Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    18 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    70

    Standaard Zoom-Boss multi-fx met monitor?

    Beste gitaristen,

    Sinds een tijdje ben ik weer met gitaar bezig. Heb vorige week na 25 jaar prutsen mijn eerste les gehad. Jawel.
    (ben eigenlijk bassist) Maar nu zit ik even met het volgende. Ik gebruik nu een Zoom G1XON met koptelefoon om te oefenen. Prima, er zit zelfs een looperfunctie op. Erg handig. Geluid is te doen, zeker voor het geld. Maar nu de versterker. Ik heb een Bugera BC15 voor thuis. Deze klinkt erg goed voor zo'n klein bakkie. Nu wil ik gaan uitbreiden naar een setje waarmee ik kleine gigs en repetities kan doen. Ik denk aan Boss Katana 50. De Bugera kan dan weg. Dat is de kortste en goedkoopste klap denk ik. Maar wat misschien ook kan en wat ik eigenlijk wil weten: Stel ik gebruik een multi-effect, een Boss GT1 of een Zoom G3 icm met een actieve monitor.
    Zoiets: [URL="https://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Fame-audio-SM-150A-MK-IV-aktiv-12-1-Monitor/art-PAH0011560-000"]
    De Zoom of Boss is in mijn beleving een modeling versterker zonder power amp. Gaat dat klinken met een een monitor ipv een gitaarversterker? Iemand ervaring? Wat heb ik eigenlijk nodig om met een bandje mee te kunnen spelen op gebied van versterking?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ik ken de apparaten niet uit eigen gebruik maar op de meeste apparaten kan je cabinet modeling ( simulatie van een gitaarspeaker ) aan- of uitzetten. Een actieve monitor heeft een "neutrale" klank. Dat wil je niet voor je gitaar -een speker wordt daar geacht het geluid
    mee te kleuren- dus in principe ga je dan je cabinet modeling aanzetten van de zoom of boss . Zet je je zoom of boss voor een echte gitaarversterker met dus een niet neutrale speaker dan ga je meestal een beter resultaat verkrijgen door de cabinet modeling uit te schakelen.

    Speel zelf niet in een band maar ik denk dat er veel afhangt van de situatie : luide drummer of niet, soort muziek...
    Wil je alleen via je amp spelen of ga je er een microfoon voorzetten. Of ga je van je modeling multieffect rechtstreeks naar een PA installatie...

  3. #3

    Standaard

    Sorry,erg laat,lag met wat hartproblemen best in de kreukels-en in het ziekenhuis.
    Maar wat de G3 betreft is het goed te doen,heeft ook XLR om direct de tafel in te gaan,maar de meningen erover zijn nogal verdeeld.Maar een zeer ervaren vriend van me heb ik het enige tijd terug bij een optreden in een kroeg horen gebruiken,en dat ging heel goed,dus meteen de pA in en zelf gewoon monitor als gebruikelijk.Prima geluid,geen rondzingen.Maar hij is niet altijd even overtuigd,maar die gig waar ik hem zo hoorde was gewoon geweldig.Ik gebruik zelf thuis de G1N of G3,maar alleen met hoofdtelefoon,en speel al lang niet meer in een band.En inderdaad cabinetsim aan,de mogelijkheden zijn eindeloos,maar je kunt er een behoorlijk Oomph mee bereiken,die mij heerlijk overkomt.
    Laatst gewijzigd door Bartrock; 10 januari 2018 om 20:33

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Ik speel in een band, en ik gebruik modeling. Niet met zoom of Boss, maar met een Line6 HD500x of een Vox tonelab LE.
    Ik gebruik in de oefenruimte en op 't podium een Tech 21 Power engine. Een combootje met enkel een eindversterker en een redelijk neutrale speaker (ik heb er zelf nog een schakelbare tweeter bijgezet, maar die gebruik ik zelden). Best tevreden over. Ik heb 't ook wel 's geprobeerd met een goedkope powered monitor (custom) maar ik had 't idee dat mijn gitaarsound dan verzoop in het bandgeluid.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top