Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: Op zoek

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2015
    Locatie
    purmerend
    Berichten
    15

    Standaard Op zoek

    Hoi Gitaristen,

    Ben nog steeds op zoektocht Ik heb even wat te leen gekregen om te proberen een Martin dxr1 dreadnought en een Ovation, allebei niet mijn gitaar. Gisteren in Amsterdam bij Harry Saxioni geweest, daar verkopen ze Aestman en Richwood hand gemaakt zeggen ze. Heeft iemand daar ervaring mee? Dan nog een vraagje ze hebben het in de winkel over een massieve gitaar, maar die is wel gevoelig voor temp., vocht hoe bang moet je dan worden? Dan misschien een gelamineerde? Mvg Maikel

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Bij alle gitaarbouw en zeker akoestische is veel handwerk gemoeid, dus wat ze zeggen klopt voor iedere gitaar in grote mate.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Kun je aangeven waarom de Martin DXR1 en Ovation (model?) niet jouw gitaar zijn? Klank / gevoel / speelcomfort / formaat / ... ?

    Er zijn maar weinig vol-massieve gitaren, meestal betreft massief alleen de top om klankeigenschappen en zijn de zijkant en achterkant sowieso laminaat.
    Een laminaat top vind je voornamelijk op budget gitaren.

    Iedere gitaar is gevoelig voor temperatuur en luchtvochtigheid, voor laminaat kiezen met het idee dat je er wat dat betreft geen omkijken naar hebt is onzin. Je moet met houten muziekinstrumenten de omgeving in de gaten houden. Relatieve luchtvochtigheid tussen pakweg 50 en 70% ('s winters met stoken bakjes water aan de radiatoren) en instrument niet in de vrieskou of tegen de kachel zetten.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4

    Standaard

    Wil je echt een gitaar die geen last heeft van temperatuur of luchtvochtigheid dan kun je eens kijken naar carbon fiber gitaren. Die klinken tegenwoordig helemaal niet verkeerd, zeker als je van een helder evenwichtig geluid houdt.

    En ja, hoe bang moet je zijn? Mijn Taylor is inmiddels rijp voor een reparatie omdat ik er te laat bij was. Dat droogte een probleem is wist ik, maar in dit geval was het juist de hoge luchtvochtigheid die 'm de das om deed ('s zomers rond de 80% hier). Toen het bovenblad begon te bollen snel in de koffer gedaan. Dat heeft wel geholpen maar door de bolling is er een kier ontstaan tussen brug en bovenblad.

    Nu heb ik carbon fiber Rainsong gitaar en die bevalt prima.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    De meeste instapgitaren hebben een gelamineerde achterkant en zijkanten. Voor iets meer geld krijg je een massieve zij en achterkant naast een massieve top. Bij normaal gebruik in huis of slaapkamer is vocht niet echt een probleem. Te droog komt eerder voor in de winter bij gebruik van een C.v. Bij voldoende ventilatie is dat nog steeds geen probleem. Maak je dus niet zo veel zorgen. Koop gerust een Eastman als je die mooi vind klinken, ook als die een gelamineerde zij en achterkant heeft. Als je het verschil hoort in de diverse houtsoorten bij volmassieve instrumenten ben je al heel veel verder en kun je altijd nog verder kijken.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2015
    Locatie
    purmerend
    Berichten
    15

    Standaard

    Hoi forumleden,
    Daar was ik weer nu heb ik een k.yairi gitaar fy84te leen vind het een hele prettige gitaar iemand een idee of dat wat is en wat zo iets kost deze is niet te koop

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maikel toorenburg Bekijk bericht
    Hoi forumleden,
    Daar was ik weer nu heb ik een k.yairi gitaar fy84te leen vind het een hele prettige gitaar iemand een idee of dat wat is en wat zo iets kost deze is niet te koop
    Ik heb het niet getimed, maar het was zeker onder de 30 seconden

    http://yairi.com/where-to-buy/meet-t...m/netherlands/

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb het niet getimed, maar het was zeker onder de 30 seconden

    http://yairi.com/where-to-buy/meet-t...m/netherlands/
    Knap man!
    Jammergenoeg hebben ze daar helemaal niks hangen van die bouwer. Effe beter zoeken voor je de held uithangt dus.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Oud adres, Erik, ze zitten nu in dedemsvaart:

    https://www.tfoa.eu/nl/

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2015
    Locatie
    purmerend
    Berichten
    15

    Standaard

    Oke Heren Thanks morgen eens met ze bellen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top