Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard Straaljagerversterker - reparatiadresjes in Zuid Kikkerland/Limbabwe gezocht!

    Lieve mede scheurijzerende jongens en meisjes,

    Ik heb laatst een gebruikte Vox amp gekocht. Bij thuiskomst maakt het geheel het geluid van een opstartende straaljager motor. In dit ultra amateuristisch filmpje dat ik via whatsapp heb gemaakt, dat inmiddels het formaat van een postzegel heeft aangenomen nu ik het op youtube heb gezet, is ter lering ende vermaeck het resultaat te bewonderen.

    https://youtu.be/GUPc9zxWRRI

    Wie weet er een betrouwbaar reparatie adresje in omgeving Zuid Limburg? Bij Daan Smit ga ik soms wel eens langs voor snaren en plectrums enzo. Aardige mensen maar voor deze uitdaging ben ik ook wel eens benieuwd naar je ervaringen met andere adresjes. Adresjes op Google zoeken doe ik zelf ook al met alle liefde, het gaat me echt om jouw eigen ervaringen.

    Thanks! 

    Voor de liefhebbers het complete verhaal erachter.

    Ik was al langer op zoek naar een cabinet in een andere kleur dan zwart. Mijn onderbuurvrouw vond dat maar helemaal niets, zo'n zwart legosteentje in huis zoals zei het noemt. Soms denk bij mezelf wel eens 'vrouwen, je kunt beter kippen houden' maar allez, laat maar gaan.

    Na een tijdje loeren kwam ik een licht gekleurd cream/blonde (?) Vox cabinet tegen op een tweedehands site.. Dat matchte al beter bij haar haarkleur en de rest van het interieur volgens haar. OK, let's do it! Dus uiteindelijk heb ik een afspraak gemaakt met de verkoper. Die wist me te melden dat er ook een bijbehorende top te koop was. Ik was eigenlijk niet direct op zoek naar een nieuwe versterker. Maar aangezien verandering van spijs doet eten en ik het leuk vind om te experimenteren en het qua florijnen wel zou kunnen, heb ik gezegd dat ik hem wel eens wilde uitproberen. Al was het maar voor de extra bonuspunten van de matchende set bij de buurvrouw.

    Na meer dan twee uur tuffen in de auto kwam ik eindelijk semi verkreukeld aan bij de verkoper. Het cabinet waarvoor ik kwam was nog in redelijk goede staat zo op het eerste gezicht. Dus ik was natuurlijk benieuwd of hij ook even goed zou klinken. De beste man was zo vriendelijk geweest om de amp alvast een minuut of twintig voor mijn aankomst aan te zetten op te laten warmen. Erg aardig van hem. Ik zie een rood lampje branden en verheugd prik ik het snoertje in met aan de andere kant mijn strat eraan Ik sla een akkoord aan en wacht verheugd op de eerste klanken.

    Niks, nada noppes. Het blijft stil. Hmmm..volumepod gitaar stond toch open? Ja dus. Volumeknop amp stond ook goed. Input defect? Eens een andere proberen. Ook niets. Hmmm, vreemd. Ik denk misschien zit het dan in de kabel tussen de head en het cabinet. Eens even zien. Wat schetst mijn verbazing: er zit helemaal geen kabel tussen de amp en het cabinet! Die had hij niet meer thuis liggen! Tsja, zo'n soort geintjes vinden uitgangstrafo's niet zo leuk. Grote kans dat de amp inmiddels beschadigd is geraakt omdat de amp zijn load niet kwijt kon vertelde ik de verkoper.

    Even ergens een ander kabeltje vandaan halen was op dat moment niet echt een optie, want dan moest ik in een voor mij verder onbekende stad naar het centrum rijden om een muziekboer te zoeken, en de verkoper had die dag ook nog andere dingen te doen. Aardig als ik ben heb ik hem alsnog de vraagprijs betaald, maar tevens afgesproken dat als hij bij thuiskomst defect blijkt te zijn, ik hem weer vrolijk bij hem terugbezorg en ik mijn geld terug krijg. Dat wilde ik dan wel per aangetekende pakket post doen om te voorkomen dat mijn lijf ma twee keer twee uur rijden aan zou voelen als een soort van origami figuurtje. Zo gezegd zo gedaan. Ik laad het hele zooitje achter in de geleende station en rij weer terug naar de huis. Dus ik ben blij met mijn nieuwe kabinet en de onderbuurvrouw vast ook ;-).

    Eenmaal thuisgekomem sleep ik de hele handel vier hoog het trappenhuis in naar de entree van mijn nederig stulpje. Ik heb daarna maar meteen snel een biertje gepakt om het verlies aan calorieën van deze inspanning acuut aan te vullen met een vloeibare boterham met kaas. Toen ik me weer een beetje mens voelde, heb ik de amp ingeprikt om het lichtnet en aangesloten op mijn stratje. Volumeknop van de strat maar helemaal teruggedraaid voor de zekerheid. Ik draai de volumeknop op de amp een eind terug naar achteren en haal met de vingers van mijn linkerhand vol goede moed en op hoop van zegen de schakelaar van de amp over naar de 'on' positie. Lampje gaat branden, ik gun de Vox nog een paar tellen zodat de buisjes op hun gemak kunnen gaan beginnen met shinen. Na enkele seconden begint het cabinet te grommem en te brullen. Het wordt meer en meer en heftiger en erger. Het geluid doet me nog het meeste denken aan het geluid van een startende straalmotor van een fighter jet zoals je dat wel eens op een filmpje van de discovery channel ofzo hebt gezien.

    Ai!

    Ik heb meteen de boel uitgezet. Daarna nog tevergeefs een andere ingang geprobeerd met daarbij mijn telefoon in de aanslag om een filmpje te maken voor de verkoper. Dit ultra amateuristisch filmpje met in de ene hand mijn telefoon en in de andere een strat, en het liefst ook nog een derde hand erbij om de amp te bedienen is het resultaat. Ik heb de verkoper netjes geïnformeerd aan naar zijn whatsapp gevraagd, zodat ik het filmpje kon doorsturen. Hij wilde de amp liever nooit meer terug zien, dus ik heb aangeboden om hem dan maar voor een zacht prijsje van hem over te nemen en de rest van de centjes terug te storten, zodat het risico voor mijn rekening is.

    Zelf ken ik Vox amps niet echt goed. Ik heb twee van die kleintjes op batterijen, Mini 5 of zoiets. That's it! Die gebruik ik in de zomer om te chillen in het stadspark. Boss RC-2 looper op de ene amp voor de akkoorden, AB footswitch op batterijen ertussen naar de andere amp en gaan met die banaan. Op die manier stuur ik mijn krassende geïmproviseerde notenbrei samen met m'n vriendjes en vriendinnetjes lekker buiten de ether in. Koeltas met ijskoude biertjes en portable barbecue erbij, lekker gezellig samen chillen. Ik speel dan in de key van Diami, dat is net even één octaaf hoger dan die van diarree ;-) Of je dat ook terughoort in het geluid vraag ik me soms wel eens ernstig af. Maargoed, het gaat ook meer om de lol en de gezelligheid dan om iets anders. De herrie is meer een soort van personal asshole filter, dat ervoor zorgt dat de relaxte mensen erbij komen zitten en de arelaxte mensen wegblijven. Werkt goed! 

    Maar goed, nu even zonder dollen. Ik ben vooral even benieuwd met je ervaringen op jet gebied van versterker reparateurs in omgeving Limburg. Ik geloof dat dit een head is uit de Korg periode als ik het zo eens lees op de interwebs. Adresjes zoeken via Google kan ik natuurlijk zelf ook en dat doe ik met alle plezier. Waar het me om gaat is betrouwbaarheid een een goede prijs/kwaliteit en service verhouding. Het kan eventueel ook bij een kundige en gepassioneerde tech die dit naast zijn gewone werk of pensioen ofzo erbij doet, vind ik ook prima. Als het ding op de een of andere manier weer aan de praat komt en blijft.

    Wie o wie kan me uit de brand van deze onstuimige kerosinebak helpen?

    Alvast reuze bedankt! 

    Groetjes Johan
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 31 oktober 2017 om 00:37 Reden: tiepfaut

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Lang verhaal... Maar wat kan jou het verrotten hoe je benedenbuurvrouw een cab eruit vind zien? Of is ze erg lekker en mag je haar aandouwen?


    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Ik val gewoon op blond, ik kan het niet helpen. Hoe je dat interpreteert mag je zelf bepalen, dat laat ik in het midden ;-)

    Ik heb hier ook een nog andere zwarte 4 x 12 Fender staan met ouwe greenbacks erin. Omdat ik niet super ruim woon en alles in de woonkamer staat, leek het me ook wel grappig om ook eens een keer voor een ander kleurtje te kiezen.
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 31 oktober 2017 om 00:13 Reden: aanvulling

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanH1980 Bekijk bericht
    Ik heb laatst een gebruikte Vox amp gekocht. Bij thuiskomst maakt het geheel het geluid van een opstartende straaljager motor.
    Wat een verhaal man, had je tijd over

    Maar goed, ik heb je filmje beluisterd en weet wel dat dit overal kan zitten. Ik kan je ook wel wat tips geven maar krijg de indruk dat je daar helemaal niet op zit te wachten. Daarbij is het verstandig een servicebeurt te geven aan zo'n ding wat lang ongebruikt heeft gestaan en nooit is aangepakt. De uitgangstrafo zou kunnen maar acht de kans niet al te groot dus maak je niet gelijk zorgen.

    Een adresje in Limbabwe weet ik niet zo snel want dat is niet mijn hoek al heb ik daar wel enkele klanten zitten. Vaak wordt dan het chassis verzonden per post maar topjes kunnen ook kompleet, misschien een idee als je er niet uitkomt. Ik neem aan dat het om een AC50 gaat? Die is niet zo groot dus behoort tot de mogelijkheden om te verschepen. Je zou eens contact kunnen zoeken met Yves Pexters, hier op het forum actief. Hoewel actief.....heb hem lang niet meer online gezien. Hij zit ergens in Patattenland niet ver bij jouw vandaan.


    btw:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanH1980 Bekijk bericht
    Ik val gewoon op blond, ik kan het niet helpen.
    In deze wereld waarin het lijkt alsof de halve wereld elkaar loopt te verkrachten is de pakketdienst het overwegen waard. Ik ben namelijk ook blond en wil je natuurlijk niet in moeilijkheden brengen.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 31 oktober 2017 om 07:28
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Thanks, Cluseau!

    Wat een verhaal man, had je tijd over
    Om eerlijk te zijn geloof ik zelf niet zo in het concept van de lineaire tijd. Ik leef zoveel mogelijk in het vloeiende heden, dus heb ik nooit teveel of te weinig tijd, ik heb altijd tijd ;-)

    Tof om te zien dat je de moeite hebt genomen om door de hele brei heen te kauwen trouwens
    Tips vind ik ook tof, maar ik heb op dit moment nog te weinig kennis op het gebied van electronics en ik weet dat de voltages in buizenamps geen kinderspel zijn. Ik ga me in de komende donkere dagen er wel in verdiepen, maar ik beschouw deze amp niet als een oefenprojectje. Je zou maar eens geen beginnersgeluk hebben. Voor deze amp heb ik een prof nodig.

    Ik breng hem liever persoonlijk bij een tech langs dan dat ik voor de pakketdienst kies. Mijn eigen ervaring is, dat het meer dan 95 procent van de zendingen gewoon goed gaat. Maar ik heb ook wel eens een P2P buizenamp chassis gekocht en laten verzenden. Die gaat wel aan maar er komt geen geluid meer uit. De verkoper had me destijds uitgenodigd om hem zelf te komen testen, dus ik ga er dan vanuit dat hij het gewoon deed. Was maar een ampje van een paar tientjes (EL84 Hi octaine kit amp) maar toch. Ik ga binnenkort wel een multimeter aanschaffen. Kunnen werken aan amps en zelf pedalen bouwen lijkt mij een mooie verdieping van de hobby. Ik vind het leuk om vanuit een bepaalde basis te experimenteren, lekker vanalles uitproberen met vallen en opstaan. Ik heb ook al een beetje leren lassen, gewoon omdat ik het leuk vind om te doen.

    Ik heb je site in ieder geval opgeslagen! Ik heb een vriend in Rotterdam wonen die ik af en toe bezoek, dus wie weet.

    Gisteren ben ik eens op het net gaan kijken welke amp dit nou eigenlijk is. Het is een AC30 TB zonder reverb, ik vermoed dat deze uit 1991 komt. Ik kan er maar bar weinig over vinden op het net helaas. Het zou kunnen dat het deze is. http://www.voxshowroom.com/uk/amp/rm...1991_hood.html
    Mijn exemplaar heeft in ieder geval een groene printplaat.

    Ik heb ook het cabinet maar eens open geschroefd met het idee om die oude greenbacks erin te zetten. Het bleek dat twee van de speakers niet meer aangesloten waren, de aansluitkabels waren opgerold. Het kan zijn dat dit bewust gedaan is omdat 4 x 12 wat aan de luidruchtige kant kan zijn voor thuisgebruik. Van een van de twee andere G12M's was alleen nog maar de plus draad aangesloten, die andere was wel gewoon goed aangesloten. Ik denk niet dat een versterkertop dit soort geintjes kan waarderen. Toch maar goed dat ik maar even een kijkje heb genomen. Ik heb voor de zekerheid nog maar even de top kort aangesloten op een ander 112 cabinet om alle andere oorzaken uit te sluiten, maar het resultaat bleef hetzelfde. Het zit dus echt in de amp zelf.

    Tsja, blondes have more fun zeggen ze. Nu ben ik zelf ook blond, dus vanuit mijn eigen perspectief kan ik me daar wel in vinden! Maargoed, ik ben zelf geen dame, dus wie zal het zeggen...

    Muchas gracias!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Misschien een open deur hoor maar je kunt wellicht proberen de buisjes een beetje te wiebelen en wat nieuwe buisjes te proberen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Thanks Fredjuh, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Bedankt voor de tip!

    Heb in,iddels van een bevriende gitarist goede verhalen gehoord over Henderamps, daar hebben ze zijn JMP die niet meer echt lekker klonk weer in volle glorie hersteld.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    NEL in Lommel (BE). Daar gaat mijn Vox ook op onderhoud en is een hele bekwame mens!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Merci! Dat is een uurtje rijden vanaf hier, goed te doen dus. Dankjewel!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Ik overweeg ook om hem door Ed van Ed's custom shop in Leersum te laten nazien als hij daar tijd voor heeft. Is een eindje uit de buurt, maar hij is een pico plexi ampje voor me aan het bouwen dus ik moet er toch zijn over een paar weken. Andere suggesties blijven ook welkom. Thanks!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top