Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard NAD: ENGL E530, mijn eerste buizen

    Mijn eerste buizenbakje is een feit. En wel eentje die zeer geschikt is voor thuisgebruik. Net opgehaald bij een marktplaats-verkoper voor een mooi prijsje.

    De Engl E530 is een buizen pre-amp rack-unit. Je zou denken dat die niet erg handig zijn thuis, maar deze juist weer wel. Er zit naast de voorversterker, ook een kleine stereo 1.5w solid state eindversterkertje in. Op het voorpaneel zit ook een headphone-jack mogelijkheid, en op de achterkant van de unit zit een schakelaartje waarmee deze headphone-uitgang omgezet kan worden naar een speaker-out. Je moet dan wel een stereo-jack gebruiken anders sluit je de versterker kort en die is daar niet blij mee op de lange duur.

    Maar, laat mijn combo nu net een stereo-jack connectortje naar de speaker hebben, Dus met een verlengkabeltje ingeprikt in de Engl, en voila. Buizengeluid uit mijn combo.

    Niet perfect, en komt ooit nog wel een power amp (ik overweeg de koch), en een nieuwe cab (Mesa of Zilla Thiele 112 ofzo). Maar he... De huidige setup is meer dan luid genoeg om thuis mee te spelen, en het is overduidelijk echt een buizengeluidje.

  2. #2

    Standaard

    Gefeliciteerd!
    De eerste blijft toch altijd bijzonder. Ik deed het voor het eerst met een Koch, het was niet wederzijds, doch ook niet ongewenst!
    Maar ze staat nu te koop

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Fijne versterker, heb hem zelf een tijd gehad. Wat voor speaker gebruik je nu?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Fijne versterker, heb hem zelf een tijd gehad. Wat voor speaker gebruik je nu?
    Op dit moment nog de speaker die ingebouwd zat in een oud ampje. (Rath Amp retro 50) Ik ben nu aan het winkelen voor een Power-Amp (wordt zeer waarschijnlijk een mesa fifty/fifty) en daarna ga ik eens shoppen voor een 112 of 212 recto of thiele van Mesa, of ik laat Zilla iets voor mij bouwen. Dan mag er gelijk ook een doosje voor de 19inch spulletjes bij, voor een mooi geheel voor in de hoek van de woonkamer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top