Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 67
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Heb dat ooit bij een vorige band meegemaakt. Saxofoniste en bassist waren een stelletje. Zat net een halfjaartje bij die band, ging hun relatie uit. Toen hadden we de keuze: saxofoniste eruit of bassist eruit. Keuze was makkelijk.
    Waarom zou er iemand uit moeten als de relatie strandt? Fleetwood Mac bleef ook bij elkaar en de relatieproblemen leverden ook nog eens prima songs op (o.a. Go your own way)
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ik heb het al vaker gezegd. Wijven in de band, vroeg of laat altijd gezeik gegarandeerd
    Ik zou best met een goede zangeres in een bandje willen zitten, maar resultaten uit het verleden doen mij huiveren bij het idee

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Fleetwood Mac, daar noem je wat. Hadden er heul veul drugs bij nodig maar inderdaad het kan wel.
    Wij hebben ook een zangeres in de band, nooit gezeik, geen relaties met andere bandleden, ook omdat zij ons allemaal aardsonaantrekkelijk vindt 😆

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Wij hebben ook een zangeres in de band. Gaat goed omdat we allemaal wat ouder zijn en genoeg gezien en meegemaakt hebben. Deze heeft een fantastische strot en heeft absoluut geen sterallures. Iedereen doet waar hij goed in is.
    Wat de effecten betreft: gebruik zo min mogelijk. Als mensen het herkennen is het voor hun al genoeg. Perfect hoeft niet.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Zwaar mee eens. Ik gebruik reverb, chorus en een beetje delay. En heb nog los een wah pedaal, that’s it. Scheur haal ik uit de amp en verder moet het toch van mezelf komen. Werkt voor mij het fijnste.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Werkt dat goed, reverb in een bandsetting?
    Ik speel nooit met reverb in de band, heb het idee dat alles al genoeg galmt. Wordt het van reverb allemaal niet heel erg ongedefinieerd?

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Krijg genoeg reverb via de tafel, heel klein beetje, altijd wel goed voor de body in de sound.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Sound City Leuke film om te zien hoe het zo'n beetje gegaan is destijds met Fleetwood Mac.

    Ik ben niet zo'n fan van galm voor de elektrische gitaar, maar als je het gebruikt, doe het dan echt als effect en dus véél....!! Overdrive sounds met galm vind ik helemaal niks incl. dat kutgeluid van Steve Lukather dus....!
    De enige keren dat ik het gebruik is bij repetities als men vindt dat ik te hard sta. Ik speel behoorlijk droog en dan wordt dat al snel als te luid ervaren. Ik heb ook een paar versterkers zonder galm en dan hebben ze pech
    Zelf veel gespeeld met zangeressen en het gaf meestal gedoe, de mannelijke bandleden gaan zich vaak anders gedragen, gezeik over het volume, ze sjouwen niet, hebben hooguit een (slechte) microfoon en tegenwoordig IEM en iPad, kennen hun teksten niet etc.....

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Die docu ken ik.
    Maar Lukather heeft tegenwoordig echt een andere sound hoor. Je hebt het over zn jaren 80 en begin 90 sound, inderdaad niet echt best.
    Ik vind zn sound sinds dat hij van die belachelijke racks af is erg verbeterd. Veel organischer, veel mindet effecten, beetje delay en wat modulatie en that’s it.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Maar jij bent dan ook wel bijgedraaid Arjan?
    Bij mij sta je te boek als 80's rack adept?
    In-ear G-major enzo.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top