Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard

    Gewoon 125 voor vragen en klaar. Kat op een brolgitaar. Reacties hier zeggen het helemaal... Roze is de gewilde kleur en men zou de plank enkel willen om in een band mensen op stang te jagen... Na drie keer is dat grapje ook weer gemaakt en wordt de plank terug in de verkoop gegooid... 😃

    MS

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Dat weet je niet...... voorlopig is de markt niet zo kwaliteit gevoelig.
    in gitaarland is kwaliteit geen belangrijk argument. Het draait om mojo, intentie, verhaal. Een chinees (copie) massaproduct met enkel commercieel motief zal nooit de status hebben van vintage gitaren die tegenwoordig zwaar scoren

  3. #23

    Standaard

    Ja, luister naar de mensen in dit topic en verkoop de gitaar aan mij voor 150.
    Dan ben je van het probleem af, en zal ik voor jou de moeilijke beslissing nemen om hem te verkopen voor 350.



    Serieus: de waarde van iets is wat mensen er voor willen betalen. Kwaliteit is daarbij niet echt relevant.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    in gitaarland is kwaliteit geen belangrijk argument. Het draait om mojo, intentie, verhaal. Een chinees (copie) massaproduct met enkel commercieel motief zal nooit de status hebben van vintage gitaren die tegenwoordig zwaar scoren
    Niet alleen in gitaarland. Het gaat om vraag en aanbod, en eventuele toegedichte status. Kijk maar eens wat een ‘69 Dodge Charger kost ten opzichte van vergelijkbare muscle cars van dat jaar. Alleen maar omdat die heeft geschitterd in een serie over een zooitje rednecks.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Het is moeilijk te voorspellen wat iets qua waarde gaat doen en of dat afhankelijk is van kwaliteit.

    Vintage audio is momenteel heel hot en dan hebben we het soms ook over instapmodelletjes van 40 à 50 jaar oud. Platenspelers die toendertijd werden verkocht als Japans budget-tegenhangers van bv. Thorens. Wel populair en veel verkocht en sterk want dat het nu nog werkt zegt wat. Maar er is de afgelopen decennia ook het nodige van achteloos bij de stort gezet en nu gaan redelijk netjes gebleven exemplaren echt voor belachelijke prijzen.

    10 jaar geleden zag je stapels platenspelers bij kringloopwinkels voor 5,- en daar zaten leuke dingen bij en die zag je soms heel lang staan. Ik heb er nog wel gekocht. Diezelfde spelers verkoop je nu makkelijk voor 75,- en als ze nog bij een kringloop belanden staan ze in de vitrine van kringloopwinkels en dan mag je erop bieden. Ook plastic jaren 80 brollen.

    Oude receivers e.d. komen nu ook flink in opmars qua prijs, Seventies Pioneer SX-serie e.d. Leuk spul hoor maar het is een elektrisch apparaat dat zonder onderhoud meer kraakt dan muziek weergeeft en als je het al storingsvrij krijgt (mechanische schakelaars, potmeters) blijft het 40+ jaar oud apparaat dat je moet blijven onderhouden. Analoge radio (FM ligt al bijna op z'n gat).
    Ik vind het mooi, maar je moet ook weten waaraan je begint als je het koopt. Sommige apparaten zijn 30 jaar geleden weggezet, alles is nu gecorrodeerd en als men het nu van zolder haalt is het de Heilige Graal?

    Wat de Hello Kitty gitaren die de tand des tijds doorstaan over 50 jaar doen? Als we tegen die tijd nog "Tussen Kunst & Kitsch' kennen zou het zomaar een programma-item kunnen zijn
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ach danelectro werd vroeger ook als goedkope troep weggezet, wat t natuurlijk ook was. Toch leveren die redelijk wat stuivers op tegenwoordig.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Iemand met kennis van zaken zal ook anders naar een product kijken en (toekomstige) waarde toekennen dan iemand die het 'blanco' in handen krijgt en het er gewoon mooi uit vind zien en klinken.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Die Hello Kitty strats waren natuurlijk ook gewoon niets meer dan zeer uitgeklede stratjes met de goedkoopste hardware en gemaakt in (extreem) lage lonen landjes. Het enige wat ze apart maakte waren de slagplaatjes en (in het geval van de roze) de kleur. Ik vond persoonlijk die zwarte iets lolliger, maar dat terzijde. De enige reden dat ze het 2de hands aardig schijnen te doen is dat koddige uiterlijk. Nieuw zijn ze niet meer te krijgen. Er zijn talloze gitaren niet meer nieuw te krijgen, maar sommige dingen spreken nou eenmaal meer tot de verbeelding dan andere dingen.
    Toen die dingen uitkwamen wilde ik er meteen al eentje hebben. Leek me geinig om lekker op te rocken. Maar goed, ik zat dan ook in een band waarvan de twee gitaristen en de bassist op gitaren speelden in de vorm van een bloem. Gitaren van Daisy Rock, als ik me niet vergis. We hadden een gele, een blauwe en een roze. Zelfs voorzien van betere hardware en goede elementen bleven het kutgitaren. Na twee nummers gingen ze dan ook weer af.


    Veel interessanter zijn gitaren als de Blazer van Ibanez, of de Roadstar-serie (?) van hetzelfde merk. Gitaren die beter waren dan de Fenders uit die tijd, maar die je nu nog steeds wel tegenkomt voor bedragen van tussen de 250 en 375 euro. Yamaha maakte ook geweldige gitaren die je voor een habbekrats kunt kopen en die echt serieus goed zijn.
    Die Hello Kitty dingen, ach... de lol van een drollig slagplaatje heeft een maximum prijs denk ik dan. Maar die Blazers, die zullen echt niet ineens enorm veel opleveren, maar misschien zijn het de Tokai's van over 10 jaar. Zoiets?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    I agree. Bijna al die Japanse gitaren tussen '80 en pak hem beet '84 zijn uitzonderlijk goed gebouwd. Zelfs de lak is beter dan wat er tegenwoordig opgesmeerd wordt.
    Nadeel is wel, het klinkt allemaal vrij 80ties. Dat wil zeggen, clean en dun, eerder microwave itt oma's zelf gebakken appeltaart.
    Komt nog bij dat de amps uit die tijd ook zo klonken. Dubbelop. En de overdrives als een brok ronkend mid, alsof je ineens op een andere gitaar speelt.
    Ik heb best een hoop gitaren uit die periode. En allemaal die kwaal. Ook Fenders en Gibsons.
    Ik heb geen idee waarom en hoezo.
    Zelfs als je ander pickups er op zet blijft dat karakter aanwezig.
    Ook bij al die buizen amps uit die tijd is die tendens aanwezig maar dat kan ik wat beter verklaren namelijk mode.
    En speakers ook. Neem zo'n Electrovoice, enorm goed gebouwd maar kil en afstandelijk.
    Heel verhaal.
    Wat ik bedoel, waarschijnlijk zouden al mijn amps en gitaren uit begin 80 komen als het wat vriendelijker klonk allemaal.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Klank van die gitaren komt door de pups, denk ik.
    Die EVM's klonken zelden goed. Ik snapte toen al niet goed waarom lui die zo graag wilden. Heb er ooit er wel eens eentje in een combo gezet........ een Dynacord wellicht, zo'n digitale buizen.....??

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top