Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 79
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Dat je als coverbandgitarist zoveel mogelijk verschillende sounds moet hebben, om zgn. het origineel zo goed mogelijk te benaderen, is echt een opvatting van de betreffende gitarist zelf. Met een paar goede basissounds (clean, crunch, lead) kun je eigenlijk al alle kanten op. Voeg daar delay en chorus aan toe en je bent eigenlijk wel klaar.
    Mee eens idd. Er zijn er idd die alle geluiden proberen te kopieren om zo bij elk nummer op het origineel te lijken.
    Dat heb ik nog nooit geambieerd. Ik wil vooral als mezelf klinken. Dus 1 versterker (Renegade of JVM) waar gewoon het geluid uit komt. Paar effectjes zoals een chorus, phaser en wah en dat is het wel ongeveer.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Dus 1 versterker (Renegade of JVM) waar gewoon het geluid uit komt.
    Zo, ik zou 1000x liever een JVM hebben dan de (eerder reeds genoemde) Marshall DSL!

    Maar ja, ik zou ook liever een 6100LM hebben dan een DSL (waar hele volksstammen het toch niet mee eens zijn).....maar die 6100LM's zie je nog weleens tweedehands voor niet gek veel geld.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik speel ook min of meer covers in de kerk, eigenlijk,maar speel alle nummers met mijn ehm...12 basis sounds. En héél soms een gitaarsynth met max 4 sounds. Maar ik speel dan ook alleen maar originele partijen. Dus hoef ook niet de sound van de gitarist na te bootsen.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Verder snap ik ook nooit zo goed waarom mensen zo moelijkopen te doen met de zoektocht naar hun sound. Ik heb nooit iets verkocht omdat t kut klonk. Heb in mijn pak m beet 17 jaar gitaarspelen chronologisch 4 fx bakken gehad voor live, altijd goed geluid. En ik ben géén ster in sound maken.

    Waarschijnlijk denk ik gewoon goed te klinken omdat ik geen goede oren heb.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    hmmmm misschien ben ik wel idealistisch.......perfectionistisch........
    Kemper is no go
    Mmmh ... je maakt het jezelf wel lastig. Als je perfectionistisch bent dan zul je nooit tevreden zijn. Een P90 gitaar over een Marshall die hard staat klinkt heel anders dan een Tele over een Silverface Fender, een Les Paul met humbuckers over een Tweed klinkt totaal anders dan een strat over een AC 30 met een booster ervoor. Het probleem met covers is dat je snel allerlei sounds tegenkomt die erg karakteristiek zijn (Gretsch sound, 12 string, Marshall, Hiwatt enzovoorts) en als je dat met 1 gitaar en een allround amp wilt gaan doen moet je dus voortdurend (verregaande) compromissen sluiten. Zo'n versterker als een Hot Rod Deville vind ik bijvoorbeeld niet veel soeps omdat ie vlees noch vis is: een silverface twin klinkt clean 10x zo goed, een Marshall of Vox sound zit er niet in en een Mesa sound doet een Mesa toch echt veel beter dan die Deville. Zo'n modeller (niet mijn kop of thee) zou misschien toch het beste zijn. Of zoek een Hook amp of iets dergelijks, die zijn volgens mij tamelijk allround en die zie je regelmatig te koop staan.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Een Kemper 'no go" haha, Ik heb mijn Bogner XTC anniversary en mij Bogner Shiva 20th anniversary beide weggedaan omdat ze jaren werkloos stof stonden te vergaren na aanschaf van mijn Kemper
    Ik denk dat als je perfectionistisch bent,dat je (zoals gezegd door NLF) inderdaad nooit tevreden zal zijn met een enkele versterker. Een versterker die echt alles kan en overal in uitblinkt bestaat niet. Enige bevredigende oplossing is 'gewoon' een hele verzameling aan leggen van een breed scala aan versterkers, Als je het geluk hebt nog jong te zijn moet dat lukken. En waarschijnlijk kom je dan net als ik ( en veel gitaristen) er na jaren achter dat je eigenlijk nooit helemaal tevreden was met je materiaal. Telkens als je het dacht helemaal gevonden te hebben, dacht je er een maand of drie later toch weer anders over. tevredenheid duurt voor een perfectionist niet zo lang Zoals Dennis aangaf: Een goed cabinet zoals een Bogner OS212 of nog beter : Een 4x12 bepaald een groot stuk van je geluid, Misschien moet je daar mee beginnen? Succes met de zoektocht .
    Laatst gewijzigd door dorrus; 30 oktober 2017 om 21:14

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.070

    Standaard

    Dat “Nogo” slaat volgens mij op het benodigde budget Dorrus, niet op een Kemper an sich volgens mij..

  8. #28

    Standaard

    Het budget inderdaad 😁.

    Bedankt iedereen voor de tips! Echt waar erg geaprecieerd.

    Een cabinet met 2 speakers maakt het geluid voller en beter? Of ook luider?
    Misschien is dat het proberen waard om de basis net iets "meer" te maken dan wat het nu is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Je hebt een versterker gekocht met een vermogen van 15 watt. Hoewel hij hard kan wil dat wel zeggen dat de amp dan snel gaat oversturen. Drive heb je dan al snel vanzelf......... Een versterker zoals een Twinreverb is beroemd geworden omdat hij je cleane geluid bijna onveranderd weergeeft , ook op vol volume. Die is daar dus voor gebouwd. Jouw amp is een prachtige manier om een crunch te verzorgen op diverse volumes.
    Als je meerdere geluiden wilt kun je er ook voor kiezen om meerdere pedalen te gebruiken met een basisinstelling. Of een multieffect. Je versterker kun je niet gebruiken om van superclean naar overstuurd te gaan in een flits. Daarvoor is het type niet de beste uitgangspositie....
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Een cabinet met 2 speakers maakt het geluid voller en beter? Of ook luider?
    Misschien is dat het proberen waard om de basis net iets "meer" te maken dan wat het nu is.
    Hiervoor geldt min of meer hetzelfde als voor de amps :-) Een cabinet met 2 speakers hoeft niet luider of voller of beter te zijn.

    1) Allereerst is het allemaal een kwestie van smaak.

    2) Daarnaast een kwestie van wat zoek je, wat wil je etcetera. Wil je een amp die op laag volume overstuurd neem je een klein cabinet met een speaker met weinig vermogen die ook zelf oversturing aan het geluid toevoegt (of juist een speaker met meer vermogen die exact het geluid van de amp weergeeft zonder het te vervormen als je alle vervorming uit de amp haalt). Het hangt ook af van de combinatie met de gitaar en de amp (een telecaster is schel, neem je een amp die vrij veel scherp hoog heeft dan kun je het best een donkere speaker pakken die wat compneseert, heb je een les paul en een donkere versterker dan neem je een speaker die veel hoog heeft enzovoorts). Het hangt ook af van de rest van de band: heb je genoeg volume, hoe klinken de drummer en de bassist en past jouw sound er wel of niet goed bij.

    3) Voor het volume van een speaker(kast) is de efficiency belangrijk (hoeveel geeft een speaker door van het vermogen dat er in gestuurd wordt door de amp) en daarnaast het vermogen. Daarnaast is de kast zelf belangrijk (materiaal, omvang, open back of gesloten back). Ook de afmeting van de speaker heeft invloed op de sound (10 inch, 12 inch, 15 inch). Dus er zijn kasten met twee speakers die harder gaan de kasten met 4 speakers etcetera. Ook hier geldt weer: wat zoek je: veel bas, of juist niet. Er zijn ook kasten met 1 12 inch speaker met veel vermogen en dan maakt het niet veel uit, heb je een 20 watt amp dan is er waarschijnlijk verschil tussen een kast met een 25 watt speaker of een kast met 4x75 watt speakers.

    Het is een beetje puzzelen, experimenteren etcetera.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top