Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 38
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Wauw, ziet er geweldig uit!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2005
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    660

    Standaard

    SUPER!! Petje af hoor!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    prachtige builds, veel handgereedschap, niet de makkelijkste weg bewandelend, respect.
    maar het zal optisch bedrog zijn, maar het lijkt erop dat de voorste pickup van de tweede build de magneetpooltje aan de buitenkant letterlijk buiten de boot vallen en de buitenste snaren daar niet boven zitten?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Scherp!
    Als het zo is zal dat alleen visueel een issue zijn, horen ga je er niks aan. Het magnetisch veld is niet ineens minder buiten de polepieces.
    Het gebeurt zo vaak dat niet-F-spaced (brug)pickups op een Strat belanden en de snaren niet midden over de polepieces liggen en de buitenste snaren zelfs er geheel naast liggen. Er is hoormatig geen onbalans.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #25

    Standaard

    Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Alleen de covers zijn zelfgmeaakt, ik heb hier Aguilar pickups en een preamp van Glockenklang gebruikt. De laatste foto's komen er zsm aan want hij is inmiddels af Zoals in een van de foto's te zien is doe ik inderdaad vrijwel alles met de hand, op onze ex-studeerkamer of op het balkon.

    De snaren lopen er netjes overheen, het is misschien optisch bedrog omdat ze wat dieper liggen dan de hals. De pickups zijn gemaakt voor 17.5-18.5 mm snaarspreiding dus als ik nog wat speel met de spreiding aan de brug lopen ze misschien niet meer perfect tussen de magneten.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Scherp!
    Als het zo is zal dat alleen visueel een issue zijn, horen ga je er niks aan. Het magnetisch veld is niet ineens minder buiten de polepieces.
    Het gebeurt zo vaak dat niet-F-spaced (brug)pickups op een Strat belanden en de snaren niet midden over de polepieces liggen en de buitenste snaren zelfs er geheel naast liggen. Er is hoormatig geen onbalans.
    Ik dacht dat vroeger ook, mn dat de uitlijning recht boven de pole niet zo belangrijk was. Maar ik heb onlangs een gitaar hersteld waarbij dat issue dus wel voor problemen zorgde. Het was subtiel maar zeker hoorbaar. Nu is niet iedereen even gevoelig voor een goede snarenbalans maar zeker bij pu's waarbij de poles zelf niet apart in hoogte zijn te stellen, zou ik er toch goed op letten. Ik heb wat strats met 90's en daar heb je ook een verschil in spacing (fender brug) maar die zijn apart bij te stellen, en zijn sowieso vrij hotte pu's waarbij de onbalans minder opvalt.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Sprakeloos, werkelijk. Prachtig man/vrouw!

  8. #28

  9. #29

    Standaard

    Ik lees net in de bijlage van de Volkskrant, dat het uitdelen van complimenten van alles en nog wat in de hand werkt.
    - verwaand gedrag
    - narcisme
    - onderpresteren
    - de lijst is vrij lang

    Nou kan het zo zijn dat iemand een brandschade LOI cursus psychologie vooor weinig heeft gekocht, maar toch blijf ik liever een beetje aan de veilige kant.

    Voor een vakvrouw niet gek.
    Nou? Ben ik er in geslaagd mijn enthousiasme in de klauw te houden? Dat dacht ik wel hè!
    Snaren lopen ook nog eens behoorlijk aardig over de pole pieces.
    Ach wat zeuren we toch.
    Fantastisch! Long may you run.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Weer prachtig!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top