen heen die de sound maken.

    gepost met Tapatrut.
    Vergeet het weekje onder een piramide niet!

    Vriend van me heeft er eens eentje nagebouwd en ik vond het wel wat, maar ik was wel de enige eerlijk gezegd. Weet ook niet meer welk model, ik dacht een ODS 50.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keithfan Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Heeft iemand hier ervaring met dumbleator clones? Zo ja, wat zijn goede modellen die wél voor een normale prijs te koop zijn?

    En... ik lees steeds dat ie gebruikt wordt als toevoeging van de effects loop in je amp wanneer deze niet door buizen wordt aangedreven, maar hoe weet je of de effects loop in je amp wel/niet door buizen worden aangedreven?

    Verder lees ik dat veel mensen m sowieso aansluiten, ook als ze geen effecten gebruiken of alles gewoon via de guitar imput van de amp doen, omdat het 'zoveel warmte toevoegt'.

    Kortom, is iemand bekend met het fenomeen en is het echt zo'n toevoeging als men zegt? En zo ja, wat zijn dan goede clones?

    Dank!
    Ceriatone,Fuchs.

    Je kan aan de fabrikant vd amp vragen of het ve gebufferde fx loop is voorzien. Zo niet: dan kan je die er tussen inzetten.

    Wat veel gitaristen als prettig ervaren is een hard ingestuurde fx loop(master hoog) Dit geeft behoorlijk wat compressie en boventonen in de kathode volger(*1e deel vd buizen loop ). De uitgang vd loop is dan je nieuwe master volume.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ja, dat was een feature van de Kendrick tweed amps, geen bell & whistles maar wel een schakelbare fx loop die als boost kon werken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erwin_ve Bekijk bericht
    Ceriatone,Fuchs.

    Je kan aan de fabrikant vd amp vragen of het ve gebufferde fx loop is voorzien.
    Amps van Fender hebben geen door buizen aangedreven loop toch? Tenminste, als ik de tube chart van mijn amp bekijk, is er geen buisje voor de loop...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik gok dat de meeste full tube amps met een fx loop een tube driven fx loop hebben. Gewoon een extra 12ax7 voor send en recovering.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keithfan Bekijk bericht
    Amps van Fender hebben geen door buizen aangedreven loop toch? Tenminste, als ik de tube chart van mijn amp bekijk, is er geen buisje voor de loop...
    Niet elke Fender is hetzelfde. Welke Fender?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top