Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard Line 6 producten onder W10 werken niet

    Een tijdje terug heb ik mijn computer geupdate naar Windows 10 vanwege diverse redenen. Na aanvankelijk een goed resultaat zijn we nu een paar updates verder en nu heb ik een probleem met met Line 6 POD X3. Na enige tijd valt het geluid weg en loopt vast. Pas na herstarten kan je weer even, maar dan begint het gezeur van begin af aan weer. Dit schijnt een bekend probleem te zijn ( http://line6.com/support/topic/15039...to-windows-10/ ) en je moet je dus wel even bedenken of je over wilt naar Windows 10!!!

    Maar dan ook een vraag, heeft iemand hier al een goede oplossing gevonden? Ik kan het niet vinden en kennen jullie het probleem ook?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Hier al eens naar gekeken? http://asio4all.com/

    ASIO4ALL 2.14 - English
    Changes since version 2.13
    Workaround for a bug in Windows 10 Creators Update: USB audio capture would not work any more (red exclamation mark, distorted sound, ...)
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Nee nog niet, gaat het eens proberen, bedankt. Zal de uitkomst nog wel even laten weten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Heb zelf een Line 6 Toneport UX1. Niet zo lang geleden nog een "nieuwe" laptop met Windows 7 Pro geïnstalleerd. Alle hardware met de eigen drivers geïnstalleerd. Alle recording software en VST's geïnstalleerd. Dat werkte redelijk, hier en daar wat latency issues en wat moeite met het herkennen van apparaten als er niet in de goede volgorde werd opgestart en zo. Die 2.14 van hierboven over alles heen gegooid en nu werkt het uitstekend. Echt, de WD40 van USB recording, ik hartje ASIO4ALL.

    Voor alle duidelijkheid: niets vantevoren de-installeren of verwijderen. Gewoon zoals het nu is, de ASIO4ALL.EXE draaien, rebooten, en in je DAW de hardware aanpassen naar ASIO4ALL. That's it.
    Als dat niet werkt, dan pas verder graven.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 23 oktober 2017 om 00:19
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Geinstalleerd en voor zover het nu lijkt is het inderdaad de oplossing. Ik juig nog maar even niet te vroeg, eerst nog maar even aanzien of alles nu na behoren werkt. Maar voor nu lijkt het goed te gaan.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    We duimen.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    ik ook

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Ik had geen problemen met mijn X3 onder w10. Nu was ik al voor de Makers update al overgestapt op een Focusrite dus de combi X3 - Makers update heb ik dan weer geen ervaring mee.

    ASIO4All is best ok, al heb je dan geen re-amp mogelijkheden die je met de Line 6 driver wel hebt. Wel even kijken naar de resolutie en buffergrootte om zo je latency zo laag mogelijk te houden.

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Alles lijkt nu goed te werken. Vooralsnog geen problemen meer met geluid, zowel via mediaplayer computer als streaming. Asio lijkt dus de oplossing, waarom kan Line 6 dat niet?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind het nog steeds bijzonder dat de grootste software leverancier ter wereld betalende klanten opscheept met incomplete en niet functionerende software. Ik snap overigens dat er een enorme fanbase van IT'ers achter hangt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top