Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard kan een buizenvoet microfonisch zijn?

    Hi even ouderwets een vraagje via het forum voordat ik een reparateur opzoek.

    Marshall Super Bass uit '72 met op v1 een microfonisch buizenvoetje lijkt wel. Ik heb er 3 verschillende ECC83's ingestoken en allemaal zoemen, gonzen en rinkelen ze als je erop tikt.
    Overige symptomen:
    Versterker bromt wat meer dan voorheen. Op standby en nog luider als hij in bedrijf is.
    Daarnaast mis hij ballen en druk en heeft hij geen headroom meer. Alles cruncht al vanaf standje 2.

    Wat zijn jullie gedachten?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.354

    Standaard

    Kontakten van buizenvoet uitgelubberd?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Buisvoet microfonisch niet eerder meegemaakt en lijkt me heel sterk. Wat wel kan is een microfonische cap welke aan de buisvoet zit gesoldeerd. Ook bedrading kan voor microfonie zorgen. De bedrading aan de buisvoet kan makkelijk de trilling opvangen wat een onderling veranderende capaciteit veroorzaakt. Zeker bij buisjes voorin de schakeling kan dat goed hoorbaar zijn.

    je andere klachten hebben daar trouwens niets mee te maken lijkt me. Op standby hoort er helemaal niks uit te komen, hoor je dan toch brom dan is het mechanisch of je hebt inductie uit de voedingstrafo opgepikt door de eindtrafo.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top