Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 79

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Versterker coverband

    Hallo!!!

    Op dit moment speel ik op een fender bassbreaker 15 head en cab. Ik krijg het na een heel jaar nog altijd niet erg warm van de BB. Ik mis een 2de kanaal en meer headroom.

    Welke versterkers zijn volgens jullie geschikt voor een heel breed scala aan geluid in een coverband. Van the scabs naar ac/dc en terug.

    Ik dacht aan:

    Fender hot rod deluxe
    Hughes en kettner tubemeister 20/36
    Fender supersonic
    ...
    ...
    Alle ideeen zijn welkom.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Daar kun je de Engl thunder, engl screamer, blackstar ht40 en Marshall dsl40 aan toevoegen.
    Lekker testen en wat jij het fijnste vindt klinken en gebruiken kiezen!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Smaak blijft smaak, maar laatst speelde er voordat ik moest een band waarvan de ene gitarist een bassbreaker had, die hij aansloot op mijn bogner 4x12.
    Ik vond dat behoorlijk goed klinken eigenlijk.
    Aangezien je de BB nog niet gek lang geleden gekocht hebt kun je je misschien nog herinneren waarom je toen voor deze gekozen hebt?
    Wellicht heb je aan een andere cab (of andere speaker) icm een drive pedaal wel jouw ideale setup?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Smaak blijft smaak, maar laatst speelde er voordat ik moest een band waarvan de ene gitarist een bassbreaker had, die hij aansloot op mijn bogner 4x12.
    Ik vond dat behoorlijk goed klinken eigenlijk.
    Aangezien je de BB nog niet gek lang geleden gekocht hebt kun je je misschien nog herinneren waarom je toen voor deze gekozen hebt?
    Wellicht heb je aan een andere cab (of andere speaker) icm een drive pedaal wel jouw ideale setup?
    Ik kwam van de blues junior. De BB had meer mogelijkheden en goeie drive.

    Nu krijg ik hem moielijk afgesteld met pedalen. De ene keer is het net goed en de andere keer over the top. Echt clean kan je de BB moeilijk houden in band setting. De volgende repetities ga ik enkel met boost pedaal proberen.

    Dikke drive op de versterker en met de volumeknop van de gitaar spelen met een boost voor solo.

    Probleem is dat als ik de versterker harder ga zetten de drive ook steviger wordt. Volgende week spelen we in een hele bescheiden etablissement. Volume lager dus drive weg 😁.

    Het is altijd een gedraai aan de knoppen waardoor de klank nooit echt consistent is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 maart 2003
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    344

    Standaard

    Ik ben ooit begonnen met een Peavey Bandit en dat ging prima.
    Daarna wilde ik ook buizen. Jarenlang met een studiotone combo gespeeld en nooit spijt van gehad.
    Voorlopig weer even uit gehandeld.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou voor een clean strak klinkend Fender combo kiezen met een multieffect floor pedaal. G-system misschien? Of als je niet zo van de effecten bent, een paar pedaaltjes. Met een volumepedaal achter je drive kun je het volume onder controle houden zonder veel verlies van geluidskwaliteit. 4CM zou ik dan ook voor kiezen.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik zou voor een clean strak klinkend Fender combo kiezen met een multieffect floor pedaal. G-system misschien? Of als je niet zo van de effecten bent, een paar pedaaltjes. Met een volumepedaal achter je drive kun je het volume onder controle houden zonder veel verlies van geluidskwaliteit. 4CM zou ik dan ook voor kiezen.
    Ik zat ook in die richting te denken maar dan een line 6 helix ofzo. Voorlopig zou ik denk ik met een fender ook al met men pedalen verder geraken.

    Zelf zat ik ook te denken aan een orange cr120. Ik denk alleen dat ik snel men buizen zou gaan missen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  8. #8

    Standaard

    Heel eerlijk en vooral goed bedoeld:
    Als je je huidige set-up niet in kan inregelen gaat een Helix je ook niet helpen is mijn angstige vermoeden.
    (Een instelbaar gain pedaal voor je amp en je hebt scheur op elk volume..)
    Koop een 2e hands multi FX voor €250, ga aan de slag met je huidige amp. En dan over een (paar jaar) eens kijken wat je eruit gehaald hebt, en wat je echt nodig hebt.

    Of stort jezelf gewoon in het diepe en koop een Helix, is wel gaaf natuurlijk

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Klopt ook wel. Je moet er altijd tijd in steken en als je niet zo handig bent met digitale effecten is dat veel te veel werk. Denk niet dat een of ander über multi FX jou gaat redden. DE enige die jou kan redden ben jij zelf en eerlijk naar jezelf zijn is het beste. Dus.... niet uitgesproken handig met de vaak totaal onmenselijke infrastructuur van een digitaal multi FX.....? Niet doen dan.

    Vertel eens wat jij zelf verwacht van die nieuwe setup.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Bij coverband denk ik gelijk aan multi fx icm danwel poweramp of willekeurige cleane amp

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top