Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Zoom G3n / G5n

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Zoom G3n / G5n

    Guys, heeft er al iemand ervaring met de nieuwe (uit 2016) effectendoos van Zoom? Ik lees op de verschillende fora wat gemengde reacties. Volgens sommigen is het geluid veel beter en volgens andere is het juist een stap terug. Opinies?




    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 30 oktober 2017 om 22:21
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2

    Standaard

    Ik heb de G3Xn, gekocht als ik geen zin heb om mijn kemper amp mee te nemen als ik ga jammen. Heb hem nu een half jaar en gee nspijt. Ooit de G5 gehad, die was ook goed maar iets te groot. Het gebruiker is erg simpel, ik gebruik hem als een soort pedalboard, dwz een patch met wah>vibe>drive>delay . Vorige week nog gejamd over een marshall DSL en dat klonk gewoon goed.

  3. #3

    Standaard

    Het grootste nadeel aan deze nieuwe units vind ik dat de xlr out er niet meer in zit. Daarom blijf ik toch bij mijn B3 in plaats van de nieuwe B3n. Voor bas dan uiteraard....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Zoom Guitar Lab 3.0 is beschikbaar met software patch editor.
    Wel eerst de systeem firmware updaten naar versie 3.0






    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 17 mei 2018 om 04:18
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Zijn er nou al wat meet gebruikers van deze fijne multi-fx unit?
    Ik ben er erg content mee. Ik vind de n-serie beter dan de oude serie. Vooral de amp models zijn veel beter.

    Ik verwacht wel dat de volgende serie IR modelling heeft. Dat zou super zijn. Heb je een Kemper of een Axe-FX voor de prijs van een budgetprocessor.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 30 augustus 2018 om 16:37
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    578

    Standaard

    Ik overweeg er wel een aan te schaffen, als vervanging van mijn TC Nova System. Bedoeling is hem gewoon als "pedalenbak" te gebruiken, dus zonder modeling, rechtstreeks in de Peavey Deltablues. Met name het feit dat je diverse overdrives en distortions hebt en deze kunt stacken en je eigen volgorde kunt bepalen lijkt me interessant! Op youtube staan diverse filmpjes, maar bijna allemaal met modeling aan, ik ben benieuwd naar de ervaringen rechtstreeks op de versterker.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    578

    Standaard

    Inmiddels 2 keer mee gerepeteerd, met 2 verschillende bands. 1e repetitie niet echt tijd gehad om een goede preset te maken, maar het viel me niet tegen. Met de andere band speel ik op een oude valvestate, en dat klonk niet echt jofel...toen ik halverwege de repetitie besloot om mijn Fender Champion 40 aan te sluiten kwam hij ineens tot leven! Je kunt zo iets pas beoordelen op live- of repetitie volume, zachtjes in de huiskamer klinkt het altijd wel lekker.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Wat ik leuk vind aan de overdrives van die Zoom is dat Zoom echt zijn best heeft gedaan om ook moderne en wat minder reguliere overdrives erin te stoppen, zoals een Klon, een RC booster, EP booster, etc. Zo'n tube screamer hebben ze allemaal wel.

    Maar als je het budget hebt zou je ook kunnen kijken naar Source Audio LA Lady, erg tof pedaaltje.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    578

    Standaard

    Telecastermaster hoe gebruik jij hem? Met of zonder de amp sim en speaker sim? Ik vooralsnog als losse pedalen in mijn versterker, zonder de modelling dus.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik heb 2 G5n's, die ik beide gebruik met amp modelling. Een gebruik ik bij de PC (om snel iets op te nemen of om met Youtube te oefenen) en is aangesloten op de computer monitors.
    De andere gebruik ik in de slaapkamer ook met amp modelling en is aangesloten op een Yamaha THR10 (alleen poweramp).

    Het nadeel van die Zoom is dat de 4CM (4 cable method) niet te gebruiken is. Anders had je de drives voor je versterker kunnen plaatsen en de reverbs en delays erna. Maar ja, dat is de prijs van een budget effect processor.

    De Source Audio LA Lady zit op mijn grote board.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top