Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Happy Halloween

  1. #1

    Standaard Happy Halloween

    Een nogal vreemd nummer. Oorspronkelijk niet bedoeld voor Halloween maar voor de gelegenheid wat opgeleukt met creepy geluiden.

    Please make it go away!
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Happy Halloween met Michael Myers.

  3. #3

    Standaard

    Begin doet me denken aan de synclavier stukken van Zappa. Dat speelgoed was in de 80er jaren toch nog een stuk duurder!

  4. #4

    Standaard

    Ja, daar deed het mij ook aan denken. Het grappige is dat mijn intro uit willekeurig ingetikte noten bestaat. Maar Zappa gebruikte dacht ik die synclavier juist omdat zijn stukken inmiddels zo complex gestructureerd waren dat maar weinig muzikanten ze konden uitvoeren.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #5

    Standaard

    Halloween, weer een organisatie met een angst cultuur.
    Sidderend beloof ik morgen te gaan luisteren.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Ja, daar deed het mij ook aan denken. Het grappige is dat mijn intro uit willekeurig ingetikte noten bestaat. Maar Zappa gebruikte dacht ik die synclavier juist omdat zijn stukken inmiddels zo complex gestructureerd waren dat maar weinig muzikanten ze konden uitvoeren.
    Hij was na 84 het touren zat. Rond die tijd kwam dit soort speelgoed op. Zijn composities waren vaak lastig, maar met de synclavier kon hij what if scenarios uitvoeren die met echte muzikanten onmogelijk waren. Een voorbeeld, elke tel de snelheid met een bepaald percentage opvoeren door het hele stuk heen. Van die dingen, van die dingen... gewoon omdat het kan, en hij nieuwsgierig was wat daar uit zou komen. Soms met heel mooie resultaten, maar lang niet alles is goed verteerbaar. Zelfs voor een hardcore fan als ik.

    The girl in the magnesium dress is als synclavier stuk zelfs mooier dan de versie op de yellow shark. Van G sp[ot tornado vermoedde Zappa dat het onspeelbaar was. De muzikanten van het Ensemble Modern zijn het zelf zo hardnekkig gaan proberen dat Zappa zwichtte en er een score van liet printen door de synclavier. De live uitvoering van het Ensemble Modern is fantastisch.

    Maar dat random karakter van je begin, past juist goed bij zijn synclavier werk. Dat sloot veel meer bij zijn orchestrale composities aan, dan bij zijn band-werk. En ook bij zijn band stukken speelde toeval soms een rol. Denk aan een nummer als Aproximate, waarbij toonhoogtes niet vast stonden. Het ritme daarentegen weer wel.

  7. #7

    Standaard

    Heb mijn angsten overwonnen en heb gisteren niet geluisterd.
    Nu wel.
    En een keer of drie voor ik er wat chocola van kon maken.
    Ik heb het niet zo op de latere Zappa, maar dit kan ik met wat moeite volgen.
    Heerlijk stukkie, had van mij wel wat langer mogen duren.

    Leuk leuk leuk M.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Kan m niet luisteren?

  9. #9

    Standaard

    Geinig stukkie.

    Na het 'stemmen' begint voor mij het stuk op 0.31 tot 0.47....
    Dat klinkt echt heel goed.
    Daarna die 'saxofoon'.... daar ben ik allergisch voor, dus dat vind ik minder mooi.
    Het einde dan weer wel. (en bedoel niet het moment dat het voorbij is.....)
    Dus vanaf 1.00 tot het einde. Ook al zit daar die 'sax' in, maar minder irritant.
    Mooi knutselwerkje.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  10. #10

    Standaard

    Bedankt Gus en Ernest!

    Ja Gus, ik weet dat jij niet van korte stukken houdt. Het moest ook eigenlijk langer worden, maar toen kreeg ik het idee om er een Halloween nummer van te maken. En ja, dan heb je opeens die deadline. Anders is het mosterd na de maaltijd.
    Maar misschien dat ik de brugsectie die ik in gedachten had er alsnog in stop... voor Halloween 2018.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top