Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 61

Discussie: Suspended

  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    De 9 is de 9. De mineur 8mpliceert de b3 3n de b7
    Mineur betekend dat het een verlaagde terts is, en de 7 geeft aan dat er een b7 in het akkoord zit.

    Een echte 7e trap wordt dan weer aangegeven met een majeur 7. Notatie maj, of een driehoekje Majeur heeft in die context met de 7e trap te maken, niet met de grote terts... om het maar eenvoudig te houden. Je kunt dus ook een mineur maj7 akkoord hebben (1 b3 5 7 )

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Mineur betekend dat het een verlaagde terts is, en de 7 geeft aan dat er een b7 in het akkoord zit.
    )
    Euh Dat zeg ik toxh?

  3. #33
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Het is me weer helemaal duidelijk. Dat betekent dus dat een Cmaj9 een Cmaj7 is met een 9 erbij. En dat een gewoon C akkoord met een toegevoegde d een Cadd9 is.

    Even op herhaling gaan kan geen kwaad, ik was het echt weer even kwijt met die 9 akkoorden.
    Laatst gewijzigd door Brad; 8 november 2017 om 01:48

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Mooi zo 10 tekens

  5. #35

    Standaard

    Het is geen wonder dat ik nooit iets heb begrepen van muziektheorie. Ik probeer nou al de duur van dit onderwerp de zaak te volgen maar ik ben nog steeds even ver als toen ik begon.

    Suspended in Engels betekent geschorst of uitgesteld/opgehangen. In het Frans suspensoir ook iets dergelijks. Kan er niks aan doen Fu, het is weer biologie. Zakbeschermer in het NL.

    Maar welke betekenis het in de muziek zou moeten hebben??? De voorgaande 34 posts hebben mij niet veel wijzer gemaakt.
    Ik heb wel een aantal klassiek geschoolde mensen in mijn omgeving, maar dan krijg ik een antwoord dan ook in het Latvia's/Lets zou kunnen zijn. Zo af en toe herken je iets en de rest is abracadabra.

    Een soort wie is de mol. Maar dan zonder geschreeuw op een perron van een bananenrepubliek.
    Ik denk dat ik maar door ga met het maken van mijn muziek zonder Cadd9tot de macht7.
    Dommigheid is een zegen.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Euh Dat zeg ik toxh?
    Nou... je wilt het misschien zeggen. Blijkbaar maak je niet alleen veel typefouten, maar lees je er ook overheen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    De 9 is de 9. De mineur 8mpliceert de b3 3n de b7

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ehm. 1b35b79 bedoel je uiteraard
    Toen ik je hier corrigeerde ( ) ga ik het eigenlijk al aan. De 'min' in een Xmin7 akkoord impliceert 2 dingen: een b3 en een b7. Dat zei ik. En ja, dat er ook maj7 min/maj7 akkoorden bestaan weet ik, ik snap niet zo goed wat dat er mee te maken heeft Zonder verdere toevoeging impliceert de min in een maj7 dus TWEE mineuren, de kleine terts en de kleine septiem

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Het is geen wonder dat ik nooit iets heb begrepen van muziektheorie. Ik probeer nou al de duur van dit onderwerp de zaak te volgen maar ik ben nog steeds even ver als toen ik begon. Ik denk dat ik maar door ga met het maken van mijn muziek zonder Cadd9tot de macht7.
    Daar heb je ook groot gelijk in. De waarde van de theorie is in mijn ogen ook heel beperkt.

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Daar heb je ook groot gelijk in. De waarde van de theorie is in mijn ogen ook heel beperkt.
    Nou, dat zal ik nou ook weer niet zeggen. Maar voor mij persoonlijk (als ik het al zou snappen, maar een leerhandicapje maakt dat vrijwel onmogelijk): Ik kies ervoor om de tijd voor theorie te steken in het maken van liedjes.
    Dat is tenminste iets dat ik leuk vind en dat ik snap.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Daar heb je ook groot gelijk in. De waarde van de theorie is in mijn ogen ook heel beperkt.
    Nu zeg je netjes 'in mijn ogen' en is 'heel beperkt' in combinatie daarmee heel subjectief, maar toch.... Waarom?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top