Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Helleke66 Bekijk bericht
    Ik heb een 6262 Infinium. Morgen nog maar eens proberen of ik de GT zo kan aansluiten dat ik de preamp van de GT gebruik en dan ook nog de volumes op de 6262 kan gebruiken.
    Dit las ik op een ander forum:

    This problem has to do with all the 5150 series(= same as the bugera)
    The 5150's effects loop was pretty annoying...
    You just couldn't use anything there...
    I had the same problem with my 6262 and the digidelay...
    Not a single problem with my dd3...
    It's not a matter of bugera...
    Type "5150 effects loop problem" and you will see!!!!
    In hetzelfde topic staat ook een 'testje' om te bepalen of de loop daadwerkelijk invloed heeft op het volume.
    De Bugera heeft een seriële loop, dus verbindt de send en return van de amp eens met een kort patch-kabeltje.
    Als dit geen (of nauwelijks) invloed heeft op het volume, kun je de loop als 'oorzaak' uitsluiten ...

    en ik wil de GT volledig gebruiken als preamp met effects dan kan ik doen wat ik wil met beide effect loops maar de volumes op de Bugera werken dan nog steeds niet en kan alleen dus het volume regelen met de output-level knop.
    Klopt, dat is 'normaal' bij de Bugera (en vele andere amps) de return is immers na de beide master volumes gesitueerd, je gaat nu rechtstreeks de poweramp in en slaat de volume pots feitelijk gewoon over ...
    Gelukkig kun je met de GT per patch de output bepalen, dus met een beetje tweaken moet dit uiteindelijk geen probleem opleveren. Dit is trouwens inherent aan het toepassen van de 4 kabel methode, zeker als je de pre-amp van de Bugera afwisselend wel of niet wil gebruiken ...

    Even voor de zekerheid, je hebt e.e.a. zoals onderstaand aangesloten toch?



    Maak eens een patch aan met de volgende simpele chain, overdrive - fx loop (on!) - delay, voor de rest even niets ... Als het goed is werkt nu alles naar behoren, je hebt dus een drive voorafgaand aan de pre-amp van de Bugera, de toonregeling en master(s) werken gewoon, en je hebt delay via de loop van je amp.
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 27 oktober 2017 om 10:54

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Helleke66 Bekijk bericht
    Dus je gitaar gaat in je head of combo? Hoe schakel je dan de preamp uit op je amp als je de preamp van de GT gebruikt?
    Hmmm, goeie, ik realiseer me ineens dat ik maar 3 kabels gebruik. Excuus! Ik jaag dus de pre amp van de GT in de pre amp van de amp.
    pfff

    HERSTEL!
    Ik ben nu goed wakker en en heb het nog eens nagekeken, ik gebruik de 4 kabel methode én heb volume regeling op de amp(VHT Pitbull) werkend, plus dat ik een potmeter in de loop heb die min of meer als master volume werkt.
    All fine, moet alleen oppassen dat ik niet de drives van de GT in het drive kanaal van de amp jaag, dat wordt iets teveel van het goede.

    Succes ermee!
    Laatst gewijzigd door maxdb; 27 oktober 2017 om 13:06

  3. #23
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2017
    Locatie
    Zeddam
    Berichten
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Maak eens een patch aan met de volgende simpele chain, overdrive - fx loop (on!) - delay, voor de rest even niets ... Als het goed is werkt nu alles naar behoren, je hebt dus een drive voorafgaand aan de pre-amp van de Bugera, de toonregeling en master(s) werken gewoon, en je hebt delay via de loop van je amp.
    Dat was DE tip!! Door dit te doen begrijp ik het helemaal! Ik weet nu eindelijk hoe ik het zo kan instellen als ik de preamp van de 6262 wil gebruiken en wanneer de preamp van de GT-8 en toch de volumes op de 6262 kan gebruiken. Nu nog even uitzoeken welke van de 2 het beste 'live' klinkt maar ik denk wel de versie met de preamp van de 6262. Die heeft veel meer low end en klinkt veel strakker maar moet daarvoor wel ff naar een oefenruimte en die heb ik momenteel niet. Clean klinkt de GT-8 weer veel beter maar gelukkig speel ik bijna nooit clean
    Super bedankt voor ieders meedenken en speciaal Dutch66 voor de tip. Op naar t volgende probleem??

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Goed om te horen dat het nu (toch) gelukt is!

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Helleke66 Bekijk bericht
    Dat was DE tip!! Door dit te doen begrijp ik het helemaal! Ik weet nu eindelijk hoe ik het zo kan instellen als ik de preamp van de 6262 wil gebruiken en wanneer de preamp van de GT-8 en toch de volumes op de 6262 kan gebruiken. Nu nog even uitzoeken welke van de 2 het beste 'live' klinkt maar ik denk wel de versie met de preamp van de 6262. Die heeft veel meer low end en klinkt veel strakker maar moet daarvoor wel ff naar een oefenruimte en die heb ik momenteel niet. Clean klinkt de GT-8 weer veel beter maar gelukkig speel ik bijna nooit clean
    Super bedankt voor ieders meedenken en speciaal Dutch66 voor de tip. Op naar t volgende probleem??
    Maar de grap is dat je dit dus per patch kunt regelen. Je kunt drive-geluiden uit je brugera en cleane geluiden helemaal uit de gt-8 gebruiken. En weer andere drive-geluiden uit de gt en ten slotte kun je de overdrives van de gt gebruiken om je brugera nog eens extra op zijn donder te geven. Kan allemaal en allemaal zeer flexibel te gebruiken.

  6. #26

    Standaard

    Ook leuk is om delay en of reverb eens voor je amp drive te zetten.Ik heb zo een patch (met een fuzz) en dat klinkt totaal anders dan mijn gewone patches.

  7. #27
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2017
    Locatie
    Zeddam
    Berichten
    25

    Standaard

    So far so good. Heb een aantal patches gemaakt met de GT-8 in de effects loop waar ik de preamp van de Bugera gebruik en de effecten van de GT-8. Klinkt als een tiet allemaal.
    Nu wil ik dus ook wat patches maken met de preamp van de GT-8 maar dat gaat toch nog niet helemaal lekker. Ik blijf het probleem houden dat ik dus de volume en toonregelaars op de Bugera niet kan gebruiken. Logisch natuurlijk want met send en return sla je de preamp over maar omdat er geen master volume op zit kan ik dus alleen het volume regelen met de level output knop van de GT-8 en das niet handig. Hoe stel ik dit in de chain in als het al mogelijk is?

  8. #28

    Standaard

    Staat je loop 'mode' wel goed?

  9. #29
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2017
    Locatie
    Zeddam
    Berichten
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Staat je loop 'mode' wel goed?
    Hoe bedoel je? Of de loop op de GT-8 aan of uit staat? Of heb je het over Normaal, Direct mix of Branch Out? Hij staat in ieder geval op Normaal. Zet ik de loop aan dan heb ik de preamp van de Bugera en de effecten van de GT-8. Zet ik hem uit dan heb ik alleen het geluid van de Bugera zonder effecten

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Helleke66 Bekijk bericht
    So far so good. Heb een aantal patches gemaakt met de GT-8 in de effects loop waar ik de preamp van de Bugera gebruik en de effecten van de GT-8. Klinkt als een tiet allemaal.
    Nu wil ik dus ook wat patches maken met de preamp van de GT-8 maar dat gaat toch nog niet helemaal lekker. Ik blijf het probleem houden dat ik dus de volume en toonregelaars op de Bugera niet kan gebruiken. Logisch natuurlijk want met send en return sla je de preamp over maar omdat er geen master volume op zit kan ik dus alleen het volume regelen met de level output knop van de GT-8 en das niet handig. Hoe stel ik dit in de chain in als het al mogelijk is?
    Helaas zit er in je huidige set-up niets anders op dan toch de individuele patches qua volume te 'matchen'.
    Je zou een 'los' volumepedaal tussen de output van de GT en de return van je amp kunnen overwegen, ook niet
    ideaal, maar dan heb je i.i.g. altijd iets van een master beschikbaar die bovendien in beide situaties werkt ...

    NB.: De loop altijd op 'normal' laten staan, in mix mode creëer je mogelijk een (desastreuze) feedback loop!

    EDIT.: Het volumepedaal moet dan wel laag-ohmig en/of actief zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top