Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1

    Standaard Epiphone LP's... wat is er gebeurd??

    Ik ben even aan het rondneuzen op de site van thomann.. gewoon voor de lol

    Maar wat in vredesnaam is er gebeurd met de LP's van epiphone? De standard in zwart kost 475 euro!!! Ik kan me nog herinneren toen ik een Epiphone LP zocht, dat deze 310 euro kostte, en dat was vorig jaar.
    De plustops kosten over de 600 euro, en dat was toen ook 400-450 euro.

    Worden alle gitaren als maar duurder en duurder of is dit alleen bij epiphone zo nu?

    Als ik dit zo zie wordt ik wel heel blij dat ik vorig jaar een hele mooie standard voor 200 euro heb weten te scoren.

  2. #2

    Standaard

    ik denk dat ze iets beter zijn geworden in kwaliteit.
    Maar je kan nu wel een Gibson kopen vanaf de hoogste prijs van een Epiphone.
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Alles wordt duurder.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ze zouden bij Epiphone een licentie moeten nemen op de headstock van Gibson ...

  5. #5

    Standaard

    Ja, ik vraag het me ook reeds lang af: Hoe maak je in Godsnaam winst op een gitaar van 600 euro?!


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  6. #6

    Standaard

    Er zijn twee manieren om dat te bepalen.
    1
    Je checkt de jaarverslagen. Ze zullen het achterste van hun tong niet laten Zien, maar iets van omzet en aantallen is daar toch wel uit te halen.

    2
    Bij Cort hebben ze vorig jaar iets als 1.200.000 gitaren gemaakt. Als ze nou op iedere gitaar een tientje of twee pakken....

    Ik heb geen medelijden met die jongens. Wij betalen grif voor Mojo, en zolang wij dat doen kunnen zij belasting ontwijkend gedrag (BOG) blijven vertonen.
    Op die manier betalen wij twee keer. Handig hè?

    Ze doen er allemaal aan mee.
    Bij Fender hebben ze een paar jaar een bas geïntroduceerd, die door de baas van de custom shop zelf was samengesteld uit onderdelen die gewoon in het magazijn lagen te stoffen. Eigenlijk een soort Dacia, maar dan van Fender.
    Een leuke bas. Dat zeker. €660,00 bij de introductie. Binnen het jaar 1.049! Bij alle winkels hetzelfde, dus laagste prijsgarantie? Nu kennelijk de vraag sterk achterblijft, is de prijs weer wat aan het zakken.

    Kortom, marktwerking of een bewijs dat de markt alleen voor de producent werkt. Ik denk dat ik wel weet welke van de twee ik zou kiezen. Wie zal bepalen of ze hun prijs niet met 50% mogen verhogen? Ik denk namelijk dat ze dat zelf mogen bepalen. Wat ik ervan vind, soit. Maar daarvan trekken ze zich niet teveel aan.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door richwoodplayer Bekijk bericht
    ik denk dat ze iets beter zijn geworden in kwaliteit.
    Ja dat is het. En de wereldwijde voorraad van vorig jaar is vernietigd en vervangen, wegens te slechte kwaliteit.
    Over vijtig jaar worden deze gitaren tweedehands verkocht en vraagt iedereen: is dit een pre- of post-2016 Epi?...

    Ik kocht vorig jaar nog een Epi WildKat voor 299euro. Die kost nu meer dan 500 euro! Ben benieuwd waar die 200 euro kwaliteitsverbetering dan in zit...

    Alles is een beetje duurder geworden maar de hoofdreden is volgens mij: prijselasticiteit en de slechte papieren waarin Gibson zit.
    Enkel bij de Epi's en andere B-merken die, laten we eerlijk zijn, heel veel waar bieden voor hun geld en eigenlijk te goedkoop zijn voor wat je krijgt, valt nog serieus wat extra winst te maken en de ondergang nog even uit te stellen.

    Hoe maak je in Godsnaam winst op een gitaar van 600 euro
    Door ze te produceren voor 60 euro?
    Of beter: hoe maak je in godsnaam winst op een gitaar van 79 euro die vanuit China tot hier moet geraken en hier nog eens gratis verzonden wordt naar jou?
    https://www.thomann.de/be/harley_benton_ms15bk.htm

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Ja dat is het. En de wereldwijde voorraad van vorig jaar is vernietigd en vervangen, wegens te slechte kwaliteit.
    Over vijtig jaar worden deze gitaren tweedehands verkocht en vraagt iedereen: is dit een pre- of post-2016 Epi?...

    Ik kocht vorig jaar nog een Epi WildKat voor 299euro. Die kost nu meer dan 500 euro! Ben benieuwd waar die 200 euro kwaliteitsverbetering dan in zit...

    Alles is een beetje duurder geworden maar de hoofdreden is volgens mij: prijselasticiteit en de slechte papieren waarin Gibson zit.
    Enkel bij de Epi's en andere B-merken die, laten we eerlijk zijn, heel veel waar bieden voor hun geld en eigenlijk te goedkoop zijn voor wat je krijgt, valt nog serieus wat extra winst te maken en de ondergang nog even uit te stellen.


    Door ze te produceren voor 60 euro?
    Of beter: hoe maak je in godsnaam winst op een gitaar van 79 euro die vanuit China tot hier moet geraken en hier nog eens gratis verzonden wordt naar jou?
    https://www.thomann.de/be/harley_benton_ms15bk.htm
    Helemaal mee eens!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Alsof het een nieuw fenomeen is, goedkope productie uit het oosten?
    Dat je je iets niet kan voorstellen wil niet zeggen dat het niet kan. Blijkbaar.
    Ik gok dat de vakbondscontributie lager is dan bij ons.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Mark my words: over 5 jaar kost een Epi-LP de prijs van een Gibson LP standard in 2014 kostte.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top