Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard 12 inch Greenback met 2 x 10 inch Greenback?

    hallo Forum

    Ik heb een leeg 1 x 12 cabinet gekregen, en deze wil ik aansluiten op een Marshall JTM30 combo met 2 x 10 inch Greenbacks.

    Ik wil er een 12 inch Greenback in zetten. Nu heb ik al begrepen dat een goede 10 & 12 inch speaker mix vinden nog een hele zoektocht is, ik ga het dan toch maar proberen.

    De 10 inch Greenbacks zijn 30 watt en hebben 95db gevoeligheid hebben, en de 12 inch Greenback Herritage heeft 20 Watt en 96db, en de gewone Greenback heeft 25 watt en 98 db.

    Dan zou de Herritage beter moeten passen voor een gelijk verdeeld geluid over 2 cabinets? De Herritage is wat smoother dan de gewone Greenback, dat lijkt me samen met de fellere 2 x 10 inch erbij geen probleem.

    Of zie ik wat over het hoofd?

    Edit, ja dus, 2 speakers samen geeft +3db, dus probleem opgelost, gewone Greenback is de beste keuze
    Laatst gewijzigd door raabje; 24 oktober 2017 om 19:36

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Impedantie

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    2 x 10 inch zijn samen 16 ohm. Extension cabinet moet ook 1 speaker met 16 ohm worden, amp kan 2 x 16 ohm hebben.
    Laatst gewijzigd door raabje; 24 oktober 2017 om 19:36

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Edit: 2 speakers samen geven 3db extra, dan worden 2 x 10 inch speakers 98db. En dan is de gewone 12 inch Greenback met 98db in balans.
    Laatst gewijzigd door raabje; 24 oktober 2017 om 19:34

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Cabinet is compleet, vandaag kwam de doos van Thomann met een G12M.

    Kast is gesloten, ik heb ook zonder achterwand getest, maar gesloten klinkt prima, wat meer bas.

    Alleen de 12 inch klinkt al lekker, en met 2 x 10 inch erbij wordt het geluid een stuk voller. Daarna alleen de 2 x 10 inch klinkt dan weer heel dun. De 10 inch en 12 inch Greenbacks hebben hetzelfde karakter, ik denk dat de 12 inch wat eerder overstuurt. Hoe de balans in volume is, dat is lastig in te schatten. Geluid is gewoon vol, ik kan niet echt constateren dat de 10 inch of de 12 inch luider klinkt.

    Nu ik dit weet, een 4 x 12 kast met Greenbacks lijkt me ook mooi.... dat blijft een droom denk ik.
    Laatst gewijzigd door raabje; 6 november 2017 om 22:38

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Ach de fase van een 4x12 gaan we allemaal doorheen. Die moet je zeker een keer 2e hands aanschaffen! En dan na 3 optredens erachter komen dat je het gesjouw zat bent ondanks de geile looks en dan verkoop je ‘m weer voor (nagenoeg) dezelfde prijs.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top