Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 67
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Die docu ken ik.
    Maar Lukather heeft tegenwoordig echt een andere sound hoor. Je hebt het over zn jaren 80 en begin 90 sound, inderdaad niet echt best.
    Ik vind zn sound sinds dat hij van die belachelijke racks af is erg verbeterd. Veel organischer, veel mindet effecten, beetje delay en wat modulatie en that’s it.
    Ik vind hem nog steeds een gitarist die vaak puberaal soleert en muzikaal zoveel meer te bieden heeft dan hij qua sound neerzet.
    Een (volwassen) gast als John Mayer heeft een perfecte sound, doet dit met meer dan alleen een gitaar en amp maar weet iedereen het idee te geven dat hij het niet moeilijker maakt.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klopt helemaal. Maar John Mayer heeft inderdaad een hele sobere organische sound.
    Maar muzikaal... nee... luister maar eens naar Robben Ford of Matt Schofield, muzikaal mijlenver voor op Mayer.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik gebruik reverb spaarzaam en eigenlijk alleen als echt effect. Dan is het ook echt aanwezig en dus bijna als surfgeluid. Voor de rest meer een klein beetje delay. Chorus bij slechts 1 of 2 nummers op een avond. Dat is bij de Americana band.
    Bij de rock’n roll band een slapback echo en eventueel een TS-9. Met de Gretsch en de Classictone 4 x 10 is dat genoeg.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  4. #54
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Werkt dat goed, reverb in een bandsetting?
    Ik speel nooit met reverb in de band, heb het idee dat alles al genoeg galmt. Wordt het van reverb allemaal niet heel erg ongedefinieerd?
    De Simple minds wisten wel raad met delay en reverb ook live.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Wel, een beetje of geen reverb hangt helemaal af van de zaal/kroeg/podium. Overstuurd niet of zo min mogelijk, clean vind ik wat ambience wel lekker.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Klopt helemaal. Maar John Mayer heeft inderdaad een hele sobere organische sound.
    Maar muzikaal... nee... luister maar eens naar Robben Ford of Matt Schofield, muzikaal mijlenver voor op Mayer.
    Goeie tip! Robben Ford volg ik pas sinds hij begin jaren '80 bij de Yellow Jackets speelde en Matt Schofield ruil ik zo in voor Tony Spinner, waar ik toevallig ook nog de (Europese) bandleden van ken.


    En ik vind John Mayer nog steeds een uiterst muzikale gast..... dat dan weer wel!


    Leuk liedje:



    En deze ook:

    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 22 januari 2018 om 03:54 Reden: aanvulling

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Robben Ford - Live at Infinity Hall:

    https://youtu.be/e01xjNoD4FM

    Magistraal👍
    Smaakvolle notenkeuze, tone past bij de muziek, moduleert alle kanten op, en Ford heeft anders dan andere gitaristen binnen een solo op verschillende manieren ritmisch te variëren.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Het punt met Robbie is
    fenomenaal gitarist, nummers van niks.
    Is op zich niet erg, hele generaties zijn verwekt op drie akkoorden
    maar een beetje geinige tekst dan graag, grappig refreintje, leuke melodie plees
    Ik heb een cd van Ford dus ik heb mijn best gedaan
    ik ben ook gitarist dus dus mijn excuus is studiemateriaal
    maar eenmaal uitgestudeerd blijft er weinig over
    geldt ook voor de SRV man trouwens maar dan weer niet voor zijn broer, raar he hoe dat werkt.
    maar goed, geen wonder dat de stergitaristen indertijd een gat in de lucht sprongen als Fagen & Brecker belden, eindelijk goed materiaal. Dat heeft Mayer dan weer op hem voor. Afgezien van de looks maar daar kan Ford ook niks aan doen.

    Ford heeft een prachtige toon maar die eeuwige medium single slap delay mag ie nou wel eens uitzetten, dat was 25 jaar geleden hot maar dat effectje ken ik nou wel.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het punt met Robbie is
    fenomenaal gitarist, nummers van niks.
    Is op zich niet erg, hele generaties zijn verwekt op drie akkoorden
    maar een beetje geinige tekst dan graag, grappig refreintje, leuke melodie plees
    Ik heb een cd van Ford dus ik heb mijn best gedaan
    ik ben ook gitarist dus dus mijn excuus is studiemateriaal
    maar eenmaal uitgestudeerd blijft er weinig over
    geldt ook voor de SRV man trouwens maar dan weer niet voor zijn broer, raar he hoe dat werkt.
    maar goed, geen wonder dat de stergitaristen indertijd een gat in de lucht sprongen als Fagen & Brecker belden, eindelijk goed materiaal. Dat heeft Mayer dan weer op hem voor. Afgezien van de looks maar daar kan Ford ook niks aan doen.

    Ford heeft een prachtige toon maar die eeuwige medium single slap delay mag ie nou wel eens uitzetten, dat was 25 jaar geleden hot maar dat effectje ken ik nou wel.
    Eigenlijk vind in jouw posts altijd van een hoog niveau. Grappig, geïnformeerd, nuchter en ben t bijna altijd met je eens.

    Zo.

    Haal die veer er nu maar weer uit.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ford heeft een prachtige toon maar die eeuwige medium single slap delay mag ie nou wel eens uitzetten, dat was 25 jaar geleden hot maar dat effectje ken ik nou wel.
    Haha, dat is de enige soort delay die ik een beetje bruikbaar vind voor mezelf.

    Ik heb altijd droog gespeeld, als in geen reverb (ja, alleen thuis en eventueel als extreem effect), en ik kon nooit aan een delay wennen. Nu heb ik er één waar ik wel enigszins mee kan werken, maar dan alleen met een enkele delay van minder dan een halve seconde.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top