Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11

    Standaard

    Met heel veel plezier naar geluisterd. Een heerlijke 'smoothy'. Van mij mag je daar een plaat mee vol spelen. Kan ik lekker mijn Anna Karenina bij uitlezen...
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  2. #12

    Standaard

    Als ik even een zijstap zou mogen maken. Ik zie een paar verwijzingen naar rode lampjes.

    Haal het boek ‘L is liefde’ van Mark Mieras in huis. Of uit de bieb.
    Dat is een boek, toegankelijk geschreven door een hersen Wetenschapper.

    Je zou jezelf kunnen helpen daaroverheen te komen door iedere dag op het zelfde tijdstip iets op te nemen. Je hersenen raken aan die nieuwe conditie gewend plus dat ze eraan gewend raken dat je iedere dag een hoop gelukshormonen naar boven stuurt.
    Dat zou kunnen verklaren waarom ik nog intens geniet van de muziek die ikzelf maak, maar dit terzijde.

    Als je ooit het idee had dat je wel iets meer zou willen weten van de biochemische fabriek in je hoofd, lees dan Mark Mieras’ boek.
    Dat zal je zeker bevallen. En alleen de rode lampjes in de Amsterdamse binnenstad leveren dan nog iets van vrees op.
    Maar daarmee is wel te leven. Althans voor mij.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Interessante suggestie Gus! Ik ga het eens uitchecken!

    Veel doen help ook, ik had hetzelfde op jamsessie, speelde voor mijn gevoel maar op 50% van mijn kunnen: altijd nerveus en verkrampt. Is (bijna helemaal) weggegaan door mezelf maar gewoon voor de leeuwen te blijven werpen en vooral te zoeken naar het plezier dat je ervaart.

    Ook interessant in dit verband is het boek van pianist Kenny Werner, "Effortless Mastery", dat heb ik wel gelezen maar nooit zijn methodes en oefeningen bewust toegepast.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #14

    Standaard

    Ik zie dat ik ook nog een redelijk belangrijk stukje van die puzzel ben vergeten.

    En dat is dat je pas achteraf mag luisteren naar je opnames.
    - Dat zorgt voor een bepaalde mate van seriematigheid
    - Dat zorgt voor een bepaalde afstand tot je werk
    - Het vermindert het gevoel dat je jezelf op de vingers kijkt
    - Het is het equivalent van 'het stapje terug' van de schilder
    - Achteraf zijn aanvankelijk niet zo geslaagde foto's ineens extra leuk


    Alors, jezult zeker bemerken dat je expressie er op vooruit gaat op den duur. Want losser en iets meer gedurfd geeft meer speelplezier.
    Je moet natuurlijk een beetje streng zijn voor jezelf. Niet iedere dag hetzelfde spelen. Iedere dag iets anders. Hoe onbenullig ook.
    Sukses.
    Vriendelijke groet, Gus


    Editje
    Effortless mastery ken ik niet. Thanks voor de tip.
    In Tartiflette we trust…..

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik vond vandaag het boek "Ben ik dat" van meneer Mieras bij de plaatselijke kringloopwinkel. Meteen aan het lezen geslagen en erg interessante en leerzame kost. Een heel hoofdstuk gewijd aan muziek en ons aangeboren ritmegevoel. Leuk!

    Dank voor de tip!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #16

    Standaard

    Nice!
    Dat zijn de leuke kanten van een forum. Dat je elkaar met kleine dingen soms net iets uit de ‘loop’ haalt. Net even anders naar de zaak kijken geeft al vlot het idee dat je een beetje losser komt te staan ten opzichte van dingen die je bezighouden. En zorgen hebben is niet ok voor je muziek.

    Het gaat om onbekommerd genieten. Meer plezier is vaak ook meer durf. Want je hebt bakken toon en talent.

    Die Mieras is echt heel goed en kan het ook nog eens goed uitleggen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Long may you run.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top