Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: Happy Halloween

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Bedankt Gus en Ernest!

    Ja Gus, ik weet dat jij niet van korte stukken houdt. Het moest ook eigenlijk langer worden, maar toen kreeg ik het idee om er een Halloween nummer van te maken. En ja, dan heb je opeens die deadline. Anders is het mosterd na de maaltijd.
    Maar misschien dat ik de brugsectie die ik in gedachten had er alsnog in stop... voor Halloween 2018.
    Sorry, het is niet om wat te zeiken te hebben, maar als je yummie yummie yummie i’ve got love in my Tummy schrijft (of iets anders bubbele gum - achtigs) dan is krap twee minuten lang zat. Maar als je muziek maakt waarmee je iets te melden hebt doe je je zelf te kort als je je publiek niet de tijd gunt om erin te komen. De sfeer, het verhaal....., zelfs bij de MC5 draait het daar om.
    Alors, ik vond het in ieder geval leuk hoor. Laat mij maar lullen.

    Daar neem ik rustig de tijd voor.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  2. #12

    Standaard

    Toch maar mosterd na de pompoensoep maaltijd want het begon me te irriteren dat het nummer niet helemaal af was:

    • Een korte brug toegevoegd waarin elementen van het chaotische beginstuk terugkomen in een meer gestructureerde vorm. Zeg maar semi-random.
    • Een derde "couplet" toegevoegd. De opbouw van het nummer is daarmee in feite heel conventioneel: intro - couplet - refrein - couplet - refrein - couplet - brug - refrein - outro
    • Hier en daar wat percussie toegevoegd.
    • In het outro meer accent gelegd op het "neener neener neener" thema (of in goed Nederlands "alles is voor Bassie")
    • Een net einde gemaakt in plaats van zo'n laffe fade out.

    Hierbij nogmaals de link: Please make it go away!
    Laatst gewijzigd door mountainman; 15 november 2017 om 23:17
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Toch maar mosterd na de pompoensoep maaltijd want het begon me te irriteren dat het nummer niet helemaal af was:

    • Een korte brug toegevoegd waarin elementen van het chaotische beginstuk terugkomen in een meer gestructureerde vorm. Zeg maar semi-random.
    • Een derde "couplet" toegevoegd. De opbouw van het nummer is daarmee in feite heel conventioneel: intro - couplet - refrein - couplet - refrein - couplet - brug - refrein - outro
    • Hier en daar wat percussie toegevoegd.
    • In het outro meer accent gelegd op het "neener neener neener" thema (of in goed Nederlands "alles is voor Bassie")
    • Een net einde gemaakt in plaats van zo'n laffe fade out.

    Hierbij nogmaals de link: Please make it go away!
    Sorry, deze aanvulling heb ik gemist.
    Legt helemaal aan mijn.
    Wordt vervolgd.....
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top