Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Nee. Chorus en Flanger zijn min of meer hetzelfde (vraag me niet naar de technische details, heeft te maken met de delay die in de chorus zit). Als je bijvoorbeeld de Moog MF 108 bekijkt (een hele goede chorus / flanger trouwens, ik wil geen andere meer) dan kun je ook goed aan de instellingen en schakelaars zien dat het feitelijk om min of meer hetzelfde effect gaat maar je kunt de knoppen heel verschillend instellen. De Moog Phaser MF 103 (heb ik ook, is ook helemaal te gek) verschilt inderdaad en is een ander effect, maar sommige instellingen van de flanger zitten heel erg dicht bij de phaser en omgekeerd.
    Je schaart ze wellicht alle drie onder het kopje 'modulatie', maar daar blijft 't dan wel bij ...
    De werking (en dito klank) van bijvoorbeeld een phaser verschilt echt wezenlijk van een flanger.
    Maar verder is het natuurlijk helemaal prima als je voor een bepaalde cover een flanger ipv phaser gebruikt,
    als het werkt dan werkt het wat mij betreft.

Standaard

In het kort: Een chorus is een flanger met de feedback op 0 en een langere delay tijd. Chorus zit meestal tussen 5 en 30 ms. Een flanger kan onder de 5 ms komen.
    Flangers kunnen vrijwel altijd worden ingesteld als chorus, maar andersom gaat dat niet op vanwege het ontbreken van de feedback/resonance knop op een chorus. Een flanger is dus 2 halen 1 betalen. Waarom zou je dan eigenlijk nog een chorus willen?
    Laatst gewijzigd door mountainman; 3 november 2017 om 20:16 Reden: correctie
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson Les Paul Classic Double Cutaway, Gibson ES 339, Fender American Special Strat, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone, Eastman AR910CE, Gitane DG-560, Taylor 522e 12-fret, Rainsong Smokey. Te koop: Fender TL52 VNT Telecaster MIJ, Fernandes Revolver Pro, Alhambra 3C CW E1

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    De werking (en dito klank) van bijvoorbeeld een phaser verschilt echt wezenlijk van een flanger.
    werking is inderdaad anders. klank kan zeer dicht bij elkaar liggen, probeer die moog pedalen maar eventjes.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten