Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 27 van 27 EersteEerste ... 17252627
Weergegeven resultaten: 261 t/m 265 van 265
  1. #261
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Assen
    Berichten
    1.636

    Standaard

    Hey,

    Even mijn bijdrage aan deze soap die zich gelukkig grotendeels in mijn vakantie afspeelde...

    Voor het eerst vinnik sommige stukkies en in iedergeval het geluid van shakeel beter dan die van bosch. Totaalgeluid is niet lekker, beter mixen. Techniek is goed, compositie kunnen jullie beter. Maak ook eens een echt liedje, met een kop, een vis en een staart, met een interessant schema en wat wisselingen in toonsoorten. Kun je ook leuk in shredden en het wordt er voor jullie zelf misschien nòg interessanter van. Combineer de truckjes die jullie goed beheersen eens met je gevoel!

    Niemand echter zal jullie overtreffen in nutteloze modderteruggooiacties :-?

    Groets,

    Bouke
    *Blues; de mooiste cliche's ter wereld! *
    *Bandsite: www.lbbb.nl *
    *Facebook: http://www.facebook.com/pages/Low-Bu...75959775756438 *

  2. #262
    Barret Wallace
    Guest

    Standaard

    Hey Bouke thanks voor je reply zit nuttige feedback bij


    hey luister ook eens naar deze :
    http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=19207

    ik heb in dit stukje verschillendne toonsoorten ( oa dim en phryg) , techniek en gevoel gebruikt

  3. #263
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Assen
    Berichten
    1.636

    Standaard

    Hey Shakeel (en Bosch)

    'k heb die ook ff geluisterd en 't is wel leuk, maar ik zou erg graag eens willen horen wat er gebeurt als jullie een compleet eigen liedje zouden maken. Dus (geprogammeerde (niet gelooped/gesampled))drums, een echt door jullie gespeelde baspartij, slaggitaren, leadgitaren en zelfs een echte sax als jullie dat willen. Kijk, ik vind die saxstukkies in die andere kikker zijn best leuk gedaan... door die echte saxofonist! Het heeft met jullie compositie niet zoveel te maken, het is niet van jullie zeg maar, het zijn samples. En als dat nou echt iets zou toevoegen aan jullie stukjes, oke, maar dat vindt ik nu niet het geval. Ik ben niet tegen samplen oid en ik hou van grapjes in liedjes, maar ik ga niet naar het puntje van mijn stoel. Er gebeurt veel in jullie leidjes, maar het is nog te onsamenhangend. Je hoort duidelijk de verschillen in speelstijlen. Shakeel conservatief met nu ook een neigingkje naar 'dingetjes' proberen (het intro/uitro van die andere kikker) en Bosch frivool met iets meer frisheid. Alleen wat er nu gebeurd, is dat het mekaar afwisselt en niet aanvult!

    Jullie uitdaging ligt denk ik niet echt meer in snel spelen. Je bent nu op het punt dat een goede compositie de liedjes interessanter moet gaan maken. Ik hoor nog steeds wel wat nieuwe truckjes in elk nieuw mp3tje, maar ik moet zeggen dat alleen naar losse stukjes luisteren op den duur vermoeiend wordt.

    Ga er voor jongens, maak een compleet eigen ding, durf functioneel van accoorden te wisselen als dat nodig is en ga de uitdaging aan om iets echt interessants te maken. Hoeft echt geen middle-of-the-road of mainstream te zijn, maar ik ben benieuwd of jullie iets kunnen maken wat meer mensen kan boeien! Go Go Go!!

    Bouke
    *Blues; de mooiste cliche's ter wereld! *
    *Bandsite: www.lbbb.nl *
    *Facebook: http://www.facebook.com/pages/Low-Bu...75959775756438 *

  4. #264
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    Hey Bouke,

    Ik vind dit soort feedback echt top!!!

    Het eerstvolgende nummer wat we gaan posten, is komt nog uit dit blik, maar we zullen eens kijken of het anders kan.

    Waarom gebruiken wij die loops terwijl het in zekere mate afbreuk doet aan de eigenheid en compositie? --> Wel, met dit soort high quality loops klinkt het best profi (haalbare profi welteverstaan). Wordt het echt een eigen ding (zoals bijvoorbeeld This Pig is made to Squeel of Probatio Diabolica), dan gaat daar aanzienlijk meer tijd in zitten TERWIJL het "profi"-gehalte sterk afneemt. O.a. omdat ik dan zelf de bas ga spelen en ik kan nooit opboxen tegen die vette samples. MAAR, als mr. Shakeel terug is van vakantie dan wil ik kijken om een goede drumpartij te maken daar met Shakeel de thema's alvast op te zetten (ruwweg) en vervolgens De Teng hier een baspartij bij te laten spelen. (Ik vind hem echt een erg goede muzikant). Tot slot misschien nog wat slaggitaar.

    Afijn, we gaan zeker wat doen met je advies en hopen je het eerste resultaat binen afzienbare tijd te kunnen laten horen, maar, dit soort snelle "projectjes" blijven we doen omdat het -ondanks dat er altijd meer in had kunnen zitten- toch veel voldoening geeft + het dwingt ons continue nieuwe dingen te verzinnen. (Luister maar eens naar de progressie die Shakeel mede hierdoor heeft gemaakt. Zijn eerste post was fanatiek gespeeld, maar wat hij in de laatste twee nrs. heeft geflikt, vind ik gewoon echt een groei van hier totaan Turkije. Snelle projectjes dragen hier echt aan bij).

    Maar nogmaals TOPPIE!!

    Groet,

    ~Wouter~
    Elke beperking is een verrijking.

  5. #265
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    *Glundert van trots*

    Bedankt voor je compliment Bosch. Cool om te lezen, laatste berichtje het enige blauwe woord is 'De Teng'. Nu ff 'both feet on the ground.'
    Zo goed ben ik nou ook weer niet, ik pingel wat leuk op mijn bas en gitaar en bedenk veel... dat is't zo ongeveer. Er zijn er heus genoeg die dat ook kunnen. Wat vonden jullie trouwens van mijn partij in de megajam? 'k Heb daar nog maar twee reacties op gehad geloof ik. Zie het als functioneel solootje en niet als freak stuk. Zo zag ik het althans, sneller en flitsender spelen kan ik wel, maar niet mooi vlak na die synth solo.

    Het lijkt me leuk om de baspartij in te spelen, ik ben benieuwd wat de algehele structuur dan is. Ik ben daar aardig mee bezig altijd zelf. Aan de solo kwaliteit zal het echt niet liggen, ik kan niet spelen wat jullie doen op gitaar, maar componeren en arrangeren (hoe duur dat het ook klinkt) doe ik toch nog wel aardig. Succes!

    Greetz...
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top