Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Paco stelt zich voor

    Beste forumleden met deze zal ik me effe voorstellen:

    Ben dus Paco en 58 jaar jong, woonachtig te Lille (België) en sinds 2 jaartjes aan t proberen gitaar spelen. (Begint los te lopen hoor).
    Dit was steeds een jeugddroom die we dus waarmaken.

    Heb een akoestische gitaar van Takamine EF261S BL, een elektrische gitaar Fender Stratocaster standaard (Mexico) en vanaf eergisteren een Fender versterker Super Champ X2 (voorheen gespeeld op versterker Roland cube 15X)

    Hoop hier wat op te steken en vooral dan over de versterker die me qua instellingen nog wat Chinees lijkt

    Tot hoors
    Paco

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Welkom! Aan je spullen zal t iig niet liggen. Mooi spul. Leuk hè, gitaarspelen? Heb je les?

  3. #3

    Standaard

    's Allemaal made in China. Dus de instellingen ook.

    Geintje, zeg ik er maar even voor de zekerheid bij.

    Ik weet helemaal nop van versterkers dus laat het woord graag aan een ander.

    Welkom dus en veel plezier.
    Want dat heb je wel verdiend met dat lange wachten.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4

    Standaard

    Thx Fusion

    Ja ik volg een online cursus voor de akoestische, weldra komt er een cursus elektrische bij. (weet niet of ik hier namen mag noemen)!
    Ja gitaarspelen is leuk, en het wordt steeds leuker wanneer je eindelijk wat akkoorden kan zetten en wat slagjes en tokkeltechnieken onder de knie (vingers) krijgt. Maar heb zo het gevoel om in een rondje te draaien!
    Maar komt goed zou ik zeggen.
    Tot hoors

  5. #5

    Standaard

    Thx Duhsjaak,

    Geintjes moeten kunnen hoor, anders zou het maar saai zijn:-)

  6. #6

    Standaard

    Welkom en mooie gear. Bevalt de champ vele malen beter dan de cube? Omdat ik er ook wel over nadenk mijn champion te vervanger door de champ of iets anders, teveel keus eigenlijk.

  7. #7

    Standaard

    Thx Fabrieksinstellingen
    De Champ heb ik eerst getest in de winkel, had voordien al al de Boss Katana 50 en Peavey Vip 2 besteld maar deze voldeden niet aan mijn verwachtingen. Het is wel degelijk een verschil met die buizen hoor, vooral op clean. Voor de rest kan ik over het bakje nog niet véél zeggen, ben nog volop aan het uittesten... De cube was eigenlijk nog zo slecht niet.
    Indien je een amp zoekt zou ik je de grote muziekwinkel te Goes aanbevelen om te testen, zijn aparte ruimten alwaar je ongestoord kan uitproberen met je gitaar naar keuze. (kopen doe je waar je wil).

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Paco ik zou je zeker op zijn minst n aantal privé lessen aan willen raden. Dit voornamelijk om de houding van lichaam, armen, polsen, vingers etc goed te krijgen. Dat gaat je online niet lukken. Daarna kun je akkoorden, theorie, liedjes uitzoeken etc prima online doen.

  9. #9

    Standaard

    Fusion, Je hebt daar natuurlijk een punt hoor. Maar gezien mijn drukke agenda kan ik moeilijk lessen volgen op vooropgestelde data, en privé is het nogal duur! Op mijn online lessen hebben we een forum alwaar we onze geleerde liedjes o.d. via Youtube doorsturen en de leraar geeft dan feedback aangaande houding etc... Maar het zou natuurlijk praktischer zijn om daadwerkelijk tips te krijgen al doende.
    Thx voor de feedback

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Oldenzaal
    Berichten
    352

    Standaard

    Welkom Paco,

    Succes met je lessen en veel plezier.

    Groeten,

    speulmenneke
    Groeten van 'speulmenneke'.

    "I guess I'm dumb because I know I ain't smart, but deep down inside I gotta Rock and Roll heart". (Lou Reed)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top