Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 79
  1. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Mijn ervaring met Hotrod deluxe's. Ze moeten hard (!) (standje 7- om goed te klinken.

    Ik zou in jouw geval een JVM410 op de kop tikken. Dan heb je alles wat je nodig hebt, paar modulatie pedalen in de loop en klaar. Met zo'n hot rod ga je je probleem volgens mij niet echt oplossen...
    JvM 410 is niet te luid dan??? Ik zit te denken aan max 20w eigenlijk. Daarom was die BB ideaal, maar toch niet echt zo blijkt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Je hebt een 15 watt buizenamp en je gaat naar 20 watt omdat hij op laag volume niet overstuurt.
    Beetje onlogisch.
    Wat je dan nodig hebt is een amp met een mastervolume, 2 kanaals die op laag volume ook oversturen kan. Dan ga je met een BD tegen dezelfde problemen aanlopen die je had.

  3. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Je hebt een 15 watt buizenamp en je gaat naar 20 watt omdat hij op laag volume niet overstuurt.
    Beetje onlogisch.
    Wat je dan nodig hebt is een amp met een mastervolume, 2 kanaals die op laag volume ook oversturen kan. Dan ga je met een BD tegen dezelfde problemen aanlopen die je had.
    Hij mag niet oversturen......

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Hij mag niet oversturen......
    Dan moet je geen buizenamp nemen. Iedere buizenamp overstuurt als je 'm hard zet. Wel is het zo dat de oversturing per amp zeer sterk kan verschillen qua klank en karakter (een silverface twin heeft een andere oversturing dan een marshall 1959 etc.). Bovendien zijn er amps die langer clean blijven (een oude AC30 bijvoorbeeld) en andere die snel gaan vervormen (Fender Tweeds bijvoorbeeld). Sommige klinken heel strak (silverface fender), andere korrelig (vox ac 30), sommigen smeren de mids dicht (marshall superlead), anderen hebben een losse flabberige bas (tweed deluxe).

    Als je zegt: ik wil mijn amp clean houden en het geluid uit een pedaal halen dat kan ook. Misschien bedoel je dat. Dan is het inderdaad zo dat je behoorlijk wat vermogen kunt gebruiken afhankelijk van de situatie (podia etc). Veel laag vermogen amps vallen dan af. Ik zou dan minstens 30 watt nemen, liever zelfs 50, zit je altijd goed.
    Laatst gewijzigd door NLF; 6 november 2017 om 16:52

  5. #65

    Standaard

    Ik speel ook in een coverband en gebruik al jaren een Marshall JVM. Enorm veelzijdige versterker, waar alle geluiden inzitten op elk gewenst volume.
    Het cleane kanaal is zo opgebouwd dat dit clean blijft ongeacht het volume. En door de verschillende modussen zijn er veel andere sounds mogelijk, van lichte crunch tot zware overdrive, perfect instelbaar qua volume door de master volume.

  6. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MoonlandMenace Bekijk bericht
    Ik speel ook in een coverband en gebruik al jaren een Marshall JVM. Enorm veelzijdige versterker, waar alle geluiden inzitten op elk gewenst volume.
    Het cleane kanaal is zo opgebouwd dat dit clean blijft ongeacht het volume. En door de verschillende modussen zijn er veel andere sounds mogelijk, van lichte crunch tot zware overdrive, perfect instelbaar qua volume door de master volume.
    Gebruik je dan de combo of de head versie? Een 100watt buizen meesleuren en een 412 cabinet is geen optie. Daarvoor spelen we te stil 😁.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Een 100watt buizen meesleuren en een 412 cabinet is geen optie. Daarvoor spelen we te stil ��.
    100 watt en 4x12 is niet nodig. Maar te stil is geen argument, want als je een amp zoekt met veel headroom (je wilt immers geen oversturing) is er juist iets voor te zeggen om veel vermogen tot je beschikking te hebben en het volume zacht te zetten.

  8. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Gebruik je dan de combo of de head versie? Een 100watt buizen meesleuren en een 412 cabinet is geen optie. Daarvoor spelen we te stil .

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Ik gebruik de 50watt combo versie, lekker compact maar toch een groots geluid. Meer als vermogen genoeg voor elke situatie. Staat tijdens de repetities amper half open, en onze drummer produceerd aardig wat volume...

  9. #69

    Standaard

    Ik heb een mooie deal gezien op een nieuwe DSL40C.
    Stevig aan het overwegen.
    Lijkt me ook ok als pedalenplatform toch?

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Kijk voor de lol eens naar een Tech 21 trademark 60. Geen buis in te vinden, maar geen hond die het verschil hoort. Draagbaar en met alle vormen van drive aan boord. Het leuke is dat je eerste reactie waarschijnlijk is: neeeee is geen buizenbak......, maar als je hem uitprobeert zul je zien dat het een heel goed alternatief is. Niet zwaar en thuis uitstekend te gebruiken, ook op slaapkamerniveau...
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top