Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    IGPW-ijzer: gaaf!

    Ik heb nog een TOL100 head liggen die ik nog wil gutten. Eens over nadenken of ik daar ook een SLO100 van ga maken

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    IGPW-ijzer: gaaf!

    Ik heb nog een TOL100 head liggen die ik nog wil gutten. Eens over nadenken of ik daar ook een SLO100 van ga maken
    Een TOL100 gutten.....??!? Die versterkers zijn redelijk zeldzaam. Zou ik dus echt nooit doen.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Een TOL100 gutten.....??!? Die versterkers zijn redelijk zeldzaam. Zou ik dus echt nooit doen.
    Er is al het een en ander in gemod (o.a. MM choke en MM OT), en ik heb er geen head shell bij. Ik heb 'm eigenlijk voor het MM-ijzer gekocht

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.963

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dr.distortion Bekijk bericht
    Dit zijn inderdaad heel gave amps. Ik heb zelf een Kitty Hawk laten ombouwen naar een 'Soldano-achtige HR50+' met EL34 eindtrap en heb er mijn sound in gevonden. Wat voor speakers ga je erop aansluiten? Ik heb zelf momenteel 2xV30 in een zelfbouw 212, maar neig nog om er één te vervangen voor een Creamback H75.
    Ik ga hem waarschijnlijk gebruiken op mijn 4x12 marshall met greenbacks. Thuis heb ik een verticale 2x12 met G12K100 speakers.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    IGPW-ijzer: gaaf!

    Ik heb nog een TOL100 head liggen die ik nog wil gutten. Eens over nadenken of ik daar ook een SLO100 van ga maken
    Ik ben zeer benieuwd wat de SLO gaat geven. Ik had jaren geleden al een keer trafo's en printplaatjes gekocht maar nooit aan toe gekomen. De IG trafo's zijn inmiddels niet meer verkrijgbaar (wel echt degelijk spul! heel zonde dat hij is gestopt). Ik ga eerst voor standaard schema, daarna zie ik wel of ik het nog ga modden.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Er is al het een en ander in gemod (o.a. MM choke en MM OT), en ik heb er geen head shell bij. Ik heb 'm eigenlijk voor het MM-ijzer gekocht
    Blijf het toch erg zonde vinden. Ik heb nog wel een setje dikke vette gloednieuwe 100w trafo's liggen als ik daarmee een TOL kan redden... ;-)
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Blijf het toch erg zonde vinden. Ik heb nog wel een setje dikke vette gloednieuwe 100w trafo's liggen als ik daarmee een TOL kan redden... ;-)
    Ik weet anders wel een goede manier om mij ervan te weerhouden: voor €250 wil ik 'm wel in de huidige staat opsturen!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.963

    Standaard

    Even een vraag met betrekking tot de channelswitching. Onderstaand het schema zoals het zit in de SLO. Echter heb ik LDR5 toegevoegd, en wil hier ook nog een kanaalindicator led aan toevoegen in de faceplate.

    Zover ik zie zijn R63 en R64 een voltage divider om de spanning juist te krijgen? (hoewel dit toch ook met enkel R63 kan?). Of word R64 ook gebruikt om de juiste stroom te krijgen? De LDR's hebben een forward voltage van 2v (2v typical 1,65v staat er in de datasheet). Het voltage volgens het schema is 2,9v dus eigenlijk zou hier toch al een voorschakelweerstand voor moeten? of zie ik dit verkeerd?

    In het schema staat, dat als je extra LDR5 toevoegd, R64 verlaagd moet worden van 47R naar 33R. Hierdoor gaat het voltage wat omlaag, de stroom wat omhoog.

    Maar ik zie het gewoon even niet hoe ik nu moet gaan rekenen wanneer ik de groene led erbij wil zetten.

    Ik heb 3 LDR's van 2v forward/20mA en een groene led 1,77v forward/20mA.

    Laatst gewijzigd door Thiez; 2 mei 2018 om 13:15
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Leds stel je in op een juiste stroom. Spannig ovrr de led is het gevolg van. Dit zal ook nog eens verschillen met kleur, type, fabrikant etc. Stel je hebt een spanningsbron van 10v om de stroom aan de led te leveren. Van de led is het spanningsval ongeveer bekend, zeg maar 2v bij 20mA. Je voorschalelweerstand volgt dan uit 10-2/0.02. = 400 ohm.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.963

    Standaard

    En enkel ledje weet ik inderdaad, en series en parallel lukt ook. Maar ik zie het in deze situatie gewoon even niet.

    Ik heb 3 LDRs en een LED. Dus 80mA zeg maar. Spanning links van R63 is 3,38v. 1,38v / 0.08A = 18 ohm. Mar dan zou ik R64 kunnen laten vervallen, of waar dient die voor?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    En enkel ledje weet ik inderdaad, en series en parallel lukt ook. Maar ik zie het in deze situatie gewoon even niet.

    Ik heb 3 LDRs en een LED. Dus 80mA zeg maar. Spanning links van R63 is 3,38v. 1,38v / 0.08A = 18 ohm. Mar dan zou ik R64 kunnen laten vervallen, of waar dient die voor?
    Afgezien van het feit dat ik het een stupide schakeling vind zal je de werking misschien wel inzien als je hem iets anders gaat tekenen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top