Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 79
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    sorry dubbel post

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Dat “Nogo” slaat volgens mij op het benodigde budget Dorrus, niet op een Kemper an sich volgens mij..
    Oei, duidelijk, foutje van mijn kant.
    Nog even een mogelijke tip, kun je niet ergens een extra 2x12 cabinet lenen om je versterker op aan te sluiten? Wie weet brengt dat wat je mist? Of niet natuurlijk- heb je dat ook weer ervaren

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Je hebt een versterker gekocht met een vermogen van 15 watt. Hoewel hij hard kan wil dat wel zeggen dat de amp dan snel gaat oversturen. Drive heb je dan al snel vanzelf.........
    Dat kan, maar dat hoeft niet. Sommige amps oversturen heel snel (Tweeds, zeker in combinatie met bepaalde speakers), andere niet of nauwelijks (oude Vox versterkers bijvoorbeeld, Fender silverface amps ook niet zo, zoals je zelf al aangeeft). Mijn 20 watt Marshall blijft vrij clean vergeleken met grotere Marshalls maar niet vergeleken met een AC30, dat ligt gewoon aan de amp en niet aan het vermogen. Het beste is te accepteren hoe de amp klinkt en 'm weg te doen als ie niet doet wat je zoekt (of gewoon een andere amp erbij kopen natuurlijk!). Maar ik begrijp wel wat je bedoelt: een laag vermogen amp zit sneller aan zijn limiet wat betreft headroom als je 'm in een band gebruikt (dat kan een voor en nadeel zijn: wil je clean spelen in een funk band met blazers dan wil je een amp met veel vermogen, wil je in kleine kroegen vervorming en feedback dan pak je een kleinere versterker om gedoe met de geluidsman te voorkomen).

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    wil je in kleine kroegen vervorming en feedback dan pak je een kleinere versterker om gedoe met de geluidsman te voorkomen).
    Krijg je met een kleinere versterker op volume X sneller feedback dan met een grotere versterker op hetzelfde volume?
    Dat wist ik niet, ik dacht dat het gewoon een volume-afhankelijkheid was; in combinatie met de gitaar en pickups natuurlijk, maar toch.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    wat NLF zegt in post # 25 lijkt me des poedel's kern. Hoewel niet altijd en overal te realiseren (vanwege de wens om niet te veel te slepen en / of beperkte ruimte op het podium): 1 versterker voor clean en 1 voor ruig met een ABY switch; eventueel zelfs een tweede gitaar.... plus een overzichtelijk en hanteerbaar pedalensetje.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  6. #36

    Standaard

    Ik realiseerde mij nu net nog dat ik eigenlijk helemaal niet zonder pedalen kan optreden volgende week.
    We spelen in een kleiner etablissement met ook beperkte PA. Mijn versterker dient alleen om mezelf te horen, dus zal redelijk stil staan.
    Als ik op de overdrive van de versterker speel is die dan weg natuurlijk.
    Ik vind het verschrikkelijk om dan op het laatste moment zonder deftige soundcheck te gaan klooien om het geluid op laag volume dan hetzelfde te krijgen als normaal.

    Daarom dus HEEL belangrijk, consistent geluid ongeacht het volume.

    Hoe zouden jullie dit dan oplossen op dit moment.
    Oja ik heb eigenlijk ook geen plaats voor mijn pedalboard die avond.

    1 boost en 1 OD moet wel kunnen.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Krijg je met een kleinere versterker op volume X sneller feedback dan met een grotere versterker op hetzelfde volume?
    Dat wist ik niet, ik dacht dat het gewoon een volume-afhankelijkheid was; in combinatie met de gitaar en pickups natuurlijk, maar toch.
    Voor zover ik weet: ja en nee, maar ik houd een slag om de arm want ben op dit punt niet helemaal zeker. Mijn ervaring is dat grotere versterkers meer druk kunnen zetten en (wellicht?) daarom veel feedback kunnen leveren - als je ze maar hard zet natuurlijk. Met mijn kleinere 20 watt Marshall gaat het wat lastiger dan met mijn 100 watters en moet ik er een booster voor zetten. Maar het zou ook heel goed aan het type amp kunnen liggen: met een Tweed Super 2 x 10 Jensen heb ik een keer een goede volle tone met feedback gehad op laag volume. Het hangt misschien ook een beetje af van hoeveel de speakers kunnen hebben.

    Waar het mij om ging: als je een 18 of 20 watt Marshall versterker op 5 of 6 zet begint het lekker te klinken. Datzelfde geldt voor een 50 of 100 watt Marshall amp: je moet 'm een stuk opendraaien voordat het een beetje klinkt. Maar een 100 watt amp die op 5 staat gaat veel harder dan een 18 watt amp die half open staat. In een kleine kroeg kan een kleinere amp dus heel praktisch zijn. Heb je een grote versterker dan moet je snel het volume knijpen. Zit er een master volume op je amp kun je nog steeds met vervorming spelen, maar een mastervolume is geen tovermiddel: de amp klinkt beter als ie wat harder staat. Feedback met een grote amp gaat prima als je 'm maar hard genoeg zet zodat ie de speakers op zijn donder kan geven.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    I
    Daarom dus HEEL belangrijk, consistent geluid ongeacht het volume. Oja ik heb eigenlijk ook geen plaats voor mijn pedalboard die avond.
    1 boost en 1 OD moet wel kunnen.
    Omdat ik geen optredens meer doe vind ik het moeilijk iets verstandigs te zeggen. Als ik nu in een bandje zou spelen zou ik gewoon verschillende amps meeslepen totdat ik weet welk podium welk volume toestaat. Ik speel namelijk zonder overdrive of distortion pedalen en gebruik altijd de klank/oversturing van de amp zelf. Er zijn op dit Forum veel mensen die verstand hebben van pedalen (ik hou niet van die dingen) die je misschien een nuttige tip kunnen geven.

    Maar wat je zegt is lastig: de sound kan nooit (helemaal) consistent zijn ongeacht volume. Dat kan als je zegt ik speel over een Fender Princeton of Deluxe, speel ik op een groot podium dan pak ik een Twin Reverb of desnoods twee tot ik hard genoeg ga (afgezien van de subtiele klankverschillen tussen die versterkers die er natuurlijk zijn, je blijft dan in dezelfde silverface sound en klankeigenschappen). Maar als je zegt: ik heb een pedaal voor mijn sound en ik gebruik mijn versterker alleen als eindtrap (met andere woorden: het geluid komt 100 % uit het pedaal, niet uit je amp) dan moet je er altijd wel rekening mee blijven houden dat het toch anders klinkt als jij je versterker op 1 of 2 zet op podium x en op 5 of 6 op podium y en op 3 of 4 in de oefenruimte (let op: dit hangt ook weer sterk van de versterker af: heb je er een met veel headroom dan zijn de verschillen kleiner dan wanneer je een amp hebt die gaat vervormen zodra die half open staat, dan gaat de amp vervorming toevoegen aan de sound die je met je pedaal probeert te vormen). Dat komt omdat een pedaal zelf geen klank heeft. Een pedaal reageert op je gitaar en je amp + speaker reageren vervolgens op het pedaal. Daarom klinkt een zelfde pedaal ook heel anders over (totaal) verschillende versterkers/speakers.
    Laatst gewijzigd door NLF; 31 oktober 2017 om 09:49

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zo, ik zou 1000x liever een JVM hebben dan de (eerder reeds genoemde) Marshall DSL!

    Maar ja, ik zou ook liever een 6100LM hebben dan een DSL (waar hele volksstammen het toch niet mee eens zijn).....maar die 6100LM's zie je nog weleens tweedehands voor niet gek veel geld.
    Even verder geen echte toevoeging voor dit topic....
    ...maar ik heb alle marshalls ongeveer wel gehad waaronder twee 6100's. Ik vind echt serieus dit de slechtste Marshall ooit. Een levenloos, karakterloos ding imo. Een DSL vind ik wel een fijn ding. Kan een beetje 'boomy' worden maar ik mag m wel.
    Dus uiteindelijk heb ik alleen mn 2205 en JVM410 nog over. En de Renegade dan, maar het ging over Marshall.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Even verder geen echte toevoeging voor dit topic....
    ...maar ik heb alle marshalls ongeveer wel gehad waaronder twee 6100's. Ik vind echt serieus dit de slechtste Marshall ooit. Een levenloos, karakterloos ding imo. Een DSL vind ik wel een fijn ding.
    Hahaha, de DSL's, en erger, TSL's die ik ken klinken als puddingbroodjes gevuld met poep.
    Ik ben geen marshall connaisseur, maar regelmatig over een 6100LM gespeeld en vond dat best lekker; instant Iron Maiden staat me bij.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top