Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 27 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 265
  1. #11

    Standaard

    En wat nou als je shred wel kan waarderen, maar het nog steeds niks vind? Of kan je dan blijkbaar shred niet waarderen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    ijmuiden
    Berichten
    554

    Standaard

    grappig maar dat wat ik zei heeft nog betrekking
    op de context waarin het geplaatst wordt, dus helaas heeft
    jouw poging tot het maken van een gevatte opmerking gefaald.
    helaas ja.. maar misschien hadden we ook nog een context waarin jij met moeilijke woorden iets interessanter probeert te doen lijken als dat het is. Hee.. nu is mijn quote toch gevatter dan je dacht en heeft helaas jouw opmerkingsvermogen daatoe gefaald :razz:

    maar goed, genoeg modder gegooid voor vandaag

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    ijmuiden
    Berichten
    554

    Standaard

    Om lastige discussies te voorkomen heb Ik een nieuw systeem bedacht om muziek objectief / objectiever te beoordelen

    twee weegfactoren, I = de techniek en II = of je het mooi vind
    de smaak wordt verrekend omdat je de techniek hoger beoordeelt wordt als het je smaak niet is.. aanpassingen en verbetering zijn welkom :-D :-D

    a = score voor de techniek (0=klote, 10=absolute top)
    b = score of je het mooi vind (0=nix, 10=geweldig!)
    c = score of het je smaak is (0=neeeee, 10=dat luister ik de hele dag)

    nu geldt;
    objectievere score = ( a * ( 10 - c ) + b * c ) / 10

    dit nummer
    a = 8
    b = 3
    c = 4

    totaalscore.. een 6.0

    oh ja.. had ik al gezegd dat dit erg offtopic is

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    Ik vind de rekenmethode best geinig op het eerste gezicht, maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar de woordkeuze van de luisteraar.

    (Als ik iets pluk van het forum en het bevalt mij niet, reageer ik meestal niet tenzij het met opbouwende kritiek echt beter kan worden. Ik snap dat sommige personen soms ook de behoefte hebben om negatieve feedback te geven alleen als je daarbij in herhaling valt, wordt het minder leuk. Maar goed, terug naar de muziek, want dat is het :-D ).

    Ik geloof best dat je bij ons een overkill aan shred krijgt, maar dat dragen wij dan ook uit

    Ik vind het intro (dat heeft Shakeel echt VET gedaan) en outro zelf erg gaaf en ook in de solo's zit niet alleen maar shred luister naar die kippeveltoon bij 3:34 of naar die kanarie bij 2:42 of die kameel bij 4:05. De shred zelf vind ik uiteraard ook mooi, maar daar ging het niet om, (check evengoed die overgang van 1:12 naar 1:13 dat vind ik zo mooi die SanDimas heeft echt een mooie karakteristiek voor dat soort dingen).

    Reacties op andere fora:

    Anton:
    Sounds fookin awesome doods! , shakeel , you must practice ALOT. , every time I hear you , your stuffis about 3 times better , i preferred summer behop as a song , but your technique shines in this song dude. 2:05 , paul gilbert lick from terrifying guitar right ? , bosch : , your stuff is always amazing , you play like a pro.

    Knightmeir:
    I am insanely jealous.
    As always, awesome work : )

    leuk toch?!

    Elke beperking is een verrijking.

  5. #15

    Standaard

    Ok, ok, ik zal niet meer reageren als ik iets niet zo goed vind en ik kan geen opbouwende kritiek geven.

    En die reacties zijn idd hartstikke leuk, daar doe je het voor he Nou, ik zal niet meer zo negatief doen, want als ik dan eens wat post kan ik natuurlijk weer hetzelfde terug verwachten en dat is ook niet de bedoeling.

    Nou happy shredding met zijn tweetjes hoor

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Ben het met mith eens. Jullie hebben veel betere dingen gepost.

    Denk dat jullie het beter rehersal frogs konden noemen

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    ijmuiden
    Berichten
    554

    Standaard

    Horen jullie dan echt niet zelf dat het tamelijk ongeinspireerd / droog is?

    voorbeelden zat:
    1'07 - 1'10 speel een toonladder snel in een vast patroon
    1'11 - 1'15 speel een toonladder snel omhoog en weer omlaag
    1'20 - etc speel een toonladder in een vast patroon
    veel taps die te lang herhalen
    etc.

    Het dagelijkse oefenschema zit er compleet ingebakken. Leuk om te laten horen als demonstratie van hoe je shredden moet leren maar niet echt leuk om als muziek te luisteren. Trouwens, als je meerdere negatieve reacties krijgt dan zal daar toch ook wel iets inzitten?

    [edit]net voor Bosch gepost[/edit]

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    Reactie op Sash:

    Ik ben het niet met je eens, maar je suggestie voor een mp3-titel vind ik zonder meer briljant
    Elke beperking is een verrijking.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    delphiro, het is te waarderen dat je tijd neemt om eea te analyseren,
    maar "meerdere negatieve reacties" zeggen niet direct iets. Er is maar een handjevol dudes bij wie Shakeel en ik weinig goeds kunnen doen, maar die reageren wel altijd :-D

    Even terzijde:

    Of course our sandwiches are not without imperfection but somehow people on this forum give it a natural positive green vibe. (This is not the case on our local forum.

    Pfffffft, veels te warm weer om binnen achter de comp~1 te zitten, ik ga gitaarspelen (binnen :razz: ).

    Ziao,

    ~Bosch~
    Elke beperking is een verrijking.

  10. #20

    Standaard

    Al die ophef, ik denk dan ik luister ook maar 's. En dat doe ik. Op dit moment zelfs, terwijl ik typ. Knap gespeeld hoor, leuke snelheid enzo, maar verder weinig boeiend. Doet me denken aan de oefeningetjes uit Speed Mechanics van Troy Stetina. Melodie is idd ver te zoeken, evenals variatie. Meeste heeft Delphiro al gezegd, en ik sluit me bij hem aan. En verder, ik hou niet van shred.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top