Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard op zoek naar info over gitaar uit het "ultieme gitaar boek"

    Hello,
    Jaren geleden bezat ik "het Ultieme Gitaar Boek", waarschijnlijk nu al zo'n 25 jaar geleden. Met verhuis naar Australie heb ik dat helaas verkocht, maar nu ben ik op zoek naar een afbeelding van een bepaalde gitaar die ik me uit dat boek herinner. Helaas is het boek hier bij mij niet verkrijgbaar en online blijkbaar ook niet beschikbaar, dus dat ik het maar via deze weg probeer.
    De gitaar waar het mij om gaat herinner ik me als een les paul achtige gitaar, volledig in blank hout (dus niet gekleurd), maar wel met verschillende houtskleuren. Er zat echter een heel speciefieke krul aan de "upperbout", boven de cutaway, die dan weer belegd was met een of andere houtsoort. Volgens mij was alle hardware ook in een of andere exotische houtsoort. Het moet een custom build gitaar zijn geweest.
    Meer weet ik er niet meer over. Volgens mij stond die ergens tussen de "eerste electrische gitaren", maar ik kan me vergissen.
    Wie o wie kan helpen?
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

  2. #2

    Standaard

    De onderstaande misschien?
    Ik zag op youtube iemand een 'unboxing' video doen en blad per blad door het boek bladeren. Het type video waarvan je je altijd hebt afgevraagde waar de f*ck dat voor dient. Hiervoor dus blijkbaar:
    't Was de enige gitaar die aan je beschrijving voldeed:
    (vervolgens gegoogled op 'bigsby travis'


    Laatst gewijzigd door jan7; 27 oktober 2017 om 23:43

  3. #3
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    Jaaaa! dat is em. Wel iets anders dan dat ik het herinner, maar het is dan ook 25 jaar geleden dat ik dat boek had volgens mij. En Merle Travis, dat herinnerde ik me niet eens. Geweldig artiest!
    Bedankt!
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Locatie
    Vlaanderen
    Berichten
    394

    Standaard

    Daar dacht ik ook meteen aan. Heb het boek hier staan.

    "I am my own effect"
    Angus Young

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    waarschijnlijk een van de belangrijkste electrische gitaren in history: lees dit maar es door. Blog van Deke Dickerson, dè authoriteit op vlak van bigsby gitaren.
    http://bigsbyfiles.blogspot.be

    ik meen dat er maar 23 exemplaren ooit gebouwd zijn, allemaal in opdracht en daarom ook telkens wat verschillend. nu stuk voor stuk onschatbaar in waarde.

    Ike75 en ikzelf hebben er allebei zelf eentje gebouwd.



    En als je ze bouwt, snap je nog beter waarom de bigsby gitaar zo belangrijk is: hoe clever het concept is, hoeveel vernieuwingen erop zaten lang voor gibson en fender jongens ermee kwamen.


    Tegenwoordig bouwt boutique bouwer TK Smith geweldig mooie Bigsby-eske gitaren. ook geweldig qua prijs overigens ...
    Laatst gewijzigd door barno; 28 oktober 2017 om 00:17

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top