Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2017
    Locatie
    Zeddam
    Berichten
    25

    Standaard

    We gaan het zien. Heb in ieder geval vanavond nog genoeg te doen

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Helleke66 Bekijk bericht
    Ga ik vanavond proberen, maar in alle 4CM instructies wordt daar helemaal niet over gesproken. Dan is het aansluiten en klaar. Niks geen instellingen die daarna nog gedaan moeten worden. Heb gisteren ook de support van Roland hierover aangeschreven. Hopelijk reageren ze een beetje snel
    Nee, daar gaan ze er vanuit dat je de 'basics' van je eigen chain begrijpt ...

    Roland gaat je naar hun knowledge base verwijzen, gelijk hebben ze, de info staat er immers

    Hint, de plek waar je de loop van de GT8 plaats is de oplossing, dus je zult de manual (toch) even
    ter hand moeten nemen om de volgorde van effecten van de GT8 te bepalen ...
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 26 oktober 2017 om 16:33

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Met 4cm zou het toch als volgt moeten werken?

    Gitaar > GT 8 in
    GT8 send > amp in
    Amp send > GT8 return
    GT8 out > amp return
    Volgens mij gaat de gitaar de amp in en via de loop naar de Gt in en weer de amp in?

  4. #14
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2017
    Locatie
    Zeddam
    Berichten
    25

    Standaard

    Ben een heel eind gekomen maar nog niet helemaal. Het volgende heb ik gedaan: Aangesloten via de 4CM methode. De fx loop van de Bugera aan, de fx loop van de GT aan en beide preamps A en B op de GT uit.
    Nu gebruik ik de preamp en eindtrap van de Bugera en kan beide volumes en EQ gebruiken op beide kanalen.
    Een patch op de GT nemen, alle effecten daarvan uitzetten en effecten 1 voor 1 toevoegen naar smaak Klein probleempje is dat de patches een groot verschil in output volume hebben en je dus ook die volumes op 1 niveau moet zien te krijgen. Ik gebruik dus zo de GT alleen als effectprocessor.
    Zo klinkt het misschien nog wel beter dan wanneer ik de preamp van de GT gebruik en alleen de eindtrap van de Bugera.

    Als ik dus alles zo aansluit en ik wil de GT volledig gebruiken als preamp met effects dan kan ik doen wat ik wil met beide effect loops maar de volumes op de Bugera werken dan nog steeds niet en kan alleen dus het volume regelen met de output-level knop. Zo was het probleem in eerste instantie ook ontstaan dus wat deze 2e setup betreft ben ik nog niets wijzer geworden. Ik ben zoals Dutch66 voorstelde ook met de volgorde van de effecten aan de slag geweest maar nog steeds geen verandering. Dat werkt overigens wel heel gemakkelijk op de GT.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Helleke66 Bekijk bericht
    .

    Als ik dus alles zo aansluit en ik wil de GT volledig gebruiken als preamp met effects dan kan ik doen wat ik wil met beide effect loops maar de volumes op de Bugera werken dan nog steeds niet en kan alleen dus het volume regelen met de output-level knop.
    Mmmm..., maar je begrijpt nu wel dat de plaats van de GT loop dus bepaald welke FX blokken (van de GT) via de loop van de Bugera lopen? Over welke Bugera hebben we het trouwens?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.073

    Standaard

    Een 6262 staat in de eerste post

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.073

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Volgens mij gaat de gitaar de amp in en via de loop naar de Gt in en weer de amp in?
    In mijn aangegeven signalflow bedoel je? Of als correctie?
    In jouw geval komen de preamps en drives van de GT-8 dan ná de preamp van de amp...

  8. #18
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2017
    Locatie
    Zeddam
    Berichten
    25

    Standaard

    Ik heb een 6262 Infinium. Morgen nog maar eens proberen of ik de GT zo kan aansluiten dat ik de preamp van de GT gebruik en dan ook nog de volumes op de 6262 kan gebruiken.
    Dit las ik op een ander forum:

    This problem has to do with all the 5150 series(= same as the bugera)
    The 5150's effects loop was pretty annoying...
    You just couldn't use anything there...
    I had the same problem with my 6262 and the digidelay...
    Not a single problem with my dd3...
    It's not a matter of bugera...
    Type "5150 effects loop problem" and you will see!!!!

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    In mijn aangegeven signalflow bedoel je? Of als correctie?
    In jouw geval komen de preamps en drives van de GT-8 dan ná de preamp van de amp...
    ik bedoelde dat dat bij mij zo steekt.
    En waar mijn GT uitkomt hangt ervan af waar ik de loop van de Gt in de keten plaats.Maar bij mij is dat meestal ná de preamp van mijn amp ja.

  10. #20
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2017
    Locatie
    Zeddam
    Berichten
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    ik bedoelde dat dat bij mij zo steekt.
    En waar mijn GT uitkomt hangt ervan af waar ik de loop van de Gt in de keten plaats.Maar bij mij is dat meestal ná de preamp van mijn amp ja.
    Dus je gitaar gaat in je head of combo? Hoe schakel je dan de preamp uit op je amp als je de preamp van de GT gebruikt?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top